Tidernas värsta betrayal?

Medlem
Tidernas värsta betrayal?

Vilken är tidernas värsta betrayal? Alltså då ett företag "förråder" en plattform eller en grupp fans och börjar utveckla ett känt spel på en annan plattform? Kanske inte klockren förklaring, men ni fattar.

Vilken är tidernas största betrayal? Rösta!

Och motivera gärna ert val så vi kan prata om det!

Medlem

Jag är sliten mellan när Ubisoft förstörde Ghost recon, eller när Ea förstörde BF. Det var några av mina favorit serier.


signatur

Rwa?

Medlem

När Halo (1) gick från att verka sjukt lovande som pc-spel, till att bli ett tråk-fps till xbox.
Jag förväntade mig en episk singleplayer och bf-style i multi. Och sjukt nice grafik med för den delen.
BUT OH NO :'(

Medlem
Skrivet av ZenSam:

När Halo (1) gick från att verka sjukt lovande som pc-spel, till att bli ett tråk-fps till xbox.
Jag förväntade mig en episk singleplayer och bf-style i multi. Och sjukt nice grafik med för den delen.
BUT OH NO :'(

Själv så tycker jag att allt blev så mycket bättre när Microsoft pumpade in en massa pengar i projektet. Det hade förmodligen bara blivit ett mindre lyckat spel till Mac annars.

Innan

Efter

Multiplayer kan jag däremot hålla med om att det skulle kunna ha blivit mycket roligare om dom hade satsat på större slagfält.

Medlem

Sveket mot alla C&C fan.
C&C 4 Sämsta Föenyelse av spel serien ever. Det kan aldrig förlåtas och att Generals 2 blev F2P crap


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Jag blev riktigt ledsen i ögat när Unreal Tournament 3 kastades ut på PC marknaden. Epic's tid som pionjärer på den ständigt revolutionernade PC fronten fick se sitt slut när den nuvarande generationens konsoler på ett naturligt vis (kastar ingen sten) sög till sig alla stora PC titlar. UT serien var för mig PC stolthetens fall som markerade att guldåldern var över. De hade sålt sig till Microsoft & annonserade Gears of War. Då kände jag jahapp, nu har PC gaming i princip dött.

Även det portades ju sedan till PC, denna gången var det så mycket värre portat ändå såldes det för skamlöst fullpris. MS kunde lika gärna doppat skivorna i bajs & tryckt dit post-it lappar med varierande texter som "fuck you" & "eat shit"...

Sällan kännt mig lika depp i min glada hobby, fast som sagt så var det hela en naturlig utveckling när affärsverksamheten växte & pengarna fanns hos konsolerna. Men ändå, man hade ju byggt upp en viss relation till utvecklarna då vi delade intresset av seriösa skjutarspel & tekniska framsteg.

Medlem
Skrivet av chopper:

Sveket mot alla C&C fan.
C&C 4 Sämsta Föenyelse av spel serien ever. Det kan aldrig förlåtas och att Generals 2 blev F2P crap

Håller med fullkomligt. C&C4 var hemskt, och tamigfasen falsk marknadsföring. Bara en sådan sak att man inte ens kan spela skirmish!

Nej usch, det vinner på min lista.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Zelda................ på CD-I.......

Medlem

Nu tror jag ni missuppfattat tråden - det handlar inte om besvikelser utan om betrayals - då företag förråder en konsol eller ett annat företag.

Medlem
Skrivet av Kouhei:

Nu tror jag ni missuppfattat tråden - det handlar inte om besvikelser utan om betrayals - då företag förråder en konsol eller ett annat företag.

Betrayel, betyder svek. Svek måste inte vara företag som förråder företag.
Ser väll mer ett företag som sviker sina fans som ett svek?

Du skriver själv "Vilken är tidernas värsta betrayal? Alltså då ett företag "förråder" en plattform eller en grupp fans"

Och tycker bara vi pratar om när företag sviken sina fans?


signatur

Rwa?

Medlem

När Himmler svek Hitler.

1
Skriv svar