Flower kan vara på väg till Playstation Vita
Ett litet pressmeddelande kan ha förstört den stora överraskningen.
#thatgamecompany, #journey, #flower
Tyvärr är Journey lite svårare att locka oinvigda med.
Borde inte Journey vara lättare att få "oinvigda" att prova på och gilla? Jag tänker mest på att man styr en figur som är lättare att relatera till och få känslor för?
Jag skulle hävda att så ej är fallet, tyvärr. Folk som är ovana vid spel har ofta svårt att orientera sig och brukar därför ha lättast med simpla spel där det är lätt att förstå logik genom bekanta mönster och figurer.
Exempelvis simpla spel där man ska kasta en boll i en korg eller som i Flower - du är en vindpust som flyger över en vacker äng längs med gräset för att få blombladen att flyga med.
Jämför det med Journey där du är en diffus figur som befinner sig i en öken för att gå mot ett berg - trots att syftet ej är klarlagt och dessutom med mer komplicerade kontroller än Flower.