Människorna bakom designen av Xbox One berättar allt

Robot
Människorna bakom designen av Xbox One berättar allt

Det var inte länge sedan Xbox One avtäcktes och Microsoft har till skillnad från Sony överöst oss av bilder på den. I en ny film får vi veta mer om hur tankarna bakom designen gick till.

#sony, #microsoft


Medlem
Människorna bakom designen av Xbox One berättar allt

6 minuters trailer om en svart låda, bara det kräver applåder.

Medlem

Kan ju förstå vart dom kommer ifrån när dom snackar om att formen skulle passa windows 8, fyrkantigt och blankt. Det är ju kul att dom iaf försöker få någon slags enhetlighet mellan deras produkter - men personligen tycker jag det bara är enhetligt fult.

Medlem

3 års utveckling och det blev en rektangulär låda. Om de börjar skissa på nästa xbox redan nu så kanske de hittar en ännu svartare färg och en form som är ännu fyrkantigare!

Medlem

Jag hoppas den har samma mått som en förstärkare så man kan matcha ihop dem. Själv så tycker jag den är oerhört snygg. Enkel och ren. Jag förstår fullständigt microsoft i deras tanke om att göra det till en media station och inte enbart till en spel konsol. För dom som inte förstår det så vet jag inte vart ni varit senaste åren? Inte direkt så 360 enbart är en spel konsol, alla finesser som finns i 360 är ju i ONE, TV grejen var ju till och med tilltänkt redan när 360 släpptes och PS3 har också haft tankar om att kunna köra TV genom konsolen. Jag väntar med spänning på release datum så jag kan köpa den direkt. Vilket jag också kommer göra med PS4.

Medlem

Kul med alla positiva kommentarer här..

Själv tycker jag den är retro snygg och kommer passa bra i Mediabänken

PS4 ska ju också få plats så undrar hur den blir.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Tycker den är helt okej. Inget mästerverk rent formmässigt, men inte heller något som känns producerat i Taiwan. (Även om den troligtvis kommer vara det.)

Det som dock höjer bullshit-sensorn är allt snack om den svarta färgen. Att alla Xbox One som kommer ut i butik skulle ha något magiskt svart bläck som gör den "svartare än svart" känns lite överdrivet. I slutändan kommer det säkerligen ändå vara helt vanlig hårdplast.

Sen, snälla... de borde skippa distade elgitarriff som bakgrundsmusik till nästa gång. Kändes som att jag kollade på någon billig actionrulle med Steven Seagal snarare än en promo-video för en spelkonsol.

Medlem

Brutalt ful. Synd, jag hade gärna sett något med mer former.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Wow, vilken skräp-video.

Porrfilmsmusik, ett förbannat tjat om "16:9", the inferior standard... Dessutom användes ordet "magical" av två personer. Och det förbannade begreppet "rocket science" användes igen. De har en sån fokus på att man inte behöver vara tekniskt kunnig, att man nästan känner sig ovälkommen om man är tekniskt kunnig.

"Never mind the rocket science, it's not 33% weaker than our competitor's rocket science or anything..."

Det är så otroligt uppenbart att den här konsollen riktar sig främst mot femtioplussare, tekniskt inkompetenta mor- och farföräldrar och barn under 10 års ålder.

...Sony, det är öppet mål. Bara att kamma hem vinsten nu. Bodyslamma den som ligger och släpp en gaming-konsoll, inte en glorifierad digitalbox som kör Windows Media Center.

Medlem

100-tals prototyper och det blev en.... rektangulär låda... wow.

Medlem

Vilken form har er TV, stereo, skärm mm? ett jävla gnäll för att den har fyra kanter mm, passar fin fint in i stereo anläggningen hemma.


signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 "Signaturen är nästan stulen"

Medlem

Så fort jag hörde ordet "magical" så stängde jag av videon


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Skrivet av skurh1nk:

Vilken form har er TV, stereo, skärm mm? ett jävla gnäll för att den har fyra kanter mm, passar fin fint in i stereo anläggningen hemma.

Men det är ju just det...varför ska allting vara så vanligt? Våga satsa på nya saker istället.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Alla som kommenterar utseendet "svart låda" är de som ska köpa PS4?
haha..

Inaktiv

Den är ju snyggare än PS4:an iallafall.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Den är ju snyggare än PS4:an iallafall.

Om PS4:an kommer med en radie mer vinner den direkt.

Inaktiv
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Rockartisten:

Den är ju snyggare än PS4:an iallafall.

Om PS4:an kommer med en radie mer vinner den direkt.

Hahaha... Du kan ju ha otur också och få en konsol med enbart 90° vinklar som Sony Xperia Z.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Den är ju snyggare än PS4:an iallafall.

Not sure if serious... Har jag missat något? Kan inte minnas att PS4's utseende har visats upp. Bara spekuleringar?

Är inte glad för Xbones utseende. Oerhört...tråkig. Jag har dock ingenting emot kontrollen(även om jag föredrar X360 kontrollen).

Lite off topic egentligen men nyfiken på hur PS4 kontrollens grepp blir nu med nytt material och passform. Avskydde PS3 kontrollens passform. Fettig och svår att hålla i.

Skrivet av Swedenrock:

Alla som kommenterar utseendet "svart låda" är de som ska köpa PS4?
haha..

Nej, tror nog jag avstår från konsolerna på ett bra tag till de sjunker i pris och visar mig vilka spel de får. Angående "svart låda" kommentarerna... tja, det är ju precis vad det är. En fullkomligt svart liten låda som påminner om VHS-spelare... :\ Hoppas innehållet blir bättre, but I'm not going to hold my breath... (detsamma gäller PS4)

Inaktiv

Om den nu ska vara en mediestation, kan vi få köra .mkv rakt av utan några plugins och annat knep och knåp? Om inte, då ersätter den inte en helt vanlig, billig HTPC. Heck, en Pi gör det bättre isåfall.

Medlem

Som en känd spelutvecklare skrev på Twitter i morse:

"Remember, kids: there will be no winner in the 'console wars.' If you're choosing a platform based solely on brand, you're doing it wrong."


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

När man ser rubriker om någon som "berättar allt" så förväntar man sig ju lite snaskigheter om sex och droger.

...det här var betydligt tråkigare.

Medlem
Skrivet av chopper:

Kul med alla positiva kommentarer här..

Själv tycker jag den är retro snygg och kommer passa bra i Mediabänken

PS4 ska ju också få plats så undrar hur den blir.

Jag hoppas innerligt att designen i viss mån har kommit till för att undvika det strul vi hade förra gången i form av t.ex. RRoD. Jag bryr mig inte så mycket om hur den ser ut om luftgenomströmningen är bra och tyst.

Medlem
Skrivet av Morlizer:

3 års utveckling och det blev en rektangulär låda. Om de börjar skissa på nästa xbox redan nu så kanske de hittar en ännu svartare färg och en form som är ännu fyrkantigare!

Jag förstår inte varför man skulle vilja ha något med mer former. Lådan passar förmodligen in överallt som den är nu, och den ser faktiskt tilltalande ut.

Medlem
Skrivet av xyanide:
Skrivet av Morlizer:

3 års utveckling och det blev en rektangulär låda. Om de börjar skissa på nästa xbox redan nu så kanske de hittar en ännu svartare färg och en form som är ännu fyrkantigare!

Jag förstår inte varför man skulle vilja ha något med mer former. Lådan passar förmodligen in överallt som den är nu, och den ser faktiskt tilltalande ut.

Jämför en Ferrari med en Volvo, bägge har 4 hjul, vindruta, backspeglar osv osv men det är väldigt stor skillnad på dessa två när det gäller utseende. Det är lite samma sak med Xbox, den är bara "meh" inga intressanta former, bara en safe bet, kantigt för att passa in. Kolla in denna, mycket snyggare http://www.ingame.de/files/2013/04/Xbox-720-Alle-Fakten-alle-...

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av xyanide:
Skrivet av Morlizer:

3 års utveckling och det blev en rektangulär låda. Om de börjar skissa på nästa xbox redan nu så kanske de hittar en ännu svartare färg och en form som är ännu fyrkantigare!

Jag förstår inte varför man skulle vilja ha något med mer former. Lådan passar förmodligen in överallt som den är nu, och den ser faktiskt tilltalande ut.

Jämför en Ferrari med en Volvo, bägge har 4 hjul, vindruta, backspeglar osv osv men det är väldigt stor skillnad på dessa två när det gäller utseende. Det är lite samma sak med Xbox, den är bara "meh" inga intressanta former, bara en safe bet, kantigt för att passa in. Kolla in denna, mycket snyggare http://www.ingame.de/files/2013/04/Xbox-720-Alle-Fakten-alle-...

Skulle väl inte säga att det där är någon Ferrari heller, men jag förstår vad du menar. Den där boxen är också riktigt snygg och mig kvittar det vilken som hade stått i vardagsrummet.

Medlem
Skrivet av xyanide:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av xyanide:
Skrivet av Morlizer:

3 års utveckling och det blev en rektangulär låda. Om de börjar skissa på nästa xbox redan nu så kanske de hittar en ännu svartare färg och en form som är ännu fyrkantigare!

Jag förstår inte varför man skulle vilja ha något med mer former. Lådan passar förmodligen in överallt som den är nu, och den ser faktiskt tilltalande ut.

Jämför en Ferrari med en Volvo, bägge har 4 hjul, vindruta, backspeglar osv osv men det är väldigt stor skillnad på dessa två när det gäller utseende. Det är lite samma sak med Xbox, den är bara "meh" inga intressanta former, bara en safe bet, kantigt för att passa in. Kolla in denna, mycket snyggare http://www.ingame.de/files/2013/04/Xbox-720-Alle-Fakten-alle-...

Skulle väl inte säga att det där är någon Ferrari heller, men jag förstår vad du menar. Den där boxen är också riktigt snygg och mig kvittar det vilken som hade stått i vardagsrummet.

Talar nog för fler när jag säger att ialf vi män gillar mer runda former

Medlem

Kan inte förstå att folk gnäller på designen, eller gnäller på att den kan mer än att bara spelas på. Det är ju inte så att den är sämre på spel, bara för att den har fler funktioner.
Angående designen känns den vuxen, här låter det på folk som att dom hellre vill att den ska se ut som något som passar in på ett pojkrum, nej tack.

Medlem

Säga vad man vill men designen är sjukt tråkig. Känns som att dem latat sig. Någonting annat än en svart rektangulär låda kunde dem väl kommit upp med, nej nu har dem då verkligen gjort bort sig bigtime.

Medlem

Är otroligt ointresserad av xbox one, och jag hatar windows 8. Stödjer hellre jappsarna dessutom. Xbox var ju trots allt bara en svart skräp låda med världens mest otympliga kontroller med en passform för krabb-händer redan från början och ps2 utklassade den totalt, och 360 biteade ju bara playstations kontroller fast med sämre svängrum för analogerna vilket i sin tur ledde till sämre precision. Och att dom dessutom inte kan vara lite schysta och ge en uppladningsbara dosor eller gratis internet tjänst får mig att peka finger åt microsoft.

Medlem

Vilka tankar, på mer än våra plånböcker!!!


signatur

Denon / Pioneer

12
Skriv svar