Knights of the Old Republic släpps på Ipad

Robot
Knights of the Old Republic släpps på Ipad

Biowares superklassiker fyller jämnt och detta firas med en Ipad-release.

#nyhetstips, #star-wars-knights-of-the-old-republic


Medlem
Knights of the Old Republic släpps på Ipad

Android?

Medlem

Det här ska helt klart köpas! Kontrollerna kan jag leva med.

Medlem

Var väl 8-9 år sedan jag spelade det här spelet men vad jag kommer ihåg så var det väldigt underhållande även om man som jag inte är så insatt i Star wars. Roligt att fler får en anledning att testa det här spelet nu.

Medlem

Största enskilda argumentet hittills för att köpa en iPad. Vet fortfarande inte om det räcker dock.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Med tanke på hur krånglig styrningen var på PC vill jag inte ens tänka på hur jobbigt det blir på en iPad...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

KOTOR 1 & 2 är väl förmodligen det bästa som gjorts i star wars universumet. Så ännu ett sätt att uppleva det på är ju bara bra.. synd bara att man inte har en Ipad då.

Medlem

Kan de inte släppa en android version med? Hade köpt direkt.

Medlem

Ytterligare ett steg mot mobilernas/surfplattornas rövknullning av de traditionella konsolerna. Om tio år kommer kanske inte dedikerade spelkonsoler att finnas längre.

Medlem
Skrivet av Kouhei:

Ytterligare ett steg mot mobilernas/surfplattornas rövknullning av de traditionella konsolerna. Om tio år kommer kanske inte dedikerade spelkonsoler att finnas längre.

Frågan är om det ens kommer att behövas traditionella spelkonsoler om 10 år oavsett mobilerna (iaf inte i länder som har bra internetinfrastruktur). Bättre att koppla upp tv'n mot molnet och en handkontroll eller tangentbord/mus till tv'n och strömma spelen.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Kouhei:

Ytterligare ett steg mot mobilernas/surfplattornas rövknullning av de traditionella konsolerna. Om tio år kommer kanske inte dedikerade spelkonsoler att finnas längre.

Frågan är om det ens kommer att behövas traditionella spelkonsoler om 10 år oavsett mobilerna (iaf inte i länder som har bra internetinfrastruktur). Bättre att koppla upp tv'n mot molnet och en handkontroll eller tangentbord/mus till tv'n och strömma spelen.

För onlive har ju fungerat så jävla bra...

Medlem
Citat:

För onlive har ju fungerat så jävla bra...

Det har jag inte provat.
Testade dock Gaikai förra året, spelade Crysis 2 och tyckte det fungerade jäkligt bra för att vara ett streamat fps.
Sen handlade det ju om 10 år framåt, och det är bara att titta tillbaka 10 år för att förstå att det är fullt möjligt!

Medlem
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Kouhei:

Ytterligare ett steg mot mobilernas/surfplattornas rövknullning av de traditionella konsolerna. Om tio år kommer kanske inte dedikerade spelkonsoler att finnas längre.

Frågan är om det ens kommer att behövas traditionella spelkonsoler om 10 år oavsett mobilerna (iaf inte i länder som har bra internetinfrastruktur). Bättre att koppla upp tv'n mot molnet och en handkontroll eller tangentbord/mus till tv'n och strömma spelen.

För onlive har ju fungerat så jävla bra...

För spelande på surfplattor är ju en fantastisk upplevelse.

Nej det är det inte, iaf enligt mig, jag tror (tyvärr) att konsoler finns kvar om 10 år. Jag säger tyvärr för att det är ett sådant låst(och dyrt) sätt att spela spel, en PC i tvbänken skuller kunna göra samma jobb, förutsatt att spelen fungerade bra att köra i den upplösningen.

Surfplattor kommer inte på mycket länge komma upp i den prestanda som spelen som släpps idag kräver, och jag tror inte att 'gamers' kommer bli mindre grafikkåta(eller att kraven på att spelen ska flyta på bra kommer minska).

Medlem
Skrivet av waeress:
Citat:

För onlive har ju fungerat så jävla bra...

Det har jag inte provat.
Testade dock Gaikai förra året, spelade Crysis 2 och tyckte det fungerade jäkligt bra för att vara ett streamat fps.
Sen handlade det ju om 10 år framåt, och det är bara att titta tillbaka 10 år för att förstå att det är fullt möjligt!

Fungerade det jäkligt bra för att vara ett streamat fps eller fungerade det jäkligt bra?

Nja, är inte säker på det. Man kan aldrig använda historien för att säga hur snabbt tekniken ska gå fram i framtiden. På 70-talet ritades det serier om 2000-talet där alla åkte i flygande bilar, i dag finns knappt elbilar. Hur vet vi att bredbanden kommer bli så snabbt och stabilt som streamspelande kräver i större delen av världen?

Medlem
Skrivet av Athaleos:

För spelande på surfplattor är ju en fantastisk upplevelse.

Nej det är det inte, iaf enligt mig, jag tror (tyvärr) att konsoler finns kvar om 10 år. Jag säger tyvärr för att det är ett sådant låst(och dyrt) sätt att spela spel, en PC i tvbänken skuller kunna göra samma jobb, förutsatt att spelen fungerade bra att köra i den upplösningen.

Surfplattor kommer inte på mycket länge komma upp i den prestanda som spelen som släpps idag kräver, och jag tror inte att 'gamers' kommer bli mindre grafikkåta(eller att kraven på att spelen ska flyta på bra kommer minska).

Att konsolerna finns kvar i någon form är nog självklart. Tittar man på den globala marknaden kommer det att finnas ett behov av det då väldigt mänga länder inte kommer att kunna bygga upp sin internetinfra. på 10 år.

Däremot kan man hoppas att det går mer mot en billigare och standardiserad konsol, åt det håll som Ouya har börjat öppna.

Medlem
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av waeress:
Citat:

För onlive har ju fungerat så jävla bra...

Det har jag inte provat.
Testade dock Gaikai förra året, spelade Crysis 2 och tyckte det fungerade jäkligt bra för att vara ett streamat fps.
Sen handlade det ju om 10 år framåt, och det är bara att titta tillbaka 10 år för att förstå att det är fullt möjligt!

Fungerade det jäkligt bra för att vara ett streamat fps eller fungerade det jäkligt bra?

Nja, är inte säker på det. Man kan aldrig använda historien för att säga hur snabbt tekniken ska gå fram i framtiden. På 70-talet ritades det serier om 2000-talet där alla åkte i flygande bilar, i dag finns knappt elbilar. Hur vet vi att bredbanden kommer bli så snabbt och stabilt som streamspelande kräver i större delen av världen?

Det fungerade "jäkligt bra för att vara ett streamat fps"
På mindre krävande spelgenres märkte jag ingen skillnad mot ett lokalt installerat spel.

Självklart kan man inte säkert förutspå utvecklingen genom att titta bakåt. Men vad jag upplevt så är det så pass nära att jag känner mig rätt säker iaf.
Jag gillar idén med att streama, och föredrar därför att se optimistiskt på framtiden

Medlem

Jag förstår det, och jag avskyr idén.

Man flyttar kontrollen från sitt egen tv-rum till en serverhall där företaget kan göra precis vad de vill med spelet som man köpt.

Medlem
Skrivet av Kouhei:

Jag förstår det, och jag avskyr idén.

Man flyttar kontrollen från sitt egen tv-rum till en serverhall där företaget kan göra precis vad de vill med spelet som man köpt.

Visst, där har du en poäng. Å andra sidan slipper man uppgradera sin dator eller köpa en ny konsol så ofta.
Jag streamade crysis 2 och dom andra spelen till fikabords-datorn på mitt jobb som är inköpt i början av 2000-talet och som även då var långt ifrån byggd för spel. Och när jag testade hemma på spelburken var det ingen skillnad.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Kouhei:

Jag förstår det, och jag avskyr idén.

Man flyttar kontrollen från sitt egen tv-rum till en serverhall där företaget kan göra precis vad de vill med spelet som man köpt.

Visst, där har du en poäng. Å andra sidan slipper man uppgradera sin dator eller köpa en ny konsol så ofta.
Jag streamade crysis 2 och dom andra spelen till fikabords-datorn på mitt jobb som är inköpt i början av 2000-talet och som även då var långt ifrån byggd för spel. Och när jag testade hemma på spelburken var det ingen skillnad.

Och du tror inte att företagen kan hitta på vilka jävla avgifter som helst och kräva att du betalar, annars fungerar ju ingenting. All kontroll ligger hos dem.

Medlem
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Kouhei:

Jag förstår det, och jag avskyr idén.

Man flyttar kontrollen från sitt egen tv-rum till en serverhall där företaget kan göra precis vad de vill med spelet som man köpt.

Visst, där har du en poäng. Å andra sidan slipper man uppgradera sin dator eller köpa en ny konsol så ofta.
Jag streamade crysis 2 och dom andra spelen till fikabords-datorn på mitt jobb som är inköpt i början av 2000-talet och som även då var långt ifrån byggd för spel. Och när jag testade hemma på spelburken var det ingen skillnad.

Och du tror inte att företagen kan hitta på vilka jävla avgifter som helst och kräva att du betalar, annars fungerar ju ingenting. All kontroll ligger hos dem.

Klart att de kommer ha avgifter, tror inte att målgruppen för streamade spel är de som hänger på FZ, många här tror jag har en speldator/konsol och därmed inget egentligt behov av streamade spel, men mindre hardcore gamers eller folk som inte har råd att lägga ut stora summor på en gång på hårdvara tror jag skulle kunna tänka sig att betala en del för ett 'spel-spotify'.

Att jämföra flygande bilar och internethastighet är lite irrelevant, säger jag som kommunikationsteknikstudent, visst har folk en 'övertro' på molnet men gällande just internethastighet så kommer den att fortsätta öka kraftigt. Vi har ju precis börjat implementera fober i större skala och tekniken får framåt. Flygande bilar var rent fantiserande då det inte fanns egentliga belägg för att vi alla skulle flyga omkring i vära bilar, däremot kan man se statistik på hur mycket snabbare 'internet' blir hela tiden och hur mycket prestandan ökar

Medlem

Jo, men det är väl sträckan mellan stationen man har utanför bostaden och ens egen router där hastigheten slöas ned? Det är väl det som är flaskhalsen?

Medlem

Givetvis måste det vara bra lina hela vägen, vad som är flaskhalsen beror nog mest på när linan installerades. Fast min nyinstallerade(öppna routerlådan - slå på routern) 4G-uppkoppling skulle nog knappast klara OnLive tyvärr, men CS:GO och SC2 fungerar fint!

S_Z
Medlem

Finns att ladda ner på AppStore nu för 75kr.

Först Baldurs Gate och sen detta, mycket trevlig! Detta blir extra kul då jag till skillnad från med Baldurs inte spelade detta på tiden det begav sig. Med tanke på allt gott jag läst om spelet så hoppas jag på en mycket trevlig upplevelse

Medlem

Om de inte släpper till Android NU så får man väl köpa en jagTelefon... Just det jag har det redan till datorn...

Medlem

Alltid roligt att se vilken typ av diskussion som blossar upp i trådarna här. Jag tycker det verkar awesome, dock har jag ingen iPad och funderar inte på att köpa för tillfället.

Medlem

kan det inte komma till android också

Medlem

Finns ute på App Store nu!

75kr kostar det


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

S_Z
Medlem

Det här är verkligen ett utmärkt exempel på att grafik inte behöver betyda mycket!

Körde som sagt aldrig detta spel när det var nytt (av någon märklig anledning eftersom jag verkligen gillar RGPs) . Men satan vad jag gillar det så här ett antal timmar in i spelet ! Bra handling, quests och verkligen strålande karaktärer!

Måste köra Kotor 2 efter det här. Hoppas det också släpps till iPad/tables (fungerar mycket bra för detta spel för övrigt).

1
Skriv svar