Folk Tale – Rollspelsinslag blandas med stadsbyggande

Robot
Folk Tale – Rollspelsinslag blandas med stadsbyggande

För dig som väntat på ett spel där stadsbyggande, rollspel och avslappnad humor blandas friskt, då kanske detta kan vara något.

#nyhetstips, #folk-tale


Medlem
Folk Tale – Rollspelsinslag blandas med stadsbyggande

Alltid lustigt att försöka titta på film på FZ med Android som inte har Flash. Denna gång en slinga med första 2 sekunderna, om och om igen. Allvarligt, numera är det endast på FZ som det inte fungerar. Måste finnas fler här som har liknande problem eller är jag den enda?


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Alltid lustigt att försöka titta på film på FZ med Android som inte har Flash. Denna gång en slinga med första 2 sekunderna, om och om igen. Allvarligt, numera är det endast på FZ som det inte fungerar. Måste finnas fler här som har liknande problem eller är jag den enda?

Skulle gissa på att alla med android har samma problem. Lite trist!

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av stormense:

Alltid lustigt att försöka titta på film på FZ med Android som inte har Flash. Denna gång en slinga med första 2 sekunderna, om och om igen. Allvarligt, numera är det endast på FZ som det inte fungerar. Måste finnas fler här som har liknande problem eller är jag den enda?

Skulle gissa på att alla med android har samma problem. Lite trist!

Finss ju dock photon browser eller nått sådant som har flash stöd


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av stormense:

Alltid lustigt att försöka titta på film på FZ med Android som inte har Flash. Denna gång en slinga med första 2 sekunderna, om och om igen. Allvarligt, numera är det endast på FZ som det inte fungerar. Måste finnas fler här som har liknande problem eller är jag den enda?

Jag testade nyss spela upp videorna med Dolphin Browser på Android och det funkade fint, t.o.m. att spela upp båda samtidigt direkt på nyhetssidan.

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av stormense:

Alltid lustigt att försöka titta på film på FZ med Android som inte har Flash. Denna gång en slinga med första 2 sekunderna, om och om igen. Allvarligt, numera är det endast på FZ som det inte fungerar. Måste finnas fler här som har liknande problem eller är jag den enda?

Jag testade nyss spela upp videorna med Dolphin Browser på Android och det funkade fint, t.o.m. att spela upp båda samtidigt direkt på nyhetssidan.

Hrm, har iofs inte testat sen jag bytte från Chrome till Dolphin. Mindre än två sekunder spelar den upp.

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av stormense:

Alltid lustigt att försöka titta på film på FZ med Android som inte har Flash. Denna gång en slinga med första 2 sekunderna, om och om igen. Allvarligt, numera är det endast på FZ som det inte fungerar. Måste finnas fler här som har liknande problem eller är jag den enda?

Jag testade nyss spela upp videorna med Dolphin Browser på Android och det funkade fint, t.o.m. att spela upp båda samtidigt direkt på nyhetssidan.

Jag använder mest just Dolphin men funkar varken på Asus plattan eller Galaxy S3. Du har inte en lägre Android version med Flash-stöd? Jag kommer alltid in till FZ från


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Jag använder mest just Dolphin men funkar varken på Asus plattan eller Galaxy S3. Du har inte en lägre Android version med Flash-stöd? Jag kommer alltid in till FZ från http://slurp.se/bilder/google.jpg

HTC One X
Android 4.1.1
Sense 4+

Det låter skumt att det inte skulle fungera för dig, GS3 är ju rätt lik HOX och jag har testat att köra flashspel och de flyter på, sen att de inte går att kontrollera för fem öre utan en extern kontrollösning är en annan femma.

Medlem

Följt detta ett bra tag på indiedb.com. och ju mer jag ser av det desto mer vill jag spela det! Kul koncept, och humorn får mig att tänka tillbaka på första Fable eller de gamla Settlers-spelen. Nice!

Medlem

Liknar Majesty lite grann kanske?

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av stormense:

Jag använder mest just Dolphin men funkar varken på Asus plattan eller Galaxy S3. Du har inte en lägre Android version med Flash-stöd? Jag kommer alltid in till FZ från http://slurp.se/bilder/google.jpg

HTC One X
Android 4.1.1
Sense 4+

Det låter skumt att det inte skulle fungera för dig, GS3 är ju rätt lik HOX och jag har testat att köra flashspel och de flyter på, sen att de inte går att kontrollera för fem öre utan en extern kontrollösning är en annan femma.

http://m.youtube.com/?client=mv-google&rdm=mnmeemrt#/watch?v=...
så här ser det ut på min Asus platta och som ni ser tillverkar Asus plattor som ser ut som dyra speglar:


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

http://m.youtube.com/?client=mv-google&rdm=mnmeemrt#/watc...
så här ser det ut på min Asus platta och som ni ser tillverkar Asus plattor som ser ut som dyra speglar:

Testa köra med desktop-läget i Dolphin istället, det kanske är mobilsidorna som ställer till med problem för dig.

Medlem

kan folk kommentera spelet istället för hur sidan ser ut på olika enheter :P. Vill veta om det är bra eller inte

Medlem
Skrivet av sezth:

kan folk kommentera spelet istället för hur sidan ser ut på olika enheter :P. Vill veta om det är bra eller inte

Håller med, känns som att tråden urartade väldigt snabbt till Android telefoner...

Spelet låter lovande men återstår o se då det är i tidigt stadie.

Medlem

Ja du... förvånansvärt nog hade de kunnat komma undan med en så där låg polycount om de haft vettiga animationer, shaders och viktigast av allt bättre partikeleffekter! Vart är mina sprites, vart är mitt 2D-gräs? Hoppas detta var alpha footage, för det såg ut att ha fin potential.

Säkert ett roligt spel men det hade inte tagit många timmar att göra det dubbelt så snyggt med enkla handgrepp.

Medlem

Köpte det direkt, kostade ju inget! Körde lite i tutorial och det verkar väldigt lovande. Mycket jobb kvar såklart, men det visste man ju. Skön humor med.

Medlem

Ser generiskt ut, trist trist. En slaffsig kopia på Settlers//Warhammer 40k spelen. Kom med något nytt någongång.

Medlem
Skrivet av blohm:

Ser generiskt ut, trist trist. En slaffsig kopia på Settlers//Warhammer 40k spelen. Kom med något nytt någongång.

Hur kan detta se ut som en kopia av Warhammer 40k?!

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Liknar Majesty lite grann kanske?

Inte riktigt, du har full kontroll på dina undersåtar i Folk Tale och mer avancerad resurshantering än vad Majesty hade. Grafiskt så finns det väl iofs likheter mellan detta och Majesty 2 iofs

/ LordDaimos

ELF
Medlem
Skrivet av stormense:

Alltid lustigt att försöka titta på film på FZ med Android som inte har Flash. Denna gång en slinga med första 2 sekunderna, om och om igen. Allvarligt, numera är det endast på FZ som det inte fungerar. Måste finnas fler här som har liknande problem eller är jag den enda?

Skönt att det inte bara är jag som har problem, fast jag har ju problem med FZ på datorn. För att se videor på FZ så måste jag inaktivera flash och använda html 5 spelaren. Men vill jag sedan titta på videor på youtube så får jag oftast aktivera flash igen då många videor fortfarande endast fungerar med flash.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Verkar vara ett helskönt spel, detta ska jag skaffa direkt.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

ELF
Medlem

Och där har man skapat ett ämne under Steam->Folk Tale->General Discussion om en non steam release


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av stormense:

Alltid lustigt att försöka titta på film på FZ med Android som inte har Flash. Denna gång en slinga med första 2 sekunderna, om och om igen. Allvarligt, numera är det endast på FZ som det inte fungerar. Måste finnas fler här som har liknande problem eller är jag den enda?

funkar inte på min iPhone5 eller min hemdator heller! bara på fz.

Medlem

Ser helt klart intressant ut, väntar dock. med att köpa tills det har lite mer kött på benen


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Ozo
Medlem

Hur fungerar det med förbestämda platser för hus osv?
Detta får mig att hålla tillbaka med plånboken o.O

1
Skriv svar