Medlem
Dreamcast

Förskräckt över hur tyst det var i detta området tänkte jag starta en liten tråd om min favoritspelenhet - Dreamcasten.

Aldrig haft lika kul med spel som på den, lysande speltitlar som Rez, Bangai-oh och Shenmue gör den verkligen exceptionell, och med tanke på de shooters som fortfarande kommer är den ett givet val för alla spelälskare.

Nåväl, har ni några favoritspel, kul tips eller en eller annan nostalgihistoria att berätta om Segas mästerverk kan vi ju göra det här.

För att börja - spelade nyligen en ny shooter vid namn Under defeat ( märklig titel ja, men det är Japanskt ). Knappast något nytt Ikaruga med samtidigt släcker det lite av shooterstörsten för mig. Ni som har en Dreamcast och några kronor att spendera gör rätt i att beställa spelet via import.


signatur

<kidde> tjejer är för bögar
<kidde> synthar och UNIX är för MÄN

Flakmonkey

Dreamcast är den mest underskattade konsolen någonsin. Är sorgligt att den gick många obemärkt förbi för att SEGA inte hade samma marknadsföringsmaskin som framförallt Sony men även Nintendo... har snart en komplett Dreamcast-samling (dvs de spel som jag anser vara bra och därför måste ha) och det blev rätt många med tanke på hur lite support konsolen fick... betydligt fler titlar än vad jag anser vara måsten till N64 tex...

Men men... hype och reklam säljer spel, inte kvalitet i första hand...

Medlem

Mjo, det är sant med marknadsföringsproblemen, dock var ju Dreamcasten väldigt populär en stund. Tror att det har lika mycket med att göra när enheten släpptes om man ser till dess motståndare, och även hur spelbranchen såg ut vid tillfället.


signatur

<kidde> tjejer är för bögar
<kidde> synthar och UNIX är för MÄN

Flakmonkey

Den är fortfarande populär i japan... har ryktats om en återlansering och det utvecklas fortfarande spel till den... Men men... Soul Calibur, Ikaruga, Shenmue, Rez, etc FTW!!

Medlem

En polare hade ett Dreamcast som vi hade riktigt kul med.
Den bästa (efter snes) konsolen ever.
Vi hade riktigt kul med Powerstone, Red dog (om jag minns rätt hette det så), och lite andra spel


signatur

#Komsi - Vi gillar Mulle

Medlem

dreamcasten är en riktigt höjdar konsoll faktiskt de skulle ha gjort någon typ av multi konsoll tycker jag som man kan koppla in alla segas spel till en konsoll från alla deras gamla spelkonsoller en sådan konsoll skulle jag vilja ha


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Nosnos, som du såg ovan sitter jag och spelar Under defeat nuförtiden, ett nysläppt spel till Dreamcasten. Enbart släppt på Japanska, men som vanligt med shooters så spelar det ingen roll överhuvudtaget.

Blev lite småbesviken på det, ett något andefattigt spel, men samtidigt är det skönt att njuta ensam i mörkret med sin Dreamcast igen. Mmmm, ensam i mörkret...


signatur

<kidde> tjejer är för bögar
<kidde> synthar och UNIX är för MÄN

Inaktiv

man får inte glömma bort mit favvo spel "Headhunter" mycket bra spel

Inaktiv

Som pimpim sa Headhunter är ett riktigt bra actionspel. Andra spel som jag gillar till dc:en

Shenmue 1-2
Wacky Races
Worms World Party & Worms Armageddon
Soul Calibur
Crazy Taxi 1-2
Vanishing Point

ja listan blir lång om jag fortsätter men en bra konsol är det och den tänker jag aldrig göra mig av med.


signatur
Inaktiv

Jg spelade mycket Shenmue 1, Soul Calibur och Virtua Tennis tennis tror jag det hette. Grymmaste tennisspelet jag spelat.

Medlem

Glöm inte Skies of Arcadia.
Ett underbart spel, ett av de bästa jag spelat.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Tja jag älskade House of the Dead 2 med ljuspitol En av de bättre pistolspelen till konsoll


signatur

Videomupp

Medlem

Det blev ju aldrig nån större mängd spel, men de som kom de minns man. Soulcalibur var nog det enda fightingspelet jag verkligen älskat.

Synd att bredbandsadaptern aldrig släpptes i några större mängder


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv
Skrivet av Lemuren:

En polare hade ett Dreamcast som vi hade riktigt kul med.
Den bästa (efter snes) konsolen ever.
Vi hade riktigt kul med Powerstone, Red dog (om jag minns rätt hette det så), och lite andra spel

Jo, var synd att jag böt bort det mot ett par spel, HUR JÄVLA DUM KAN MAN VARA?


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem
Medlem

Nämner några bra spel jag med

Powerstone 1 & 2
- Grymmt kul partyspel, släng dig i väggen Smash Bros
Street Fighter III 3rd Strike
- Snyggaste 2D fightern ever, eller iaf tillsammans med Guilty Gear.
Soul Calibur
- Bra spel helt enkelt.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Själv har har jag aldrig spelat Dreamcast. Fast när jag köpte Level nr4 (som var ett stort sega-special) blev jag ruggit sugen på Shenmue spelen.


signatur

Good experience.

Medlem

DreamCast är underbar. Jag kan inte förstå varför den misslyckades. Jag vill ju gärna tro att det är spelen som avgör hur bra det går för en konsol, men DC bevisar motsatsen. PS2 hade ju inte mycket att komma med i början.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Flakmonkey

Därför att SEGA inte had råd att marknadsföra den ordentligt.

Inaktiv

Men kontrollen var iaf stor och klummpig tycker jag. nej, sega var aldrig någon hit för mig

1
Skriv svar