Medlem
NDS vs PSP

Jag funderar på att köpa någon ut av de två, så det vore nice att höra om lite nackdelar, just nu lutar det mer åt NDS pga. det varierade spelutbudet och priset.

Hur fungerar media på de två?, vill gärna göra ett två i ett köp så jag kan spela mp3.

Thx.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

går i samma tankar. väldigt sugen på en nds lite.

en nackdel jämfört med pspn är att du inte kan spela upp mp3 och filmer på din ds - man kan dock köpa till en modul som klarar såväl mp3 som mp4-filmer.

fast ds:en känns rätt klumpig som mp3-spelare - inget man hänger runt halsen direkt


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Storleksskillnaden är försumbar om man använder dem som mediaspelare. PSP har fördel av att slippa köpa extrakort för att hantera MP3 och film.

Jag gick efter att jag ville spela, och då är DS ett självklart val. PSP har helt enkelt alldeles för få spel. DSen har en uppsjö. Många dåliga, men väldigt många bra också. Den har ju fördelen av att vara lite billigare också så om man ser det så så kan man köpa till ett M3 och minneskort och då hamna på vad en PSP kostar.
Dock är filmuppspelningen inget jag kan rekommendera på DS. Skärmen är för liten och lågupplöst för att göra ett bra jobb. Anime går att kolla på med ett nödrop. Mest p g a dålig mjukvara i dagsläget.

Är man inte helt inne för spelens skull, utan kanske ganska ofta istället för att spela på T-banan vill se ett avsnitt Family Guy är PSP ett bättre val. Det finns ett par trevliga spel till PSP och kanske räcker det då om man inte slukar spelen.

Medlem

DS:en får ju en web-browser i sommar (bilder och info här)

motsvarande finns även till PSP, men känns smidigare med DS:ens touch-screen


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

PSP'n är ganska så överlägsen tycker jag... bättre titlar och överlägsen prestanda...

Flakmonkey

Bättre titlar är ju en smaksak som alltid. Egentligen är det väl rätt enkelt, gillar du spelen till Nintendos vanliga konsoler så köper du en DS, föredrar du spelen till playstation så köper du en PSP... Om du nu är ute efter att spela på den dvs, vill du se film å annat så är ju PSP det enda valet

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Bättre titlar är ju en smaksak som alltid. Egentligen är det väl rätt enkelt, gillar du spelen till Nintendos vanliga konsoler så köper du en DS, föredrar du spelen till playstation så köper du en PSP... Om du nu är ute efter att spela på den dvs, vill du se film å annat så är ju PSP det enda valet

Det går faktiskt att se filmer på DS om man köper till nått slags mediaspelkasett. PSP är nog bättre på den biten men ändå


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Att det går är långt ifrån samma sak som att det går.

Det går att få in rörliga bilder på DS, men bilden är väldigt liten och komprimeringen dödar i princip allt som skulle varit sevärt.

Medlem

Men herregud, snubben vet knappt vad han pratar om. Oj, man kan se filmer på en DS OCH lyssna på musik, men ingenting om att en PSP är enklare att göra detta på. Snubben är ju så "nintendofanboy" att det är sjukt. Inte för att det är fel, jag är också det. Men det finns gränser. Sen så har väl Psp bättre grafik än NDS rent generellt?


signatur

Videomupp

Inaktiv

Ha ha, humor!
Lite citat:

"Sony is a Japanese company who wants to steal money from us Americans"

"Nintendo would rather loose money and make us happy"

"You can drop a PSP on a pillow and it explodes and smoke are coming out and can set the house on fire"

"Sony is trying to destroy earth..with their stupid widescreen and stuff"

"If you would send a PSP back to the 18th-hundreds and show it to everybody, they wouldnt be impressed":D

Medlem

Couldnt have made my point easier to see Waff-Waff^^

Halvrolig att lyssna på dock. Älskar då han säger att en PSP fick elproblem, brände ner ett hus och även brände ner ett helt kvarter

"All becaus of the PSPs shitty design" -_-


signatur

Videomupp

Medlem

han har gjort en precis likadan video där han snackar skit om DS istället. "Its a fact. Look it up!"


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

hehe komedi


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av yonaz:

han har gjort en precis likadan video där han snackar skit om DS istället. "Its a fact. Look it up!"

http://video.google.com/videoplay?docid=-6405445518216376043&...

Och jag som gillade honom...:up:

Lyssna på vad han säger om Psp/DS hållbarhet i den här

Edit:

"E3 is great, E3 shows off all the new systems. People played the ds at e3 and some people were pretty pissed off, because e3 said the ds was good but, i think e3 was wrong about the ds, because e3 said the ds was good, and i dont think the ds is good, and that makes e3 wrong."

tyckte bara att den delen var lite rolig

Medlem

Men gah, "look it up". Så han tjatar. Det han vill säga kan sägas på 2 minuter, inte 12. Är kul i början, men sen blir det uttjatat


signatur

Videomupp

Medlem

köpte en NDS nyligen hade helt kart mer sug efter den än psp


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

är även jag inne på ds....mario i plattform igen....hur kan man ignorera det??


signatur

Why are you so angry? Beacuse you took my xbox!!

Inaktiv

Kommer det inte en ny PSP i höst? Tyckte jag hörde det nånstans. Kan ju vara en bra idé att köpa en DS och vänta med PSP då kanske. Själv har jag ett DS Original jag köpte en månad innan Lite kom... hade inten aning om att Lite skulle komma ut. Snacka om att man blev besviken.

Medlem

NDS tycker jag de finns roligare spel till än psp. Är hel nöjd med min DS lite och Castlevania: Dawn of sorrow som jag lirar just nu. Har alltid varit för nintendo å emot sony. Nintendo eats sony på känssla.

Inaktiv

Själv har jag båda, Skaffade DS för att det har bättre spel än psp. Köpte psp för ny releasen av Valkyrie Profile...

Medlem

Lätt psp om du hackar den med firmware 3.50 OE-A

Du kan spela alla möjliga konsol spel!

(Tänker inte säga mer på detta forumet)

Inaktiv
1
Skriv svar