Xbox Live fejkhackat

Robot
Xbox Live fejkhackat

Inatt hävdade en hackergrupp att de kommit över 47 miljoner Xbox Live-konton - en ren lögn visade det sig.

#nyhetstips


Inaktiv
Xbox Live fejkhackat

Vilken sorglig liten pojkspoling. Skriver Microsoft fel för att låta tuff, hävdar att han gjort bravader men länkar till andras misslyckande (vilken nolla!).

"You ask too many questions", är hans ända svar. Men, så konstigt...inget stämmer ju.

Nolla.

Medlem

Även om detta är fake, av någon märklig anledning. Så har snubben gjort bra saker med. En sql-inject som gjorde både twitter och facebook sårbara. Inget som användes men informerades om att det kunde patchas.

Medlem

tycker allt man borde straffa hackare minst lika hårt som piraterna, med år i fängelse å miljontals dollar i skadestånd.


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Segas:

"You ask too many questions", är hans RUMPA svar. Men, så konstigt...inget stämmer ju.

Nolla.

Fix'd (eller?)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av smorgar:

Även om detta är fake, av någon märklig anledning. Så har snubben gjort bra saker med. En sql-inject som gjorde både twitter och facebook sårbara. Inget som användes men informerades om att det kunde patchas.

Ja, om han är en whitehat som drog ett stunt för att uppmärksamma säkerhetshålet så ska han bara ha en fet eloge.

Men om så nu var fallet finns det alltid gott om datorblyga människor som inte förstår skillnaden på att starta ett brandalarm eller att anlägga en brand, som ändå kommer kritisera honom. Kein frühstück für die ausgeschlossenen.

Medlem

47 miljoner? Finns det ens så många sålda krysslådor?

Medlem
Skrivet av DraxXus:

47 miljoner? Finns det ens så många sålda krysslådor?

Tror senaste siffrorna var runt 77 miljoner sålda enheter.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av DraxXus:

47 miljoner? Finns det ens så många sålda krysslådor?

jag har ett xbox live konto men ingen konsol. Du behöver alltså inte ha en konsol för att ha ett konto

Medlem

Man får ju i stortsett automatiskt ett xbox konto när man gjort en hotmail.

Inaktiv

Dessa hackers..vad är vitsen med att hålla på med sånt trams.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Man får ju i stortsett automatiskt ett xbox konto när man gjort en hotmail.

Du måste ju dock gå in och aktivera det först

Inaktiv
Skrivet av Rakoon:

Man får ju i stortsett automatiskt ett xbox konto när man gjort en hotmail.

Där har du fel.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Rakoon:

Man får ju i stortsett automatiskt ett xbox konto när man gjort en hotmail.

Där har du fel.

Precis Förlåt mig men jag tycker det är kul att säga till folk när dom bara säger saker utan att veta nå... ;p

1
Skriv svar