Rykte: Playstation 4-spel måste stödja fjärrspel med Vita

Robot
Rykte: Playstation 4-spel måste stödja fjärrspel med Vita
Medlem
Rykte: Playstation 4-spel måste stödja fjärrspel med Vita

Bra om det är lätt och inte så kostsamt för skaparna...

Annars kanske inte. :/
Men det kanske inte är en dealbreaker (för skapare) i frågan om ett spels existens/portning.

Precis som Shield då typ


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Så länge det inte begränsar spelpriserna eller antalet spel som blir tillgängliga så... PS Vita känns ju inte jättehett

Medlem

Så länge det inte påverkar kvalitén på spelen negativt så ser jag inget problem med att ha en sådan funktion. Om det är ett relativt tidskrävande projekt dock så lär det inte föra mycket gott med sig.

k3m
Medlem

SONY stiger mer och mer i mina ögon. Speciellt deras Vita är lockande. nu mer än nånsin

Medlem
Skrivet av purjo:

Så länge det inte påverkar kvalitén på spelen negativt så ser jag inget problem med att ha en sådan funktion. Om det är ett relativt tidskrävande projekt dock så lär det inte föra mycket gott med sig.

För PS3 mot Vitan just nu handlar det enbart om OS relaterade bitar som inte kräver något alls från utvecklaren förutom att lämna resurser för just PS3 så anväänds cell CPU'n för att encoda och skicka grafiken, ett riktigt krävande spel finns det inte reurser kvar, men i form av utvecklings syfte behövs det inte göras något.

Samma kommer troligtvis gälla PS4, och i PS4's fall så finns det hårdvara som sköter all encoding vilket inte kommer belasta CPU som den gör nu i PS3.

Så i detta fallet lär det inte vara kostsamt alls.

Medlem

Blir mer och mer lockad av en Vita.... Smart Sony...smart

Medlem
Skrivet av k3m:

SONY stiger mer och mer i mina ögon. Speciellt deras Vita är lockande. nu mer än nånsin

Well något behövde de göra för att sälja ps vita.

Det var antingen detta eller att skrota plattformen.

Medlem

Det finns en film om det här på ign. Jag upplevde lite lite lag men inte mer än så. Knack spela dom :). Har ju en vita så vi får väll se hur det blir :).

Här är sidan http://www.ign.com/articles/2013/05/29/sony-vita-remote-play-... enjoy!

ZF
Medlem

borde ta död på ryktenom regionslåsning. de vill inte en låsa fast spelaren vid TVn, eller i huset.

Medlem

Detta är så lustigt. Hade denna nyheten handlat om att Microsoft ställt kravet om att alla spel ska kunna streamas direkt till deras tablet så hade alla fanboys börjat gnälla som fan om att det kommer gå ut över spelsläppen osv. Fan är ni så religiösa? vafan har sony gjort som är så jävla bra? Det jag minns mest från ps3 var att Madden laggade och att deras nätverk blev hackat...

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Detta är så lustigt. Hade denna nyheten handlat om att Microsoft ställt kravet om att alla spel ska kunna streamas direkt till deras tablet så hade alla fanboys börjat gnälla som fan om att det kommer gå ut över spelsläppen osv. Fan är ni så religiösa? vafan har sony gjort som är så jävla bra? Det jag minns mest från ps3 var att Madden laggade och att deras nätverk blev hackat...

+1

Detta blir ju snart larvigt, oavsett vad så köper jag en xbox i ren protest. De har gjort bra grejer, mycket av det de sagt tycker jag låter vettigt också. Hade en nyhet som denna (vilket jag tolkar som att PS-spelen blir gimpade) kommit från microsofts håll hade högafflarna redan vart i luften, med ett gormade tåg av ilskna internet-pojkar/flickor/män/kvinnor.

Sådär då, kör igång hatet, jag är redo och använder EA som en hatabsorberande sköld medan jag lommar iväg. *lastar upp följande fakta: The sims 3 har/kommer totalt släppa/släppt 10 Expansioner och 8 prylpaket*

Medlem

Detta är ett så otroligt gammalt "rykte". En av det större anledningarna varför jag köpte min vita vid release, var just att den skulle med stor sannolikhet kunna streama ps4 spel. Om folk tror att Microsoft är ensammen med målntjänsten så vänta bara ska ni få se när Sony kör Gates i gruset!

Medlem
Skrivet av sitman:

Detta blir ju snart larvigt, oavsett vad så köper jag en xbox i ren protest.

Vem protesterar du emot?


signatur

woop woop

Inaktiv
Skrivet av Aléa:
Skrivet av sitman:

Detta blir ju snart larvigt, oavsett vad så köper jag en xbox i ren protest.

Vem protesterar du emot?

Förmodligen sitt eget förnuft.

On Topic: jag har en PS Vita och älskar den innerligt så detta är bara positivt. Dock så undrar jag hur de löser problemet med kontrollerna? PS-handkontrollen har ju trots allt fler knappar än vad Vitan har och de flesta spel utnyttjar samtliga av dessa. Jag ser ingen annan lösning (frånsett en adapterkontroll på Vitan) än touchscreen-kontroller och sådana är CRAP i 9 spel av 10. Att peta på det område där man ska titta när man spelar är den dummaste lösningen evah.

Medlem

Spela från jobbet på raster & lunch, ftw !

Medlem
k3m
Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av k3m:

SONY stiger mer och mer i mina ögon. Speciellt deras Vita är lockande. nu mer än nånsin

Well något behövde de göra för att sälja ps vita.

Det var antingen detta eller att skrota plattformen.

Jo, den har väl inte sålt särskilt bra hit tills :/

1
Skriv svar