Gud är temporär i Godus

Robot
Medlem
Gud är temporär i Godus

Och så ändrades reglerna, igen..

Medlem

jävla luddig grej över huvud taget, egentligen.

Btw läste RPS intervjun, fan vad dom ligger på alltså, geez. Molyneux-dravvel i all ära men give the guy a break already


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Som jag sa förut, undra vilken egentlig "makt" denna så kallade gud egentligen kommer att ha.

Medlem

Fattar inte heller det, är hans ens intresserad? Han kanske tycker spelet är astråkigt - när om det nu kanske blir klart ibland.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

ZF
Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Och så ändrades reglerna, igen..

halvgudar och avgudar finns det gott om, men det finns bara en riktig gud som alla vet. Molyneux alltså.

vims sh'allha.

Inaktiv

Jävla muppar, nu tappade jag allt intresse. Kan inte ens hålla sitt egna ord.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fattar inte heller det, är hans ens intresserad? Han kanske tycker spelet är astråkigt - när om det nu kanske blir klart ibland.

Borde vara svårt att inte vara intresserad, oavsett om han inte har drömar kring världsherravälde han kan leva ut nu, så kan han ju få redigt med pengar.
Om dem inte bestämmer att han knappt skall få något alls.


signatur

Rwa?

Medlem

Hur kan man vänta sig något annat? Det fattar väl vem som helst att nån random kille från Skottland inte kan hålla i tyglarna för all framtid. Kul att han får styra ett tag i alla fall.

Medlem

Så vi spelar blir Gud över npc, Bryan blir Gud över oss, Molyneux blir Gud över Bryan, så Bryan är inte Brian ifrån family guy?


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

ELF
Medlem

Så efter release blir man alltså tvungen att vänta ett år innan man kan spela spelet på sitt sätt?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Lät ju verkligen skitkul att låta nån random finnig grabb från Skottland diktera hela ens spelupplevelse, fast sen fick han ändå inte styra allt till sist för det är inte roligt att bli överkörd av honom... men är det så jävla roligt att ha kvar honom alls då? Så vi får en impotent gud som bara messar med speldesignen och får ge "feedback"?

Och Molyneux är ju inte direkt världsskänd för att, typ, ta emot feedback eller överge sina egna visioner. Herp.

Och får jag fråga, vad är syftet med en gudssimulator om man i sin tur har en sjukt dryg och otydlig personlig gud? Då kunde spelet lika gärna hetet Human och handlat nöjet med att ha en lam gud som "via mystiska sätt" psykar med det man försöker få gjort...

Medlem

Det är väl ok om han får gudamakten att vattna några åkrar här och där.

Varje gång det regnar i spelet så kan alla säga "Aha, nu är Bryan här igen".

Medlem

Förstår inte hur ni kan klaga över det här. Det här har varit en rolig grej från första början; det är så uppenbart att man bör arkebuseras on the spot ifall man överhuvudtaget blir överraskad över att hans påverkan över spelet inte är obegränsad.

Grejen har aldrig handlat om att låta en ung kille få möjligheten av att förstöra hela spelet för alla andra människor. Att det finns folk som trodde annat, eller ens misstänkte att möjligheten fanns av annat, är nästan ett mirakel i sig själv.

Medlem

Vad ska det ens vara för spel? The Sims i Real Time?

Känns som ett försök att tjäna massor av pengar utan syfte. Förutom pengar då.

Medlem

För mig låter det som att dom tittar på design av ett system där spelare kan bli just gud över gudarna i en period i spelet.

Del av belöningen för curiosity vinnaren är då att börja med den positionen vid release. Och att om designen blir genomförbar så kommer det bli ett gameplay element där andra spelare kommer att ta över som gudarnas gud.

Dom är inte säkra på att det är genomförbart designmässigt än, och därav:
"...innan Hendersson på ett eller annat sätt blir ersatt."

Medlem

Bra molle att du förklarar. Kommer bli intressant och se vilket håll det kommer luta åt när godus kommer.

Medlem
Skrivet av ELF:

Så efter release blir man alltså tvungen att vänta ett år innan man kan spela spelet på sitt sätt?

Bara om det är du som blir gud efter Bryan.

Medlem

Tyvärr innebär detta att även om han som vann kommer vara bästa "Guden" någonsin så kommer hungriga gamers överstörta honom vid första chansen för att få uppleva hur det är att bestämma


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Förstår inte hur ni kan klaga över det här. Det här har varit en rolig grej från första början; det är så uppenbart att man bör arkebuseras on the spot ifall man överhuvudtaget blir överraskad över att hans påverkan över spelet inte är obegränsad.

Grejen har aldrig handlat om att låta en ung kille få möjligheten av att förstöra hela spelet för alla andra människor. Att det finns folk som trodde annat, eller ens misstänkte att möjligheten fanns av annat, är nästan ett mirakel i sig själv.

Det handlar kanske inte om att bryan får makt att förstöra allt för mig, utan kanske om att jag köper ett spel som handlar om att jag ska få leka gud, sen skall någon annan vara gud över mig. Det bryter mot vad spelet skulle handla om. Sen spelar det ingen roll ifall allt han får göra är att vattna några åkrar, mina planer var kanske att det skulle vara torka detta år och mina undersåtar skulle få lida, men så går han in och förstör.


signatur

Rwa?

Medlem

För tidigt att yttra sig om det här men visst vart jag rätt så besviken och såg hur detta kommer kunna fördärva spelet men om det sköts på rätt sätt kan det ändå kanske bli bra. Säg att killen får komma på saker som till exempel har att göra med ens krafter, att man kan köpa dessa eller så tilltalas man inte alls av dem. Så länge man spelar spelet solo kommer man heller inte påverkas av dessa krafter men om man däremot spelar det på nätet kommer dessa vara en del av spelet. Det hade kunnat vara intressant, ännu bättre hade varit om man kunde välja mellan servrar som använde detta och inte använde det. Ju färre som spelade på dessa servrar ju mer måste han anstränga sig för att skapa regler som merparten gillar.

1
Skriv svar