Dean Hall snackar betalningsmodell för Dayz

Robot
Dean Hall snackar betalningsmodell för Dayz
Medlem
Dean Hall snackar betalningsmodell för Dayz

JUST RELEASE THE GAME DAMNIT

Medlem

Blablabla blablabla, bara ge hit möjligheten att betala. Det brinner i plånboken!

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Blablabla blablabla, bara ge hit möjligheten att betala. Det brinner i plånboken!

Eller hur! Ta mina pengar!!

Medlem

Kommer inte släppas innan December i år.

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Kommer inte släppas innan December i år.

Vart får du denna informationen? Röven kanske? Jag kommer att spela det nu i Juni när det faktiskt släpps (Alfa) sen kan du spela det i december om du vill.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Errmahgrrd! Wrrnt irrt nuhrr!

Medlem
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Tobblish:

Kommer inte släppas innan December i år.

Vart får du denna informationen? Röven kanske? Jag kommer att spela det nu i Juni när det faktiskt släpps (Alfa) sen kan du spela det i december om du vill.

Från samma källa som sa att det kanske kommer släppas December 2012.

TROLOLOLO

Medlem
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Tobblish:

Kommer inte släppas innan December i år.

Vart får du denna informationen? Röven kanske? Jag kommer att spela det nu i Juni när det faktiskt släpps (Alfa) sen kan du spela det i december om du vill.

Och när blev alfa ett släpp? Är ju inte precis den färdiga produkten?


signatur

Nothing is power without Control

k3m
Medlem

Ser fram mot detta riktigt mycket! Hoppas det blir riktigt bra

Medlem

Man kan ju se det så här, Alfan lär ju har sina buggar, men vara mer välpolerad än modden, Så klart spelbart och billigare att köpa nu än sen

Medlem

Sååå sämst!

Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Man kan ju se det så här, Alfan lär ju har sina buggar, men vara mer välpolerad än modden, Så klart spelbart och billigare att köpa nu än sen

Fast alfan kan ju innehålla buggar som gör det halvt ospelbart Men jag ska lätt pröjsa när det väl går!

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Sååå sämst!

Låter som du redan spelat Standalone, vill du dela med dig lite?

Medlem

Pffr alfan kommer äga precis som modden, dom som väntar missar bara en awesome upplevelse

Medlem

Vill folk betala får sådant här skit? Varför släpper de en sådant här video? Sitter och skrattar åt sina egna skämt och berättar om gamla bedrifter; väldigt "roligt" och "proffsigt".

Nä, köper bara spel från seriösa utvecklare och inte de som ja... "han"

Medlem
Skrivet av blohm:

Vill folk betala får sådant här skit? Varför släpper de en sådant här video? Sitter och skrattar åt sina egna skämt och berättar om gamla bedrifter; väldigt "roligt" och "proffsigt".

Nä, köper bara spel från seriösa utvecklare och inte de som ja... "han"

Honom*

Ge mig ett exempel på en "seriös utvecklare".

Och det finns sämre utvecklare att lägga pengarna på. Bohemia Interactive är ett utav få större utvecklarteam som inte ägs av en stor utgivare så jag ger dem gladeligen pengar.

Medlem

Dayz är ju en av dom mer innovativa mp spelen, att kalla det skit får mig att anta att du inte ens kört det

Medlem
Skrivet av blohm:

Vill folk betala får sådant här skit? Varför släpper de en sådant här video? Sitter och skrattar åt sina egna skämt och berättar om gamla bedrifter; väldigt "roligt" och "proffsigt".

Nä, köper bara spel från seriösa utvecklare och inte de som ja... "han"

Seriösa utvecklare och inte sånna som vågar vara sig själva? Är du en av dom som förhandsbokar alla spel EA utannonserar? Skämt åsido - han är väl fullt seriös med sitt spel?

Om du hade hängt med utvecklingen under en längre period hade du även märkt det på vad han berättat angående utvecklingen, det har varit oerhört tufft att verkligen orka med stressen och tyngden från communityn samt hela utvecklingsfasen i sig. Det är inte ett litet ansvar.

Jag tycker det är underbart hur han kan vara så avslappnad som han är i videon. Det behövs. Det behöver inte vara kostymer hit och dit bara för att ett spel ska bli bra. Jag hade antagligen varit ganska besviken att se honom prata om spelet med de typiska orden man använder sig utav när man pratar om ett spel, hur nytt det och det ska vara, hur detta ska påverka hela spelvärldens evolution, blablabla. Du vet - sånt där "de seriösa" utvecklarna alltid drar.

Allt de utvecklar, gimmicks eller ej, ska förändra hur vi ser på spel. Varenda. Gång.

Nej, jag tackar att Rocket är Rocket. Sig själv, och inte en stone faced businessman.

Medlem
Skrivet av blohm:

Vill folk betala får sådant här skit? Varför släpper de en sådant här video? Sitter och skrattar åt sina egna skämt och berättar om gamla bedrifter; väldigt "roligt" och "proffsigt".

Nä, köper bara spel från seriösa utvecklare och inte de som ja... "han"

Troll

Medlem
Skrivet av erazerswe:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Tobblish:

Kommer inte släppas innan December i år.

Vart får du denna informationen? Röven kanske? Jag kommer att spela det nu i Juni när det faktiskt släpps (Alfa) sen kan du spela det i december om du vill.

Och när blev alfa ett släpp? Är ju inte precis den färdiga produkten?

Kan Diablo 3 släppas i beta fas så kan väl DayZ släppas i alfa som dessutom är mer spelbar än modden till arma 2 är.

Medlem

Jag har ett tips Dean, ingame microtransactions, väldigt poppis och modernt.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Jaha.. upp med det på steam då så man kan börja "donera" lite pengar.


signatur
Medlem
Skrivet av Ellakk:

Jag har ett tips Dean, ingame microtransactions, väldigt poppis och modernt.

Käft

Skribent

Blir det bara lite stabilare än modden så kan han ta hela plånboken om det är så.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av erazerswe:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Tobblish:

Kommer inte släppas innan December i år.

Vart får du denna informationen? Röven kanske? Jag kommer att spela det nu i Juni när det faktiskt släpps (Alfa) sen kan du spela det i december om du vill.

Och när blev alfa ett släpp? Är ju inte precis den färdiga produkten?

Vem har sagt att ett spel måste vara färdigt för att det ska räknas som ett "släpp" Är detta en lag eller regel som jag har missat eller? Det är en alfa och den släpps nu i juni, det var allt jag ville säga med min post så börja inte hugga på minsta lilla misstag nu.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Jag är väldigt övetygad om att han mycket väl visste att det var både teoretiskt och praktiskt omöjligt att det skulle släppas i december 2012, vilket han påstod.
Han var mycket väl medveten om att det var en lögn, och han drog den bara för att behålla och öka hypen, och dölja sanningen om hur långt kvar till release det egentligen var.

Med det sagt, jag tror spelet blir grymt bra och kommer lätt köpa det.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag är väldigt övetygad om att han mycket väl visste att det var både teoretiskt och praktiskt omöjligt att det skulle släppas i december 2012, vilket han påstod.
Han var mycket väl medveten om att det var en lögn, och han drog den bara för att behålla och öka hypen, och dölja sanningen om hur långt kvar till release det egentligen var.

Med det sagt, jag tror spelet blir grymt bra och kommer lätt köpa det.

"Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."

... men i vilket fall som helst så håller jag med, spelet blir säkert bra. Ser fram emot det iaf.

Medlem

Dean är i alla fall en människa, han säger ju själv att han försöker göra spelet han alltid velat spela. Och det märks verkligen. Han är ingen fraud, ingen pengakåt hora. Minecraft modellen är ett bevis på detta och även en av anledningarna varför notch lyckades med den.

Medlem

Det jag gillar mest med Dean är hans attityd mot förbokningar av spel, det jag gillar minst är bristen på devblogs, som faktiskt skulle komma varje vecka från början, men i själva verket kommer varannan månad. Då har han ändå sagt att transparitet är grymt viktigt och dessutom avgörande för kundernas förtroende gentemot företaget.

12
Skriv svar