Terraria kommer till mobiltelefoner

Robot
Medlem
Terraria kommer till mobiltelefoner

Mäktig video. Har däremot extremt svårt att se hur de ska kunna anpassa kontrollerna till pekskärm utan att förenkla spelet väldigt mycket. Hoppas hellre att de ger oss mer content på PC.

/ LordDaimos

Medlem

Well, jag kan inte riktigt döma, för har knappt spelat spelet. Men ni som har, vad tror ni? Vore det möjligt att få till det bra på en touch-skärm?

Medlem
Skrivet av Riqnable:

Well, jag kan inte riktigt döma, för har knappt spelat spelet. Men ni som har, vad tror ni? Vore det möjligt att få till det bra på en touch-skärm?

Jag har väldigt svårt att se hur dom skulle ha fått till precisionen i byggandet... Om den inte zoomar in när du bygger eller nått.
Det är nog svårt att träffa rätt med en mus....

Medlem

Kommer att fungera bättre till mobiltelefoner än till konsoller tror jag.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Detta blatanta ripoff-vågen som Minecraft har skapat är helt uppseendeväckande!

Nä, detta är bara pinsamt

Medlem

Givet köp till Vitan!

Skrivet av blohm:

Detta blatanta ripoff-vågen som Minecraft har skapat är helt uppseendeväckande!

Nä, detta är bara pinsamt

Om du någonsin spelat terraria så skulle du veta att det inte är en ripoff...

Medlem
Skrivet av blohm:

Detta blatanta ripoff-vågen som Minecraft har skapat är helt uppseendeväckande!

Nä, detta är bara pinsamt

Ta reda på fakta innan du börjar klaga

Medlem

Jag slutade spela det när de sa att de skulle sluta utveckla det, för drygt ett år sedan kanske? Har de tagit upp arbetet igen, eller hur står det till? tappade all lust när det stannade av med utvecklingen.

Medlem
Skrivet av moberg:

Jag slutade spela det när de sa att de skulle sluta utveckla det, för drygt ett år sedan kanske? Har de tagit upp arbetet igen, eller hur står det till? tappade all lust när det stannade av med utvecklingen.

Update 1.2 kommer snart till PC med mycket nytt.

Medlem
Skrivet av blohm:

Detta blatanta ripoff-vågen som Minecraft har skapat är helt uppseendeväckande!

Nä, detta är bara pinsamt

Inte spelat Minecraft men spelen verkar vara ganska så olika. Terraria har en struktur som mer liknar Metroid och Castlevania (även kallat metroidvania) medan Minecraft mer verkar vara ett spel som liknar lego där byggandet är det primära. Terrarias fokus ligger inte på att bygga utan på att utforska och hela tiden få bättre och bättre saker. Spelet i sig har inga mål utan dessa är något man skapar själv.

OT:
Har svårt att se hur de skulle lyckas göra ett konsolspel som inte har förenklats än mindre hur de ska kunna lyckas göra det på en mobil. Själva spelet borde det inte vara några problem med att överföra till något av dessa då det inte är ett krävande spel. Det som kommer avgöra om det blir ett bra spel eller inte på mobil är nog som sagt var hur de lyckas lösa hela biten med att spela det.

Medlem

Det enda jag någonsin skulle klaga på när det gäller Terraria vore ju kontrollerna, det lär ju inte bli enklare på en mobil. Eller mja, snarare sagt om man ville köra på högre upplösning blev allt jätte pilligt att klicka på. Sedan kunde jag personligen tycka det var obekväm att behöva hålla ner musknappen en längre tid när man grävde långa tunnlar osv.

Men om dom/han lyckas få till det, så är det ju bara skoj, vore ju om något ett vettigt spel för mobiler.

Medlem

Kan vara roligt att kanske spela på mobil, men Starbound dyker ju upp till pc inom en nära framtid!


signatur
Medlem

Kanske blir bra, så länge man slipper allt vad Facebook och dyligt heter.

Medlem
Skrivet av blohm:

Detta blatanta ripoff-vågen som Minecraft har skapat är helt uppseendeväckande!

Nä, detta är bara pinsamt

Ripoff? Okej, Om det ändå vore så väl att Minecraft haft ens hälften av funktionerna som Terraria har.

Minecraft är ett bra spel ifall man känner för att vara kreativ medan Terraria är ett bra spel ifall man föredrar att vara äventyrlig.

TUG är framtiden för min njutning av denna typen av spel.

Medlem

Makten att välja är grym, kommer bara lira't till PC som en gjort ett bra tag nu, grymt spel för övrigt.


signatur

I am a Psychonaut, a sailor of the soul.

1
Skriv svar