Hirai: "PS4 är först och främst en spelkonsol"

Robot
Hirai: "PS4 är först och främst en spelkonsol"

Kaz "Riiiidge Racer" Hirai försöker lugna de som tycker spelkonsolerna blivit mer htpc än något för spel.

#sony


Medlem
Hirai: "PS4 är först och främst en spelkonsol"

Im on board!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Sony tänker rätt i allafall. Sen får vi se om den lyckas imponera på mig tillräckligt.

Skribent

Man kan inte vara nog tydligt i en tid då all teknik smälter samman.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

It´s Johan Olander. JOOOOOOOOOOOHAN OLANDER!

Skribent
Skrivet av Banjo:

It´s Johan Olander. JOOOOOOOOOOOHAN OLANDER!

*klapp*

(När börjar alla gif-bilder rulla in egentligen? Är till och med besviken på mig själv.)


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:

(När börjar alla gif-bilder rulla in egentligen? Är till och med besviken på mig själv.)

Olander gör mål och åker förbi Detroits bänk i NHL 2013

Medlem

Det är bra att Sony's PR-avdelning är vaken

KoP
Medlem

Självklart passar Sony på att ta lite extrapoäng genom sådana här uttalanden när det rageas kring X1. Hade det varit tvärtom hade MS gjort likadant.

Skribent
Skrivet av KoP:

Självklart passar Sony på att ta lite extrapoäng genom sådana här uttalanden när det rageas kring X1. Hade det varit tvärtom hade MS gjort likadant.

Vi kommer nog få en hel hög sådana här uttalanden. Hoppas Hirai och hans motsvarighet hos Microsoft fortsätter att rida lite snyggt på kritikvågen och ger små gliringar åt varandra.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av KoP:

Självklart passar Sony på att ta lite extrapoäng genom sådana här uttalanden när det rageas kring X1. Hade det varit tvärtom hade MS gjort likadant.

Precis, dom har ju antagligen sett spelarnas åsikter om xbox

pc ftw <3

Medlem
Skrivet av KoP:

Självklart passar Sony på att ta lite extrapoäng genom sådana här uttalanden när det rageas kring X1. Hade det varit tvärtom hade MS gjort likadant.

Båda är ju spel konsoler... fast på Xbox kan man dessutom kolla på TV... XboxOne 1... PS4 0

Medlem

...wow, otroligt, jag är så imponerad, helst sanslöst, fantastiskt, makalöst,

wow, otroligt, jag är så imponerad, helst sanslöst, fantastiskt, makalöst,

wow, otroligt, jag är så imponerad, helst sanslöst, fantastiskt, makalöst,

wow, otroligt, jag är så imponerad, helst sanslöst, fantastiskt, makalöst,

wow, otroligt, jag är så imponerad, helst sanslöst, fantastiskt, makalöst,

wow, otroligt, jag är så imponerad, helst sanslöst, fantastiskt, makalös...

Medlem
Skrivet av KoP:

Självklart passar Sony på att ta lite extrapoäng genom sådana här uttalanden när det rageas kring X1. Hade det varit tvärtom hade MS gjort likadant.

Sonys konferens var ju innan Microsofts så det är ju inte som att de inte hade chansen.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av KoP:

Självklart passar Sony på att ta lite extrapoäng genom sådana här uttalanden när det rageas kring X1. Hade det varit tvärtom hade MS gjort likadant.

Båda är ju spel konsoler... fast på Xbox kan man dessutom kolla på TV... XboxOne 1... PS4 0

Jag kan titta på TV utan XboxOne.

Medlem
Skrivet av KoP:

Självklart passar Sony på att ta lite extrapoäng genom sådana här uttalanden när det rageas kring X1. Hade det varit tvärtom hade MS gjort likadant.

Man vet att Microsoft hade en dålig visning när det tydligen räcker med att säga att ens kommande spelkonsol först och främst är inriktad på spel för att få "extrapoäng".

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av KoP:

Självklart passar Sony på att ta lite extrapoäng genom sådana här uttalanden när det rageas kring X1. Hade det varit tvärtom hade MS gjort likadant.

Båda är ju spel konsoler... fast på Xbox kan man dessutom kolla på TV... XboxOne 1... PS4 0

fast det handlar ju mer om vad man lägger focus på.. Ska man lägga focus på tv och bild och bra kanalfunktioner som XboxOne, eller ska man lägga focus på spel som PS4

Fortfarande.. Dator <3

Medlem

" Hirai: "PS4 är först och främst en spelkonsol"

Bra då vet vi det!
Och för alla fanboys : Jag köper båda konsolerna i nextgen.

Fast det blir väl mest Datorspelande som vanligt.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Sony vet säkert om att de har en positiv vibe runt playstation nu så de spinner vidare på att de fokuserar på spel osv.

Strategiskt

Medlem

Först och främst en konsol.
Negativt eller postivit? I don't even care.
Skål.

Skribent
Skrivet av chopper:

" Hirai: "PS4 är först och främst en spelkonsol"

Bra då vet vi det!
Och för alla fanboys : Jag köper båda konsolerna i nextgen.

Fast det blir väl mest Datorspelande som vanligt.

Samma här. Kul med ny teknik


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av KoP:

Självklart passar Sony på att ta lite extrapoäng genom sådana här uttalanden när det rageas kring X1. Hade det varit tvärtom hade MS gjort likadant.

Båda är ju spel konsoler... fast på Xbox kan man dessutom kolla på TV... XboxOne 1... PS4 0

Dock har jag redan det jag behöver för att se på tv, behöver inte någon XboxOne till det.

Problemet Microsoft fick med sin presentation XboxOne var att de inför en massa människor som förväntar sig se den nya Nextgen konsolen, istället presenterade XboxOne som en media enhet där spelandet inte kom i förstahand, inte ens i andrahand utan nästan snarare som en eftertanke.

Dessutom så det som överhuvudtaget visades från spel var för renderade trailers, och det var inte ens Microsofts egna spel utan ett annat företag.

Inaktiv
Skrivet av Winzi:
Skrivet av robbis:
Skrivet av KoP:

Självklart passar Sony på att ta lite extrapoäng genom sådana här uttalanden när det rageas kring X1. Hade det varit tvärtom hade MS gjort likadant.

Båda är ju spel konsoler... fast på Xbox kan man dessutom kolla på TV... XboxOne 1... PS4 0

Dock har jag redan det jag behöver för att se på tv, behöver inte någon XboxOne till det.

Problemet Microsoft fick med sin presentation XboxOne var att de inför en massa människor som förväntar sig se den nya Nextgen konsolen, istället presenterade XboxOne som en media enhet där spelandet inte kom i förstahand, inte ens i andrahand utan nästan snarare som en eftertanke.

Dessutom så det som överhuvudtaget visades från spel var för renderade trailers, och det var inte ens Microsofts egna spel utan ett annat företag.

Exakt. De enda som tittade på MS konferens var de som är intresserade av spel i första hand. De sänkte sig själva med sin presentation (även om det är intressant innehåll i boxen)

Medlem

Efter failbox one press shit dom gjorde, sa Sony till grabbarna runt bordet, jaha då gubbar vi får skaffa större plånbok för här kommer pengarna att komma till oss framöver ^^

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Man kan inte vara nog tydligt i en tid då all teknik smälter samman.

Eller då konkurrenten precis har gjort bort sig.

Kolla bilden, hans huvud ser precis ut som bokstaven "O".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Pålis:

Ingen ny grafikmotor för Naughty Dogs PS4-projekt.
undra hur många fler som kommer göra så.

http://www.gamereactor.se/nyheter/107791/Ingen+ny+grafikmotor...

Har ni fortfarande inte insett att spelen inte kommer bli så mycket snyggare än vad de redan är?

Inaktiv

Tänk om det här är sant..

Sony funderar på att dela upp företaget.

http://www.gamereactor.se/nyheter/106741/Sony+funderar+p%E5+a...

Sony går vidare med att sälja nöjesdelen.

http://www.gamereactor.se/nyheter/107641/Sony+g%E5r+vidare+me...

Finns det nån gnutta sanning i detta ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Spela resistance 1 igen så får du se hur snyggt det är/Ja det är sant att sony säljer ut delar men för oss gamers så spelar det ingen roll. Inget kommer att ändras pengarna hamnar bara i lite flera fickor.

Inaktiv

Jag tror han menade: "PS4 är först och främst en spelkontroll."

12
Skriv svar