Forumsnack: Vilka är dina favoritspel?

Robot
Forumsnack: Vilka är dina favoritspel?

Vilka är de bästa spelen just nu och någonsin?


Medlem
Forumsnack: Vilka är dina favoritspel?

PlayStation 3: MAG: Massive Action Game

Medlem

Dota 2! Och förhoppningsvis Grid 2 när man har köpt det på steam idag

k3m
Medlem

Den historiska favoriten är Fallout 2. Nuvarande favoriter är Fallout 2, Torchlight 2, Morrowind, Sonic & all stars racing transformed, Path of Exile.

Medlem

dota2 är det ända spelet som hållt mig intresserad länge nog.

annars vart det i gamla dagarna cs 1.6 och kollar på cs:go och sc2 och dota2.

Metro vart rätt kul men en playthrough räckte

Medlem

Chrono Trigger bruka spela igenom det varanat år


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Favoriten är Fallout 2.

Denna generation är det flera: Steins;Gate, Zero Escapes, Gravity Rush, FF Type-0.

Skribent

Mount & Blade: Warband är en av de stora favoriterna. Har börjat få avsmak för spel med tydliga slut. Blir bara stressad över att ha en massa oavklarade spel.

Ja, och så gillar jag Homeworld 2 väldigt mycket. Sedan är jag en av dem som diggar det mesta Bioware hittar på. Med viss skepsis gentemot de tråkiga striderna i ME3.

Storslagen strategi och rollspel är min melodi.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Så många spel men Deus Ex tillhör utan tvekan ett av de bästa spelen jag spelat. Körde klart No One Lives Forever för ett litet tag sedan och humorn samt hela Bond temat gör att spelet står ut från andra FPS spel. Ska helt klart köra del två när jag är klar med ett par andra titlar.

Monkey Island : Lechucks Revenge är nog ett av de bästa adventure spelen jag kört så det är också en favorit.

Last Ninja var ett av mina första spel och innehar fortfarande en plats på min lista över favoriter. Även om det idag säkerligen är ett spel som många fnyser åt så är det ett spel jag minns och musiken ger mig rysningar. The Last Ninja - Level 1 (C64) guitar cover

AvP är fortfarande favoriten när det kommer till att ge kalla kårar, än idag är det ett spel som jag drar mig lite för att spela som marine. Rebellion lyckades verkligen att ta det bästa från filmerna och göra ett spel som få andra kommer i närheten av.

Little Big Adventure (numera freeware) är ett spel som har en charm många spel idag saknar, när det kom var det ett väldigt imponerande spel.

Blade Runner är ett annat spel som bygger på en väldigt känd licens och Westwood lyckades verkligen göra ett spel värdigt filmen. Allting i spelet osar Blade Runner, körde det förra året men fastnade vilket ledde till att jag inte körde klart det. Spelet har många olika slut och jag tror jag bara sett kanske två stycken av de tretton som tydligen ska finnas.

Edit: Då Little Big Adventure numera går att köpa på GoG så kan man tyvärr inte längre ladda ner det gratis men det är lätt värt pengarna, rekommenderar att man väntar tills deras rea som bara är några veckor bort där de säkerligen kommer ha med det LBA.

Medlem

De gamla command & conquer/red alert spelen av Westwood är mina favoriter!

Medlem

Super Mario World (SNES)
Baldur's Gate II (PC)
och sedan vet jag itne riktigt vad jag ska sätta som 3:a...
Skyrim kanske.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Mount & Blade: Warband är en av de stora favoriterna. Har börjat få avsmak för spel med tydliga slut. Blir bara stressad över att ha en massa oavklarade spel.

Ja, och så gillar jag Homeworld 2 väldigt mycket. Sedan är jag en av dem som diggar det mesta Bioware hittar på. Med viss skepsis gentemot de tråkiga striderna i ME3.

Storslagen strategi och rollspel är min melodi.

Ah, ja Mount & Blade är riktigt grymt!

Medlem

Starcraft 1, Sällan spenderat mer timmar med ett spel och kan fortfarande välja det framför tvåan för snabb ren musklickarfrenzy en timme eller 5 en fredagkväll!

Wc3/FT

Moddar Moddar Moddar

Halflife 2

Moddar Moddar Moddar

Medlem

Top 3 nu
Dota 2
FTL
Metro last light
Top 3 då
World of warcraft TBC och vanilla
Herodes of might and magic v hot seat tider det
Zelda ocarina

Medlem

Första Metal gear solid samt Resident Evil 1 är nog mina "old time" favoriter. Metal gear solid hade allt ett bra spel ska ha enligt mig, bra story, musik, humor m.m. Resident Evil var det första "skräckspel" jag köpte till Ps 1 och lade ner massor med timmar på det. Kommer aldrig glömma scenen i början när man går längs en korridor och "zombie- hunden" hoppar in genom fönstret....


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Starcraft 1, Sällan spenderat mer timmar med ett spel och kan fortfarande välja det framför tvåan för snabb ren musklickarfrenzy en timme eller 5 en fredagkväll!

Wc3/FT

Moddar Moddar Moddar

Halflife 2

Moddar Moddar Moddar

Starcraft 1 är ett av de bästa RTS jag spelat, Brood War tillhör en av de bästa expansionerna som jag köpt och det går inte längre att spela Starcraft utan den=).

Av speltid att döma så måste jag säga Team Fortress 2


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

1. Baldurs Gate
2. Fallout
3. Pirates
4. Colonization
5. Monkey Island
6 Gunsmoke

Medlem

Rome Total War
Ground Control 1
Baldurs Gate 2
Sacrifice
Soul Reaver
Fallout 1,2

Spelen som jag gillar att gå tillbaka till och spela om då och då för att dom är fruktansvärt bra.

Medlem

Huga, har inte orkat hålla ordning på min spelsamling här på FZ på ett bra tag nu hehe.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Kassler:

Rome Total War
Ground Control 1
Baldurs Gate 2
Sacrifice
Soul Reaver
Fallout 1,2

Spelen som jag gillar att gå tillbaka till och spela om då och då för att dom är fruktansvärt bra.

Sacrifice är ett väldigt underskattat spel med några av de bästa röstskådisarna jag hört i ett spel. Helt klart ett spel som var före sin tid (saknar gamla Shiney som gjorde bra och annorlunda spel).

Medlem

Man kan aldrig säga, det finns för många, men Quake, Civ, SimCity, Homm...

Alla de gamla versionerna så klart, inte de nya besudlade.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Sen är funktionaliteten för spelsamlingen ganska osmidig.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

En av mina favoriter är Red Alert 2, de övriga klassikerna från Westwood kommer tätt efter. Just nu är det dock league of legends och eve online som tar upp min tid, 2 grymma spel:)

Medlem

1) Baldurs gate
2) Unreal
3) System shock II
4) Sonic the hedgehog I, II och III.
5) Zelda I till nes, snes och n64.
6) Neverwinter nights
7) Dungeon siege
8) Doom
9) Quake
10) Monkey island spelen
11) Grim fandango
....


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

The legend of zelda!
Springer fortfarande igenom det en gång om året.

Medlem

Nutid:
DayZ
Portal 2
Defiance

Dåtid:
Dark Age of Camelot
QuakeWorld
Diablo 2

Medlem

Skyrim
WoT
Path of Exile
Torchlight 2
Red Orcestra 2 och Payday:)

Inaktiv

Just nu Dota 2 och Tera.

Medlem

Metroid Nes
Super Metroid Snes
Illusion Of Gaia Snes
Illusion Of Time Snes
HL 2
HL Black Mesa Grymt bra gjort.
The Gonnies II Nes
Kid Icarus Nes
Super Mario serien de flesta i allafall

123
Skriv svar