Vad tycker FZ om Peach?

Medlem
Vad tycker FZ om Peach?

Jag kan tycka att hon, iaf med dagens mått mätt, är en uppfriskande fläkt bland inflationen på "kick ass"-karaktärer som hela tiden måste visa hur tuffa och hårda de är. Peach är mjuk, snäll och vänlig. Mesig? Kanske i de vanliga Mario-spelen, men inte i sport- eller fightingspelen tycker jag.

Folk verkar irritera sig på hennes ljusa röst, hennes ibland något dumma uppsyn och allt rosa. Jag tycker det är sött. Sedan är det iofs även så att hon figurerar i barnvänliga spel, så hon kör ju av den anledningen aldrig med svordomar eller annat "vuxet".

Och har ni någonsin sett Peach anspela på sex som så många "tuffa" tjejer gör i förbifarten? Kanske i Smash Bros där hon slåss överdrivet mycket med rumpan, men det är det enda jag kan komma på.

Vad har ni för åsikter om Peach och hennes framträdanden i alla spel - plattformsspelen, sportspelen, fightingspelen, racingspelen osv? Är det en befriande snäll och trevlig karaktär bland alla supertuffa tjejer som anstränger sig till max för att vara så råa och coola som möjligt, eller är hon en skam för färgen rosa?

Medlem

Jag har henne tatuerad på armen (en av flera nintendokarraktärer). Så jag måste väll säga att det är min typ av tjej

Medlem

Min favorit i Super Mario Bros 2 men annars så ser jag inte mycket av henne.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av musse1:

Jag har henne tatuerad på armen (en av flera nintendokarraktärer). Så jag måste väll säga att det är min typ av tjej

Brukar folk tro att du är med i någon liga när de ser dina tatueringar?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Parzec:

Min favorit i Super Mario Bros 2 men annars så ser jag inte mycket av henne.

Då spelar du inte särskilt mycket Nintendo antar jag, för hon är typ med i varenda Mario-relaterat spel som finns.

Skrivet av musse1:

Jag har henne tatuerad på armen (en av flera nintendokarraktärer). Så jag måste väll säga att det är min typ av tjej

Pics or it didn't happen.

Medlem
Skrivet av Kouhei:

Då spelar du inte särskilt mycket Nintendo antar jag, för hon är typ med i varenda Mario-relaterat spel som finns.

Så sant så, jag spelar inte många av de nyare. De spel jag kan komma på att hon är med i som jag spelat är nog SMB2, Mario Cart och hennes egna Super Princess Peach.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Kouhei:

Då spelar du inte särskilt mycket Nintendo antar jag, för hon är typ med i varenda Mario-relaterat spel som finns.

Så sant så, jag spelar inte många av de nyare. De spel jag kan komma på att hon är med i som jag spelat är nog SMB2, Mario Cart och hennes egna Super Princess Peach.

Vad tycker du om henne i Super Princess Peach? (Jag tror du förstår vad jag syftar på, haha.)

Medlem
Skrivet av Kouhei:

Vad tycker du om henne i Super Princess Peach? (Jag tror du förstår vad jag syftar på, haha.)

Aldrig reflekterat så mycket på karaktären i sig men jag gillar spelet så jag antar att jag gillar karaktären också även om det kanske bara är sekundärt genom spelet. Det var aldrig att jag störde mig på Peach i alla fall och spelet är roligt, imho.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Kouhei:

Vad tycker du om henne i Super Princess Peach? (Jag tror du förstår vad jag syftar på, haha.)

Aldrig reflekterat så mycket på karaktären i sig men jag gillar spelet så jag antar att jag gillar karaktären också även om det kanske bara är sekundärt genom spelet. Det var aldrig att jag störde mig på Peach i alla fall och spelet är roligt, imho.

Jag störde mig inte heller, men man har ju hört en del om "vibes", haha!

Medlem
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Parzec:

Min favorit i Super Mario Bros 2 men annars så ser jag inte mycket av henne.

Då spelar du inte särskilt mycket Nintendo antar jag, för hon är typ med i varenda Mario-relaterat spel som finns.

Skrivet av musse1:

Jag har henne tatuerad på armen (en av flera nintendokarraktärer). Så jag måste väll säga att det är min typ av tjej

Pics or it didn't happen.

Ska sägas att jag är nygaddad där och därav det röda.

Medlem

Snyggt! Hur ont gjorde det? Ärligt nu.

Vad är det du gillar med Peach? Det som jag beskrev i trådstarten eller något annat?

Medlem
Skrivet av Kouhei:

Snyggt! Hur ont gjorde det? Ärligt nu.

Vad är det du gillar med Peach? Det som jag beskrev i trådstarten eller något annat?

Inte jätteont. Det är inte något man inte klarar av. Men den är gjord i flera omgångar. Först Mario och Link, sedan Bowser osv... Tror det var 4 sittningar totalt. Det är snarare Nintendos karaktärer generellt jag har ett gott öga till. Är ju en del av min barndom Ser det lite som att gamlingar har ju ofta Karl-Alfred på armen t.ex.

Medlem
Skrivet av musse1:

Ska sägas att jag är nygaddad där och därav det röda.

Snygg tatuering ! Nu är jag faktiskt lite avundsjuk


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

1
Skriv svar