Människorna bakom designen av Xbox One berättar allt

Medlem

Ja låt konsollen vara formad som ett difust S eller som en slags trädrot! Eller i form av ett gelehallon! Puckon! Tycker den är snygg och stilren, men det är väl lite trendigt och på att hacka på ms nu eller? Suck

Inaktiv
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av chopper:

Kul med alla positiva kommentarer här..

Själv tycker jag den är retro snygg och kommer passa bra i Mediabänken

PS4 ska ju också få plats så undrar hur den blir.

Jag hoppas innerligt att designen i viss mån har kommit till för att undvika det strul vi hade förra gången i form av t.ex. RRoD. Jag bryr mig inte så mycket om hur den ser ut om luftgenomströmningen är bra och tyst.

lite lustigt det här, den första xbox 360 versionen fick ofta rrod men det åtgärdades med slimmodelen.
ps3ans första version funkade bra men så kom en slimmad ps3 och då blev det en del ylod.

Det är bra när en dåligt fungerande maskin förbättras,
men att få en bra fungerande maskin sämre...
hur det är med den superslimmade ps3an vet jag inte om den har ylod problem.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av Loltron:

Är otroligt ointresserad av xbox one, och jag hatar windows 8. Stödjer hellre jappsarna dessutom. Xbox var ju trots allt bara en svart skräp låda med världens mest otympliga kontroller med en passform för krabb-händer redan från början och ps2 utklassade den totalt, och 360 biteade ju bara playstations kontroller fast med sämre svängrum för analogerna vilket i sin tur ledde till sämre precision. Och att dom dessutom inte kan vara lite schysta och ge en uppladningsbara dosor eller gratis internet tjänst får mig att peka finger åt microsoft.

Kan ju säga att styrspakarna på xboxkontrollen har mer motstånd och iaf jag får bättre kontroll när man lirar,
ps3'ans styrspakar är för lätta att vifta med, det räcker bara att toucha den så har man lagt spaken långt åt sidan,

det verkar som att Sony äntligen ha fattat det för enligt vad man hört så ska ps4' ans styrspakar ha mer motstånd och inte vara så mesiga.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Jag är då iallafall glad att de gått ifrån 360:ns hemska former. Jag diggar rektangulära stilen stenhårt.
Ultimat vore om PS4an fick precis samma form så man lätt kunde stapla dem på varann.

Medlem
Medlem
Skrivet av pubisboy:

Jag är då iallafall glad att de gått ifrån 360:ns hemska former. Jag diggar rektangulära stilen stenhårt.
Ultimat vore om PS4an fick precis samma form så man lätt kunde stapla dem på varann.

+1 Det vore fantastiskt om den fick samma form


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Äh det är helt enkelt inte meningen att man ska vifta med ps3s styrspakar som en rageande mojje. Millimeter precision är bra, är det svårt att lira med lite finkänsla eller ? alla knappar på ps dosan inklusive triggers har en bättre design och bättre respons och blir aldrig helt slappa som knapparna på xbox dosan. Jag har minst över 500 timmar på nacken gällande båda konsollerna, och jag är bättre med alla fps spel och liknande på ps3.

Medlem
Skrivet av Morlizer:

3 års utveckling och det blev en rektangulär låda. Om de börjar skissa på nästa xbox redan nu så kanske de hittar en ännu svartare färg och en form som är ännu fyrkantigare!

Skulle tro de flesta vill faktiskt ha en sådan design, annat än en flamsig löjlig designbox som ingen skulle vilja köpa..

Medlem
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av Morlizer:

3 års utveckling och det blev en rektangulär låda. Om de börjar skissa på nästa xbox redan nu så kanske de hittar en ännu svartare färg och en form som är ännu fyrkantigare!

Skulle tro de flesta vill faktiskt ha en sådan design, annat än en flamsig löjlig designbox som ingen skulle vilja köpa..

Vem bryr sig vad du tror, kom med fakta inte spekulationer.

Inaktiv
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av xyanide:
Skrivet av Morlizer:

3 års utveckling och det blev en rektangulär låda. Om de börjar skissa på nästa xbox redan nu så kanske de hittar en ännu svartare färg och en form som är ännu fyrkantigare!

Jag förstår inte varför man skulle vilja ha något med mer former. Lådan passar förmodligen in överallt som den är nu, och den ser faktiskt tilltalande ut.

Jämför en Ferrari med en Volvo, bägge har 4 hjul, vindruta, backspeglar osv osv men det är väldigt stor skillnad på dessa två när det gäller utseende. Det är lite samma sak med Xbox, den är bara "meh" inga intressanta former, bara en safe bet, kantigt för att passa in. Kolla in denna, mycket snyggare http://www.ingame.de/files/2013/04/Xbox-720-Alle-Fakten-alle-...

Du kan ju inte på allvar tycka att nördskalet i länken du gav är snygg. Visst att smaken är delad, men din smak sitter nog i brunhålet mellan skinkorna.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av xyanide:
Skrivet av Morlizer:

3 års utveckling och det blev en rektangulär låda. Om de börjar skissa på nästa xbox redan nu så kanske de hittar en ännu svartare färg och en form som är ännu fyrkantigare!

Jag förstår inte varför man skulle vilja ha något med mer former. Lådan passar förmodligen in överallt som den är nu, och den ser faktiskt tilltalande ut.

Jämför en Ferrari med en Volvo, bägge har 4 hjul, vindruta, backspeglar osv osv men det är väldigt stor skillnad på dessa två när det gäller utseende. Det är lite samma sak med Xbox, den är bara "meh" inga intressanta former, bara en safe bet, kantigt för att passa in. Kolla in denna, mycket snyggare http://www.ingame.de/files/2013/04/Xbox-720-Alle-Fakten-alle-...

Du kan ju inte på allvar tycka att nördskalet i länken du gav är snygg. Visst att smaken är delad, men din smak sitter nog i brunhålet mellan skinkorna.

Du verkar vara analfixerad, är du säker på att du befinner dig på rätt sida?

12
Skriv svar