Meshuggah - Demiurge

Medlem
Meshuggah - Demiurge

Simpelt, exakt och brutalt. Torsdagsmetal!

#blogg

Medlem
Meshuggah - Demiurge

New Millennium Cyanide Christ - mmmm! Såg Meshuggah live för två år sedan på Metaltown. Skitfestival, men vilken lineup! Har lyssnat på dem en hel del så det var synd att de var så stela när jag såg dem. Men det är verkligen ett fantastiskt bra svenskt metal-band! Iofs var senaste plattan jag hörde obZen (gillar den skarpt), så har inte så bra koll på dem idag.


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem
Skrivet av Kerstin Alex:

New Millennium Cyanide Christ - mmmm! Såg Meshuggah live för två år sedan på Metaltown. Skitfestival, men vilken lineup! Har lyssnat på dem en hel del så det var synd att de var så stela när jag såg dem. Men det är verkligen ett fantastiskt bra svenskt metal-band! Iofs var senaste plattan jag hörde obZen (gillar den skarpt), så har inte så bra koll på dem idag.

New Millenium Cyanide Christ är underbar, speciellt videon. Såg dem efter att ObZen släpptes, och då var de ganska spralliga på scen (med Meshuggahs mått mätt). Det är ju inte deras starka sida, och så länge tyngden i deras musik kommer fram på rätt sätt är jag nöjd. Deras nya album är inte deras bästa enligt mig, men har som vanligt bra låtar. Catch 33 är nog fortfarande i topp för mig!

Medlem

fan, ska nog dra igenom Catch33 plattan igen!
\m/...(o_O)...\m/

Medlem
Skrivet av Sleazarn:

fan, ska nog dra igenom Catch33 plattan igen!
\m/...(o_O)...\m/

Kan du texten till Shed i början?

Medlem

Meehh, det här duger ju inte alls, är ju alldeles för stelt, tekniskt och tråkigt. De har ju ingen känsla i musiken, ta gamla goa Candlemass istället, eller varför inte Primordial:

Blir nästan tårögd varje gång jag hör låten, musik och sång med känsla och kraft som berör.

Medlem

Jag förstår vad du menar, men jag vill påstå motsatsen. Känslan kommer via tekniken och det tunga gunget som bara Meshuggah kan producera. Candlemass och Primordial är bra band, men inte riktigt min kopp av té!

1
Skriv svar