Sam And Max, Day of the tentacle

r1k
Medlem
Sam And Max, Day of the tentacle

Sam And Max, Day of the tentacle, alla minns vi väll klassikerna?

Det nya sam and max spelet lades ned, en mardröm för mig och många andra!

Men var det inte nått snack om att de fick nya pengar till projektet? Eller har jag fått detta helt om bakfoten?

Medlem

Klart man minns dem Har ingen aning om det nya spelet dock, skulle vara coolt om det kom

Medlem

Medans du väntar finns det massor med andra äventyr att pröva.

Stupid Invaders - från Xliam (oggy och kackerlackorna's skapare)
Tony Tough & The Night of Roasted Moths
Big Red Adventure 1 & 2

När du gått igenom dessa så kan du hitta mer äventyr kolla efter på denna
sidan http://www.justadventure.com/


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

JB
Medlem

LucasArts droppade Sam & Max 2, för 1 år sen, eller nåt. (Them bastards...)

"DOTT 2" har det varit typ rykten om i PC Gamer etc, i typ en massa år, men det är allt. Men nu för tiden så är ju LucasArts inte intresserade av spel om de inte heter Star Wars i förnamn.

Så det ser lite mörkt ut för DOTT2 eller SnM2...

Medlem
Skrivet av JBRAA:

LucasArts droppade Sam & Max 2, för 1 år sen, eller nåt. (Them bastards...)

"DOTT 2" har det varit typ rykten om i PC Gamer etc, i typ en massa år, men det är allt. Men nu för tiden så är ju LucasArts inte intresserade av spel om de inte heter Star Wars i förnamn.

Så det ser lite mörkt ut för DOTT2 eller SnM2...

Det senaste jag hörde var att orginalskaparen av Sam & Max hade fått rättigheterna på att göra en två (alltså han hade fått rättigheterna på hans spel)
Så det sägs att hans nya Team håller på och gör en två på den Tuffa privatdetektivs björnen och den Mer eller mindre Galna erhm.. Kanin. Så bara att hålla tummarna!

Medlem
Skrivet av Loading:

... den Tuffa privatdetektivs björnen ...

Björn?
Hoppas du menar hund!
Hehe


signatur

Kvalitetskontrollant på Fyffes bananer

r1k
Medlem
Skrivet av Loading:
Skrivet av JBRAA:

LucasArts droppade Sam & Max 2, för 1 år sen, eller nåt. (Them bastards...)

"DOTT 2" har det varit typ rykten om i PC Gamer etc, i typ en massa år, men det är allt. Men nu för tiden så är ju LucasArts inte intresserade av spel om de inte heter Star Wars i förnamn.

Så det ser lite mörkt ut för DOTT2 eller SnM2...

Det senaste jag hörde var att orginalskaparen av Sam & Max hade fått rättigheterna på att göra en två (alltså han hade fått rättigheterna på hans spel)
Så det sägs att hans nya Team håller på och gör en två på den Tuffa privatdetektivs björnen och den Mer eller mindre Galna erhm.. Kanin. Så bara att hålla tummarna!

Jao det jag menade Kan inte göra mer än å hålla tummarna!

Medlem
Medlem

The Dig var inte heller dumt, ej heller Beneath a steel sky.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Flakmonkey

The Dig är ett riktigt underbart spel... ett av mina favoriter bland LucasArts spel är annars Loom... magiskt spel

Medlem
Skrivet av JBRAA:

"DOTT 2" har det varit typ rykten om i PC Gamer etc, i typ en massa år, men det är allt. Men nu för tiden så är ju LucasArts inte intresserade av spel om de inte heter Star Wars i förnamn.

Så det ser lite mörkt ut för DOTT2 eller SnM2...

Finns ett par tyska nissar som håller på att fila på en uppföljare till DOTT. Kika på wikipedia så har de en länk därifrån.
http://en.wikipedia.org/wiki/Day_of_the_tentacle8


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

MFC
Medlem

Man glömmer inte introt till Dott .. och sedan undrade man hur fasen introt fick plats på de futtiga 7 (tror jag) disketter man hade .. 7 disketter .. shit, det var mycket på den tiden. ^^


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

älskar Lucas arts gamla klassiker!


signatur

Playstation 5 | Series X | Steam Deck

Medlem

Har börjat lira Sam & Max & Dott igen men nu på min PSP.
Mysigt att ligga i sängen innan man ska sova och spela om dessa fantastiska spel .

Medlem

Åååhåhå, det är nästan så att man tjuvskjuter i kallingarna när man tänker på just dom två spelen!

Jak plir så pilsk å krejer vettu...

r1k
Medlem

Och så fick vi spelet, vad tycker ni om Sam and max 2?

Visst funkar d, trots att det är svårare än nånsing för denna genren just nu. Men en aning segt ibland. Men helt okej, waiting får ep2!

förresten: http://www.dott2.de/ - Fans som skapat ett eget dott2 eller? Verkar vara något åt det hållet.

Skall vara gratis och demo komer 2007 :D! Och finns trailer under downloads... :]

Medlem

Man får ju inte glömma Indiana Jones spelen heller.. Fate of Atlantis är ju sååå mumma.. varför gjorde de inte det till en film..


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Inaktiv

simon the sorcerer är nog de bästa click & move spelet jag har spelat... o så har vi ju monkey island förstås...

Inaktiv

Någon som har ett DOTT eller sam & max hit the road som skulle kunna tänka sig att sälja det till mig?

1
Skriv svar