The Evil Within

Robot
The Evil Within

Medan Resident Evil planlöst irrar runt har seriens pappa gått vidare för att skrämma oss på bästa sätt - med vår egen fantasi.

#resident-evil, #monolith, #condemned, #frictional-games, #amnesia, #platinum-games, #silent-hill, #shadows-of-the-damned, #bethesda-softworks, #tango-gameworks, #the-evil-within, #deadly-premonition, #resident-evil-4


Medlem
The Evil Within
Citat:

Plötsligt står Sebastian öga mot öga med en fyrarmad varelse vars ansikte döljs bakom testar av tjockt, stripigt, svart hår. Den börjar ryckigt kravla längs golvet mot honom. Troligtvis inte för lite petting.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Det ser minst sagt lovande ut

Medlem
Medlem

Källare med konstig stor bödelliknande figur som skär upp människor med en motorsåg... The Texas Chainsaw Massacre...någon

"The EA Within" - hade också varit ett bra namn.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker personligen att tredjeperson förstör hela skräckupplevelsen. Man ska ju känna sig nojig varje minut Tredjeperson får du ju en liten glimt bakom dig och kan se.

Medlem

Vad tänkte Victor Leijonhufvud med när han kom fram till att petting var en passande sak att skriva i förhandstitten? Känns som att man plötsligt transporterats till en recension i en pubertal tonårsblaska typ Slitz eller Moore. Pinsamt.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Tycker personligen att tredjeperson förstör hela skräckupplevelsen. Man ska ju känna sig nojig varje minut Tredjeperson får du ju en liten glimt bakom dig och kan se.

Beror ju på hur utvecklaren använder vinklarna. Dead Space funkar ju jättebra, då känns det som man typ följer efter sin "hjälte/hjältinna" för att ta sig ut, blir lite som att man känner sig "naken" då "du" inte har nåt att försvara dig med. Resident Evil 2 hade ju "jumpscares", kommer ihåg när man skulle gå ner för korridoren i polisstationen och alla zombiearmar skjuter igenom fönsterspringorna, hoppade till som fan då

OT: Håller mina och hela kvarterets tummar att detta spel blir en sann uppföljare till Resident Evil

Medlem
Skrivet av nicbex:

Vad tänkte Victor Leijonhufvud med när han kom fram till att petting var en passande sak att skriva i förhandstitten? Känns som att man plötsligt transporterats till en recension i en pubertal tonårsblaska typ Slitz eller Moore. Pinsamt.

Oj, det var en överreaktion! Jag är pinsam. Noted.

Skrivet av Jonrei:

Tycker personligen att tredjeperson förstör hela skräckupplevelsen. Man ska ju känna sig nojig varje minut Tredjeperson får du ju en liten glimt bakom dig och kan se.

Det håller jag med om. Minns "Alone In The Dark" - det var riktigt futtigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

ELF
Medlem
Skrivet av Jonrei:

Tycker personligen att tredjeperson förstör hela skräckupplevelsen. Man ska ju känna sig nojig varje minut Tredjeperson får du ju en liten glimt bakom dig och kan se.

Det kunde finns ett TPS och ett FPS läge i spelet. jag gillar tredjepersonsvyn som är i de gamla Resident Evil spelen. Men de är inte så läskiga pga TPS vyn. Dock så känns det som att TPS vyn passar bättre för pussel spel som Resident Evil delvis är.
Så vill man ha en mer pusselupplevelse så skulle man kunna köra i TPS och vill man ha en mer skräckupplevelse så kan man köra i FPS.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Vad tänkte Victor Leijonhufvud med när han kom fram till att petting var en passande sak att skriva i förhandstitten? Känns som att man plötsligt transporterats till en recension i en pubertal tonårsblaska typ Slitz eller Moore. Pinsamt.

Medlem

Ja alla vuxna dör ju av skratt när pettinghumor dyker upp i en förhandstitt om ett skräckspel

Medlem
Skrivet av nicbex:

Ja alla vuxna dör ju av skratt när pettinghumor dyker upp i en förhandstitt om ett skräckspel

Min ambition var inte att döda någon med min humor. Menar bara att du hänger upp dig på detaljer. Men jag lovar att aldrig igen skämta om petting

Medlem

Ser fram emot detta men som med de flesta japanska spel har de ofta svårt att sätta gränser. Tex Mgs serien, kanon serie men i tex mgs4 så löjligt over-the-top att det istället bara bli löjligt, man ser 150 soldater göra mantelrörelse istället för 10st och tänker för sig själv.. aha där hade de vart perfekt att bryta cutscenen men ICKE!

Medlem
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av nicbex:

Ja alla vuxna dör ju av skratt när pettinghumor dyker upp i en förhandstitt om ett skräckspel

Min ambition var inte att döda någon med min humor. Menar bara att du hänger upp dig på detaljer. Men jag lovar att aldrig igen skämta om petting

Alltså det var menat till KatOnes inlägg. Jag inser att det var ett misstag av mig att ha en åsikt om saken Du får självklart hålla precis vilken nivå du vill på dina artiklar.

Själv så är jag mer för skräck som långsamt kryper upp och liksom gör atmosfären så tung som möjlig istället för att låta ett deformerat monster hoppa fram och låta så mycket som möjligt.

Tex metro 2033 last light(visst, jag skulle inte kalla det ett skräckspel, men ändå), de otäckaste ställena är inte när man möter horder av monster utan vid de lugna partierna när man tvingas gå i tex en mörk tunnel, man ser knappt ingenting och överallt runt omkring en hörs spöklika viskanden, det är en väldigt obehaglig upplevelse som är svårare att vänja sig mot än att slåss mot fula monster.

Medlem

Tillbringar hellre en helg i husvagn ute i brålanda än att spela detta

Medlem

Bara teasern gjorde mig illamående som in i helsike


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Detta kan ju bli något!

Medlem
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av nicbex:

Vad tänkte Victor Leijonhufvud med när han kom fram till att petting var en passande sak att skriva i förhandstitten? Känns som att man plötsligt transporterats till en recension i en pubertal tonårsblaska typ Slitz eller Moore. Pinsamt.

Oj, det var en överreaktion! Jag är pinsam. Noted.

Jo men faktiskt, pinsamt. Som mer eller mindre vuxen läsare hajar man till lite inför den formuleringen. Hade du inte känt av själv att den var tveksam hade du ju inte känt att du behövde försvara dig lite sådär halvosakligt heller.

Medlem
Skrivet av Carl G:
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av nicbex:

Vad tänkte Victor Leijonhufvud med när han kom fram till att petting var en passande sak att skriva i förhandstitten? Känns som att man plötsligt transporterats till en recension i en pubertal tonårsblaska typ Slitz eller Moore. Pinsamt.

Oj, det var en överreaktion! Jag är pinsam. Noted.

Jo men faktiskt, pinsamt. Som mer eller mindre vuxen läsare hajar man till lite inför den formuleringen. Hade du inte känt av själv att den var tveksam hade du ju inte känt att du behövde försvara dig lite sådär halvosakligt heller.

Vad jag menar med "överreaktion" är att jag tycker det är tråkigt att man skriver en längre text med diverse beröringspunkter om ett intressant spel, men följande diskussion enbart kommer att handla om antingen att en person inte orkar läsa texten (och därför blir hånad, stackarn) eller att jag formulerade mig lite sökt i en kort mening. Men jag får bära det korset. Som sagt, jag läser vad ni skriver och tar åt mig.

Man kanske kan styra in diskussionen på allt övrigt jag tog upp och Evil Within i stort istället? Bara en tanke

Medlem

Så för att jag kritiserar en mening drar du plötsligt slutsatsen att jag inte läst hela texten? Vad håller du på med? Det är inte jag som skrivit en illa vald mening i en förhandstitt, du måste ju kunna tåla att få kritik. Nu är inte jag journalist men jag hade också fått kritik om jag i en rapport skrivit "hihihihi snopp" mitt i nånstans, oavsett kvaliteten på övriga delar av dokumentet.

Jag förmodar att du för övrigt inte skulle ha skrivit att en manlig zombie var sugen på lite basturunk heller, så hela meningen ger ju en lite dålig bismak samtidigt som din kollega Arnroth skrivit en utmärkt krönika om objektifiering i spelbranschen.

Inaktiv

Spelet ser coolt ut. Snål som jag är väntar jag nog på reapris som vanligt.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Så för att jag kritiserar en mening drar du plötsligt slutsatsen att jag inte läst hela texten? Vad håller du på med? Det är inte jag som skrivit en illa vald mening i en förhandstitt, du måste ju kunna tåla att få kritik. Nu är inte jag journalist men jag hade också fått kritik om jag i en rapport skrivit "hihihihi snopp" mitt i nånstans, oavsett kvaliteten på övriga delar av dokumentet.

Jag förmodar att du för övrigt inte skulle ha skrivit att en manlig zombie var sugen på lite basturunk heller, så hela meningen ger ju en lite dålig bismak samtidigt som din kollega Arnroth skrivit en utmärkt krönika om objektifiering i spelbranschen.

Jag ber om ursäkt, hade faktiskt blandat ihop trådarna nu. Det var i Wolfenstein-diskussionen som någon frågade sig vilka utvecklarna var och formatet på spelet, under min recension. Det var för övrigt aldrig menat som en referens till dig.

Jag tål absolut kritik, som jag skrev så tar jag åt mig av den Men jag måste ju lika mycket kunna bemöta din kritik? Det finns väl två sidor av den här diskussionen?

Att du försöker dra den till en jämställdhets- eller feminismfråga är dock helt otroligt. Återigen, överreaktion från din sida. Jag är själv feminist (vem är inte det?), och det finns knappast något i min formulering som skulle tyda på motsatsen.

Medlem
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av nicbex:

Så för att jag kritiserar en mening drar du plötsligt slutsatsen att jag inte läst hela texten? Vad håller du på med? Det är inte jag som skrivit en illa vald mening i en förhandstitt, du måste ju kunna tåla att få kritik. Nu är inte jag journalist men jag hade också fått kritik om jag i en rapport skrivit "hihihihi snopp" mitt i nånstans, oavsett kvaliteten på övriga delar av dokumentet.

Jag förmodar att du för övrigt inte skulle ha skrivit att en manlig zombie var sugen på lite basturunk heller, så hela meningen ger ju en lite dålig bismak samtidigt som din kollega Arnroth skrivit en utmärkt krönika om objektifiering i spelbranschen.

Jag ber om ursäkt, hade faktiskt blandat ihop trådarna nu. Det var i Wolfenstein-diskussionen som någon frågade sig vilka utvecklarna var och formatet på spelet, under min recension. Det var för övrigt aldrig menat som en referens till dig.

Jag tål absolut kritik, som jag skrev så tar jag åt mig av den Men jag måste ju lika mycket kunna bemöta din kritik? Det finns väl två sidor av den här diskussionen?

Att du försöker dra den till en jämställdhets- eller feminismfråga är dock helt otroligt. Återigen, överreaktion från din sida. Jag är själv feminist (vem är inte det?), och det finns knappast något i min formulering som skulle tyda på motsatsen.

Uppenbarligen är feminister mot petting? eller?


signatur

I drank what?

Medlem

Nu var det inte riktigt så jag menade. Kan inte riktigt se framför mig att motsvarande sexuella anspelning hade dykt upp beträffande en manlig karaktär bara.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Jonrei:

Tycker personligen att tredjeperson förstör hela skräckupplevelsen. Man ska ju känna sig nojig varje minut Tredjeperson får du ju en liten glimt bakom dig och kan se.

Beror ju på hur utvecklaren använder vinklarna. Dead Space funkar ju jättebra, då känns det som man typ följer efter sin "hjälte/hjältinna" för att ta sig ut, blir lite som att man känner sig "naken" då "du" inte har nåt att försvara dig med. Resident Evil 2 hade ju "jumpscares", kommer ihåg när man skulle gå ner för korridoren i polisstationen och alla zombiearmar skjuter igenom fönsterspringorna, hoppade till som fan då

OT: Håller mina och hela kvarterets tummar att detta spel blir en sann uppföljare till Resident Evil

Jo iofs kan jag hålla med dig om Dead Space Det spelet var ruggigt alltså.

Medlem

Ser sjukt bra ut

12
Skriv svar