Medlem
Xbox 360 leder.

http://www.n24.se/dynamiskt/efterborsen/did_12597977.asp

???

"Microsoft leder kampen om den nya generationen spelkonsoler"

zzzz

men snälla rara, klart att dom "leder" det är ju bara deras som är ute ffs


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ja, vad konstigt att dom leder... fast det lär väl bli ganska kortvarigt.

PS3 ftw!

Med PS3s prissättning kanske 360 behåller ledningen...

360 kommer leda ett bra tag till...

Endast de mest härdade kommer inhandla PS3 före priset sänks till en mera uthärdlig nivå,

Wii däremot.. en hel del kommer nog slänga sina slantar på det, sen när ett antal har köpt det, så spelar dom lite med en vän eller två som tycker det är helt underbart, springer till affären och införskaffar sig och startar en köpboom som slår 8bitarns världsrekord

Eller så blir det något mittemellan. Vad vet jag egentligen.


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

Medlem

Tror inte Wii är något för den seriösa spelaren, verkar som om Nintendo sattsat helt på dom som inte spelar i vanliga fall..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Flakmonkey
Medlem

Om Wii eller ps3 hade kommit före skulle det nog leda med.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Seriösa spelaren?

t3h hardc0re-üb3er gejm3er

Flakmonkey

Jo måste vara den typen av gamers ^^ De som tycker det är löjligt när det är blod i spel men sedan inte lägger sig på marken och grinar när de måste spela om en passage flera gånger i ett spel för att de är kassa och dör hela tiden...

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Jo måste vara den typen av gamers ^^ De som tycker det är löjligt när det inte är blod i spel men sedan inte lägger sig på marken och grinar när de måste spela om en passage flera gånger i ett spel för att de är kassa och dör hela tiden...

Jag trodde det va 2 olika sorters games. Dvs de som tycker spel som saknar blod är töntiga och de som har tålamod att dö några gånger. Helt olika kategorier. Ofta är det "teh-1337-h4rdc0r3-g4m3r" som är kassa på spel och skall spela så coolt som möjligt och sen dör.


signatur
Flakmonkey

Oj, jag la in ett inte för mycket där... ska givetvis vara så att de som gnäller på blod är de som inte klarar av svåra spel ^^

Medlem

jag är inte nån partisk sony fanboy nu men jag gissar att PS3 kommer sopa mattan med konkurenterna sen när maskinen varit ute 1 år eller så.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det beror väl på. Om den är så mycket dyrare än de andra, så är det nog mest sony fanboys som köper den... Resten köper 360 eller Wii.

Medlem

Spelar väl inte så stor roll vilken som leder försäljningsmässigt så länge man själv är nöjd med den konsol man äger...

Flakmonkey
Skrivet av Spectral:

Spelar väl inte så stor roll vilken som leder försäljningsmässigt så länge man själv är nöjd med den konsol man äger...

Man kan ju tycka det, men tydligen så är det viktigaste äger den konsol som andra anser vara "rätt"... Sen så kan man uppenbarligen inte ha flera konsoler heller, utan du får bara köpa en och sen måste du försvara den till varje pris genom att påpeka och överdriva varenda liten brist du kan hitta hos konkurrenterna... riktigt sorgligt är det, speciellt när det i slutändan borde handla om spelen och inte maskinen de spelas på... men men

Medlem

Med tanke på priserna är det nog inte så konstigt om många får nöja sig med en konsoll, iaf till att börja med innan priserna rasar. Att folk sedan alltid måste övertyga sig själva om att de gjort ett bra val genom att hitta alla fel som det bara går på andra konsoller är precis som Nosnos skriver, sorgligt.

Klart det är viktigt att ha samma konsoll som dina vänner. Man vill ju spela spelen med dem.

MS "eyetoy" killar har ju sagt att de sakerna Wiis demon visade upp nu. Ett ganska bold statement om man säger så. Får se hur det blir med den saken.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Spectral:

Spelar väl inte så stor roll vilken som leder försäljningsmässigt så länge man själv är nöjd med den konsol man äger...

Man kan ju tycka det, men tydligen så är det viktigaste äger den konsol som andra anser vara "rätt"... Sen så kan man uppenbarligen inte ha flera konsoler heller, utan du får bara köpa en och sen måste du försvara den till varje pris genom att påpeka och överdriva varenda liten brist du kan hitta hos konkurrenterna... riktigt sorgligt är det, speciellt när det i slutändan borde handla om spelen och inte maskinen de spelas på... men men

Religionslära heter det.
Fick man visst lära sig i grundskolan tror jag...


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Klart det är viktigt att ha samma konsoll som dina vänner. Man vill ju spela spelen med dem.

Jag skulle snarare säga tvärtom. Då har man ju fler valmöjligheter. Det betyder ju inte att man inte kan sitta hemma i soffan och lira med vänner.

Medlem

Eftersom de flesta spel inriktar sig snarare på att spela online eller iaf inte på samma konsoll så blir det nog ovanligare med folk som sitter och spelar vid samma konsoll.

Ta t ex GRAW som går att spela på samma konsoll online. Det är jättetrevligt men det är svårare och sämre än att spela på två olika konsoller. En del spel går ju inte ens att spela tillsammans på samma konsoll och då är det ännu viktigare att man har samma konsoll om man förväntas spela spelen tillsammans.

Och slutligen är inte alls spel av MP karaktär och då kan man inte låna eller byta spel med kompisar. Hade man haft mer pengar hade nog också fler konsoller funnits i varje hem.

Tror också att de flesta har ntresse för ungefär samma spel inom en grupp spelare.

Medlem

skulle vara kul om de kunnde göra så man körde två på samma konsoll, men på två st olika TV aparater


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Leder?
http://spel.feber.se/2006/06/ps2_sljer_fortf.html
Haha, gamla PS2an säljer ju bättre FFS! Har inte hela jordens befolkning hunnit köpa 2st PS2or var än?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Men läsa vad som skrivs kanske? den NYA generationen. Och precis som Iceman skrev, det är ju bara xbox 360 som finns så det är kanske inte så konstigt.

Medlem

Jo, men att en NY konsol säljer sämre än en över 5 år gammal konsol är lite roligt tycker jag


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

tycker inte jag.
xbox360 är dyr.
ps2 är billig.
ps2 är spritt så in i helvete
xbox360 är inte det än.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Detta är min åsikt, och min åsikt endast, så döda mig inte. Vad är det som gör Ps3 och Xbox360 så next-gen? Grafiken, men vad är det som är så jävla speciellt med grafiken? Vi har liksom sett allt detta i CGI-animerade filmer i ett par år. Visst, det blir verkligare, men inte fan är det en ny generation. Om det nu ska vara så att Ps3/360 är Next-Gen, då är för tusan Nintendo Wii Next-Next-Gen :).

döda inte mej.

Medlem

"ps2 är spritt så in i helvete "

?? Va? spritt?
hehe vad menar jag?

ahhhhh inte sprit, utan spritt, som i "överallt" okej hehe nu är jag med


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Hur många av er läste något mer än titeln i artikeln? om ni läste kanske ni borde läsa igen, och ni som inte läst borde kanske läsa artikeln minst en gång.

Medlem

Jo, det man ska läsa in är ju att någon spekulerat vilt i hur framgångsrika nintendo och sony kommer att vara.

Medlem
Skrivet av Famest:

Detta är min åsikt, och min åsikt endast, så döda mig inte. Vad är det som gör Ps3 och Xbox360 så next-gen? Grafiken, men vad är det som är så jävla speciellt med grafiken? Vi har liksom sett allt detta i CGI-animerade filmer i ett par år. Visst, det blir verkligare, men inte fan är det en ny generation. Om det nu ska vara så att Ps3/360 är Next-Gen, då är för tusan Nintendo Wii Next-Next-Gen :).

döda inte mej.

nästa generationens tvspel är väll inget nytt det skrevs till och med på många gamla sega mega drive 16 bits spel runt 95-96-97 års utgåvor


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

skiter i vilken som leder eller kommer att vinna....jag gillar 360 och om jag vinner 126 miljoner på lotto så kanske jag köper en ps3


signatur

Why are you so angry? Beacuse you took my xbox!!

12
Skriv svar