Molnet är kraftfullt som tre Xbox One-konsoler

Medlem

Folk verkar skeptiska, men är inte det här samma som Onlive games och gaikai som sony har till ps4'an ? Har folk här testat onlive?
Jag tycker det är smidigare att bara kunna trycka på play game, än att behöva installera eller köpa skiva.

Och det där med att det är som tre konsoller så att man kan göra stora och bestående världar , är väl pr snack för att de kan ha mycket ram så hela världen i spelet kan vara laddad.

Medlem

Kul med alla PS4 fanboys som hellre tar en PS4 för att microsoft har för mycket tjänster. Utan molntjänsten så fungerar ju konsollen ändå.... Det är som att köpa bil med dragkrok. Du måste ju inte åka runt med släp hela tiden bara för att du har en krok. Det betyder bara att du KAN...

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Harakiri:

Alltid lika roligt o läsa sånt här skitsnack.
Titta bara på Onlive mfl tjänster som streamar spel , de har stora problem med responstider och att då tro att det magiska "molnet" på nåt vis kan fixa den mediokra prestandan är ju bara "bull"

Får en att automatiskt tänka på Simcity katastrofen där de magiska "online" skulle ha hand om de tunga beräkningarna i spelet och sen då detta dissekerades visade sig det bara vara skitsnack.

Absolut. Generalfelet du gör är dock att du antar att världen är statisk och att vi kommer tycka BF4 är snyggt 2020.

Microsoft och Sony har givetvis noterat hur "efter" dagens konsolgeneration är efter bara 7-8år, och de vill givetvis att den här nya generationen ska räcka minst lika länge.

Att trycka in trippla titan-kort och 10st i7-processorer skulle visserligen säkra framtiden men göra att väldigt få har råd att köpa maskinen. Man måste alltså balansera pris - framtidssäkring och då ser det ut som att "molnet" är det som är mest relevant.

Tänk på Moores lag också. Jag läste häromdagen att vi inom 10år kommer ha dagens smartphoneprestanda i storleken av en röd blodcell. Tekniken går framåt nästan obehagligt snabbt, och det är en alldeles ohygglig uppgift att bygga något idag som ska vara relevant om så lite som fem år.

Därför skulle de gå mot moduluppbyggda enheter som kan uppgraderas vid behov. Inte mot att du inte ens kan byta ut hårddisken. Visst, det låter som en dator men det har de faktiskt varit hela tiden.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

vore nog en ide om ni uppdaterade er omskrivning av MS PR-utskick med lite information från denna länk istället för att bara skriva rakt av utan att tänka på vad ni skriver...

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-in-theory-ca...

eld
Medlem

.

Skrivet av Harakiri:

Jag kritiserade från min ståndpunkt att det här svårt/omöjligt att få den så kallade molntjänsten att fungera utan varierande grad av fördröjningar (lagg) och/eller programmeringsmässigt pga faktorer som MS inte kan påverka speciellt.

Microsoft vet det här, dom kör dock med marketing-skitsnack för att få cloud-computing att låta som något det inte är.

Alla använder sig av cloud-computing idag, och iom google så är det en otroligt massa servrar, men det är som alla vet inget som gör ens dator snabbare, det handlar om saker som man inom rendering skulle kalla för "offline", det sker inte med den latency som behövs för att bygga ut ens lokala prestanda med.

Det är till och med svårt nog att 1:1 expandera grafisk prestanda ur två GPU's i paralell, och det på samma kort med betydligt snabbare buss än vad internet någonsin skulle kunna erbjuda.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Kul med alla PS4 fanboys som hellre tar en PS4 för att microsoft har för mycket tjänster. Utan molntjänsten så fungerar ju konsollen ändå.... Det är som att köpa bil med dragkrok. Du måste ju inte åka runt med släp hela tiden bara för att du har en krok. Det betyder bara att du KAN...

Det handlar väl inte om att de har för mycket tjänster - det handlar om att de verkar fokusera på tjänster som inte har någonting med spel att göra.

Nästan inget som visats upp när det gäller spel på Xbox One har varit bättre än vad vi vet om PS4 så jag undrar varför man som spelare i nuläget skulle välja en Xbox One?

Självklart är spelen viktigast och där är det en smaksak vilka exklusiva spel man gillar bäst. Själv tycker jag att Sony har fler, intressantare och mer varierade exklusiva spel än MS men det är ju en subjektiv åsikt. Förhoppningsvis blir bilden kring båda konsolerna tydligare under E3.

Medlem

En bra och grundlig genomgång som slutar i ett skeptiskt:

"What's obvious at this point is that the concept of cloud computing looks uncertain and unlikely, and Microsoft needs to prove its claims with actual software."

Min egen ståndpunkt kring Xbox One cloud computing-buzzen:

PR Bullshit |--X------------------------------| Verklig nytta

Inaktiv

Fattar inte varför det ska vara så omständigt,
lägg allt krut på själva konsollen gör den kanonbra och låt bli att slänga med en kinect,
folk som köper en konsoll gör det för att kunna spela utan en massa trams,
allt trams ska vara tillbehör för den andel spelare som av nån underlig anledning vill ha ett träningspass samtidigt som dom spelar.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Kul med alla PS4 fanboys som hellre tar en PS4 för att microsoft har för mycket tjänster. Utan molntjänsten så fungerar ju konsollen ändå.... Det är som att köpa bil med dragkrok. Du måste ju inte åka runt med släp hela tiden bara för att du har en krok. Det betyder bara att du KAN...

Det handlar väl inte om att de har för mycket tjänster - det handlar om att de verkar fokusera på tjänster som inte har någonting med spel att göra.

Nästan inget som visats upp när det gäller spel på Xbox One har varit bättre än vad vi vet om PS4 så jag undrar varför man som spelare i nuläget skulle välja en Xbox One?

Självklart är spelen viktigast och där är det en smaksak vilka exklusiva spel man gillar bäst. Själv tycker jag att Sony har fler, intressantare och mer varierade exklusiva spel än MS men det är ju en subjektiv åsikt. Förhoppningsvis blir bilden kring båda konsolerna tydligare under E3.

Min erfarenhet sedan förra konsolgenerationen, och efter att ha ägt både PS3 och 360 är att det är så marginellt lite som skiljer konsollerna åt när det kommer till just det som rör det spelmässiga att handkontrollen och de exklusiva titlarna är det som avgör vad man föredrar.
Bara så tröttsamt med alla muppar som bestämde sig redan för fem år sedan att dom ska införskaffa sonys nästa konsol och nu spenderar hela sin vardag med att sitta på forum och snacka skit om Xbox. Förstår mig verkligen inte på syftet med det...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Men hur fungerar det om man spelar ett spel som kräver molnet? Måste man då vara konstant uppkopplad eller krävs det bara att checka en gång om dagen då med?

Uppenbart med tanke på att "molnet" är servrar som kan behandla data på distans vilket minskar kraften användarens konsol eller dator behöver bruka för att uppnå resultat i prestanda.

Kan sen anta att spel som inte kräver molnet för att fungera kommer kräva online-kapacitet för att fungera simpelt på principen att allt nu för tiden ska vara uppkopplat och kunna kontrolleras av konsol-tillverkaren..

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av chopper:
Skrivet av gamemonster:

Varför ens släppa en ny box om all kraft nu redan finns i molnet?

360 har nog inte tekniken som krävs för att det ska fungera.
Det är väl ganska uppenbart.. eller.

Om det nu är så uppenbart som du säger vad sägs om en förklaring för oss som tydligen missat något ?

OnLive behövde ju bara en webbläsare och internetuppkoppling och program som Folding@Home m.fl. behöver heller inga avancerade mellanhänder.

XboxOne kan nog fortfarande bli bra, vilket vore bäst för alla i och med att konkurrens gynnar oss, men vad MS visat hitintills är riktigt klent särskilt för de utanför USA. Får väl se vad E3 ger. Mycket håller jag tummarna för.

Skrivet av chopper:

Själv använder jag PC men köper jag en ny konsol så blir det en Xbox one för de försöker ju ge oss spelare ny teknik så de får en chans i mitt val. Men väntar med att döma den innan den har provats.

Hur kan du vänta med att döma om du redan bestämt dig för en XboxOne eller inget ? Du har ju redan dömt ut PS4.

Skrivet av chopper:

Jäla barn nivå forumet fått när alla bara gnäller utan att veta.

Du menar lika barnsligt som att hylla eller försvara något utan att veta ? En del kritik är trots allt befogad och då tänker jag faktiskt nästan bara på molnet och hur många andra misslyckats och när MS inte presentrar några nya lösningar så låter det bara som tomt PR-snack fullt med buzz words.

1. Om inte Xbox innehöll något nytt finns det väl ingen anledning att ge ut en ny konsol.

2.Låt mig formulera det så här. Om det blir ett konsol köp så blir det antagligen Xbox one för PS/ Sony's nät har funkat dåligt på min sons PS3. Min son vill ha en PS4 så jag dömmer inte ut någon över den andra.
Lär ju ha 2 konsoler hemma så varför inte en av varje.

3, Jag hyllar eller försvarar inte någon konsol före den andra mer än att ska min son ha PS4 så tar jag Xbox one.
Tycker fortfarande att nivån på många kommentarer är på barnnivå med fanbotism och MS hat mm.

Visst är det berättigat med kritik men ingen av oss här har ju provat någon av konsolerna så varför döma utan att ha testat.
Klart MS vill göra något stort av sin lansering och är bara tråkigt när det blir "friserade siffror"
Men skit snack här i forumet hjälper knappast.

Eftersom jag köper båda konsolerna så är jag ju ganska neutral även om jag föredrar MS online jag betalar hellre bara det fungerar. Har varit väldigt nöjd med 360 konsolen i 2 år. Om PS4 visar sig vara bättre för mig så kan jag absolut ta en sådan.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Mycket snack och lite verkstad.

Vänta och se, vi har inte fått se verkstaden än. Använd gärna uttryck, men gör det vid rätt tillfälle.

Medlem
Skrivet av Izgard:
Skrivet av Hipshot:

Mycket snack och lite verkstad.

Vänta och se, vi har inte fått se verkstaden än. Använd gärna uttryck, men gör det vid rätt tillfälle.

Jag antar att de knappt gör något alls... bara pratar, så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

eld
Medlem
Skrivet av Izgard:
Skrivet av Hipshot:

Mycket snack och lite verkstad.

Vänta och se, vi har inte fått se verkstaden än. Använd gärna uttryck, men gör det vid rätt tillfälle.

Alla vet hur det fungerar, vad det kan göra och vad det inte kan göra, det är absolut inget nytt.

Medlem

Jösses, den som inte kan se att det nästan bara är PR-snack här. Schysst att varje kund får 3 stycken till xboxar på köpet!

Skrivet av chopper:

Blablabladibla Snacka om en hög miffon som gnäller här Blabdibla

Hahaha Blablabla..

Medlem

Det här skitsnacket måste ju få ett slut någon gång, ska folk få uttala sig såhär hur de vill utan att bli ställda till svars!?

Undra hur många idioter det är som köper det här..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Så genom molnet, som de säger ska ge Xbox One oändligt med kraft, så kan man alltså uppgradera sin Xbox fysiska hårdvara? Då kan jag då säga att framtiden är här när det börjar regna nya grafikkort och processorer från molnen!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

3 månader efter släppet säger dom: "Jajuste, molntjänsten funkar och kommer för alltid bara funka i USA"

Medlem
Skrivet av dotque:

Det här skitsnacket måste ju få ett slut någon gång, ska folk få uttala sig såhär hur de vill utan att bli ställda till svars!?

Undra hur många idioter det är som köper det här..

Tyvärr lär många gå på skitsnacket, speciellt alla Xbox fanboys, som behöver höra sånt här för att rättfärdiga ett köp av Xbox One, för dom själva vet egentligen redan att Xbox 1 är skit, och helst vill ha PS4, så dom behöver sånt här för att kunna lura sig själva att tro att Xbox är bäst....

Edit: Dem saker som nästan, nästan, har fått mig bestämma för att köpa en PS4 är följande saker.
1: Ps4 har bättre hårdvara (inte mycket men ändå)

2: Ps4 vad vi vet idag, så kostar det fortfarande inte att spela online, utan PSN+ är det som Live GOLD borde vara, att ge billigare priser på spel, och även vissa spel helt gratis. Har haft bättre uppkoppling på PSN också än XBL, alltså i spelen, så håller inte med om nån som sade att PSN funkar tekniskt sämre, eller slöare.

3: Har en PS Vita som jag älskar, och den kommer bli nästan integrerad med PS4 har dom sagt.

4: Fler exklusiva spel till PS4 som intresserar mig än MS.

5: Ingen Always Online bullshit.

6: Sony bryr sig mer om EU än vad MS gör, många, nästan alla spel på PS3 har haft Svensk tal om så önskat, kör iförsig med engelska ändå förutom när det är spel till barnen. MS har nog inga spel som har svenskt tal, knappt ens med Svenska undertexter.

7: PS4 känns mer inriktad för gamers, jag behöver ingen HTPC (Xbox1 är ju en), för det har jag redan.

8: Har också en misstanke om att PS4 kommer bli billigare än Xbox1, många tror tvärtom bara för att PS4 just har lite bättre hårdvara, men dom glömmer att Kinect 2.0 lär inte vara billig, så den lär nog höja priset på Xbox ONE mer än nåt annat.

Nackdelar för PS4 är:
1: Dualshock är inte ens nära lika bra handkontroll som den till Xbox360, det lär stämma även nästa generation. Att båda tumspakarna ligger paralellt, och för nära på det, gör att spakarna krockar med varandra i vissa situationer. Och rent ergonomiskt också så är 360/One kontrollerna de bästa av alla jag testat iaf. Precisionen är också mycket bättre på 360 kontrollern, däremot har Sony sagt att det ska vara bättre i nya dualshock? Iförsig finns det tredjeparts tillverkade HK till Playstation 3 som är mer som Xbox360 kontrollerna, men det är ändå extra kostnader och man vet inte om det kommer till PS4.

2: PSN är inte, har inte iaf varit lika bra som XBL när det gäller spelande, då menar jag i användarvänlighet. Det är mycket smidigare och enklare med XBL än PSN, men det vet vi inte än hur det blir next gen.

3: Playstation 4 kommer inte ha DX11.1, för det är MS teknologi så alla spel till PS4 får med ganska stor sannolikhet göras om till OpenGL, vilket kan skapa lite problem i vissa fall, däremot är OpenGL lika bra om inte bättre än DX, men utvecklarna har inte samma vana vid den som DX.

4: Microsoft har ju som bas Win8 i One´s operativsystem, och då MS är ett mjukvaru företag från början, så tror jag att operativsystemet kommer vara bättre, smidigare, mer användar vänligt och du kommer kunna göra mer med den, nästan som en pc.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

123
Skriv svar