Slender: The Arrival

Robot
Slender: The Arrival

Varje gång vi stannar upp flåsar han oss i nacken. När vi springer fångar han oss. FZ recenserar det senaste Slender-spelet – och vi önskar nästan att vi låtit bli.

#blue-isle-studios, #slender-the-arrival


Medlem
Slender: The Arrival

Kan vara värt att nämna att spelet bara är en timme långt :/ men en riktigt bra timme var det!


signatur

Game long and prosper

Medlem

"Stämningen dör halvvägs" och så får spelet 4/5? I ett spel där stämningen är allt! Hur tänkte du där?

Medlem

Kommer väl en slenderfilm snart kan jag tänka mig.

Medlem

Klarade spelet på 30 minuter nått. Hur fan kan den få en 4a? Dessutom säger ni att stämningen dog halvvägs vilket är typ 15 minuter..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Surahero:

Kommer väl en slenderfilm snart kan jag tänka mig.

finns redan ett par Slender inspirerade filmer, här är ett exempel!
http://www.imdb.com/title/tt1658837/?ref_=fn_al_tt_1

Medlem

That logik...

Medlem
Skrivet av painOplenty:

"Stämningen dör halvvägs" och så får spelet 4/5? I ett spel där stämningen är allt! Hur tänkte du där?

Du kan ju ta och läsa texten istället för att bara scrolla ner till betyg och sammanfattning först


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem
Skrivet av kill455:

Klarade spelet på 30 minuter nått. Hur fan kan den få en 4a? Dessutom säger ni att stämningen dog halvvägs vilket är typ 15 minuter..

Varför inte?
Det är bra 30 minuter imo.

Medlem

Du kan ju ta och läsa texten istället för att bara scrolla ner till betyg och sammanfattning först ;)[/quote]

Underhållande recension, känner igen det där med paranoian och sova med lampan tänd, jag var precis likadan efter att ha kollat på 24 segment i Marble Hornets.

Ta och kolla in den serien på youtube när (och OM) modet kommer tillbaka Gänget bakom den serien skrev manuset till Slender: The Arrival och har stort sett byggt das Slender Mythos, läskigt värre


signatur

Game long and prosper

Medlem

Var rätt hypead över det här och var inte direkt nöjd, förväntade mig så mycket mer. Själv skulle jag ge det 2 eller 3 av 5

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av kill455:

Klarade spelet på 30 minuter nått. Hur fan kan den få en 4a? Dessutom säger ni att stämningen dog halvvägs vilket är typ 15 minuter..

Varför inte?
Det är bra 30 minuter imo.

Idag kan man få 10 gånger bättre spel som varar mycket längre för samma pris. Slender var ett horribelt spel. Denna recension visar hur oseriösa de är här på FZ


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kerstin Alex:
Skrivet av painOplenty:

"Stämningen dör halvvägs" och så får spelet 4/5? I ett spel där stämningen är allt! Hur tänkte du där?

Du kan ju ta och läsa texten istället för att bara scrolla ner till betyg och sammanfattning först

JAg håller med painOplenty, hur kan du dela ut 4/5 när spelet uppenbarligen inte höll mer än halvvägs? Hur skall då spel som du ger 3/5 eller 2/5 se ut? Jo, jag läste hela artikeln. Du skriver inget som kan tolkas som att resten har något som överbryggar det som saknas.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Kerstin Alex:
Skrivet av painOplenty:

"Stämningen dör halvvägs" och så får spelet 4/5? I ett spel där stämningen är allt! Hur tänkte du där?

Du kan ju ta och läsa texten istället för att bara scrolla ner till betyg och sammanfattning först

Man läser bara betyget sen move along

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av kill455:

Klarade spelet på 30 minuter nått. Hur fan kan den få en 4a? Dessutom säger ni att stämningen dog halvvägs vilket är typ 15 minuter..

Varför inte?
Det är bra 30 minuter imo.

Idag kan man få 10 gånger bättre spel som varar mycket längre för samma pris. Slender var ett horribelt spel. Denna recension visar hur oseriösa de är här på FZ

Nej, denna recensionen visar hur oseriösa människor det finns som tar sig tiden att ge sig på recensenten. Detta är hans syn på spelet, inte din, och inte FZ Crew i helhet.

Du är ett dåligt troll.

Skrivet av Surahero:

Kommer väl en slenderfilm snart kan jag tänka mig.

Denna 10-minuters kortfilmen är rätt bra gjort. rekommenderar att se den om du missat den.

http://www.youtube.com/watch?v=gVGhsFqRN74

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av kill455:

Klarade spelet på 30 minuter nått. Hur fan kan den få en 4a? Dessutom säger ni att stämningen dog halvvägs vilket är typ 15 minuter..

Varför inte?
Det är bra 30 minuter imo.

Idag kan man få 10 gånger bättre spel som varar mycket längre för samma pris. Slender var ett horribelt spel. Denna recension visar hur oseriösa de är här på FZ

Tyckte det var helt ok och det kostade typ inget.
Delar inte din åsikt tyvärr.

Medlem
Skrivet av azynkron:

JAg håller med painOplenty, hur kan du dela ut 4/5 när spelet uppenbarligen inte höll mer än halvvägs? Hur skall då spel som du ger 3/5 eller 2/5 se ut? Jo, jag läste hela artikeln. Du skriver inget som kan tolkas som att resten har något som överbryggar det som saknas.

Jag tycker det är fånigt att haka upp sig på betyg. Egentligen borde man slopa det helt och hållet då folk stirrar sig blinda på dem. Betyget är helt upp till recensenten och dennes personliga intryck. Eftersom spel är kulturella upplevelser är det också något som folk vill ha ut olika saker av. Teknik, hållbarhet och pris är förstås något jag tänker på och det påverkar givetvis i slutändan även betyget. Men det jag främst utgår ifrån, som väger tyngst för mig, är känslorna som väcks inom mig när/efter jag spelar. Jag ser varje spel som unikt (om utvecklarna inte plagierat en specifik serie tydligt), och sätter betyg därefter. Dvs, visst kan jag jämföra spels innehåll med varandra. Men i slutändan är det titelns egna plus och minus jag utgår efter. Där dessa sätts utefter vad som är viktigast för vad jag vill uppleva inom den genren.

I skräckspel söker jag i princip en enda känsla: skräck. Återigen en högst individuell känsla som för min del inte påverkas av vad det kostar. Ibland kan även dålig kontroll och ouppdaterad grafik boosta för min rädsla. Vissa är rädda för clowner, andra för spindlar och jag för ovetskap, avsaknad av kontroll, myter. Man skulle kunna slå ihop alla skräckspel/filmer/böcker jag kikat närmre på det senaste decenniet och de skulle tillsammans inte komma i närheten av vad jag kände när jag spelade första delen av Slender. Ett spel som gör att jag knappt vågar gå in i ett mörkt rum är helt klart värt 4/5 för mig. Oavsett om stämningen inte är densamma spelet igenom eller om det bara varar en timme.


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem
Skrivet av Kerstin Alex:
Skrivet av azynkron:

JAg håller med painOplenty, hur kan du dela ut 4/5 när spelet uppenbarligen inte höll mer än halvvägs? Hur skall då spel som du ger 3/5 eller 2/5 se ut? Jo, jag läste hela artikeln. Du skriver inget som kan tolkas som att resten har något som överbryggar det som saknas.

Jag tycker det är fånigt att haka upp sig på betyg. Egentligen borde man slopa det helt och hållet då folk stirrar sig blinda på dem. Betyget är helt upp till recensenten och dennes personliga intryck. Eftersom spel är kulturella upplevelser är det också något som folk vill ha ut olika saker av. Teknik, hållbarhet och pris är förstås något jag tänker på och det påverkar givetvis i slutändan även betyget. Men det jag främst utgår ifrån, som väger tyngst för mig, är känslorna som väcks inom mig när/efter jag spelar. Jag ser varje spel som unikt (om utvecklarna inte plagierat en specifik serie tydligt), och sätter betyg därefter. Dvs, visst kan jag jämföra spels innehåll med varandra. Men i slutändan är det titelns egna plus och minus jag utgår efter. Där dessa sätts utefter vad som är viktigast för vad jag vill uppleva inom den genren.

I skräckspel söker jag i princip en enda känsla: skräck. Återigen en högst individuell känsla som för min del inte påverkas av vad det kostar. Ibland kan även dålig kontroll och ouppdaterad grafik boosta för min rädsla. Vissa är rädda för clowner, andra för spindlar och jag för ovetskap, avsaknad av kontroll, myter. Man skulle kunna slå ihop alla skräckspel/filmer/böcker jag kikat närmre på det senaste decenniet och de skulle tillsammans inte komma i närheten av vad jag kände när jag spelade första delen av Slender. Ett spel som gör att jag knappt vågar gå in i ett mörkt rum är helt klart värt 4/5 för mig. Oavsett om stämningen inte är densamma spelet igenom eller om det bara varar en timme.

Så bara för jag inte håller med din betygssättning så har jag uppenbarligen inte läst texten? Nice...

Skribent

Fuuu, blev sugen. Kommer väl resultera i att jag går med i paranoia-klubben.


signatur

I am the black wizards.

k3m
Medlem
Skrivet av painOplenty:
Skrivet av Kerstin Alex:
Skrivet av azynkron:

JAg håller med painOplenty, hur kan du dela ut 4/5 när spelet uppenbarligen inte höll mer än halvvägs? Hur skall då spel som du ger 3/5 eller 2/5 se ut? Jo, jag läste hela artikeln. Du skriver inget som kan tolkas som att resten har något som överbryggar det som saknas.

Jag tycker det är fånigt att haka upp sig på betyg. Egentligen borde man slopa det helt och hållet då folk stirrar sig blinda på dem. Betyget är helt upp till recensenten och dennes personliga intryck. Eftersom spel är kulturella upplevelser är det också något som folk vill ha ut olika saker av. Teknik, hållbarhet och pris är förstås något jag tänker på och det påverkar givetvis i slutändan även betyget. Men det jag främst utgår ifrån, som väger tyngst för mig, är känslorna som väcks inom mig när/efter jag spelar. Jag ser varje spel som unikt (om utvecklarna inte plagierat en specifik serie tydligt), och sätter betyg därefter. Dvs, visst kan jag jämföra spels innehåll med varandra. Men i slutändan är det titelns egna plus och minus jag utgår efter. Där dessa sätts utefter vad som är viktigast för vad jag vill uppleva inom den genren.

I skräckspel söker jag i princip en enda känsla: skräck. Återigen en högst individuell känsla som för min del inte påverkas av vad det kostar. Ibland kan även dålig kontroll och ouppdaterad grafik boosta för min rädsla. Vissa är rädda för clowner, andra för spindlar och jag för ovetskap, avsaknad av kontroll, myter. Man skulle kunna slå ihop alla skräckspel/filmer/böcker jag kikat närmre på det senaste decenniet och de skulle tillsammans inte komma i närheten av vad jag kände när jag spelade första delen av Slender. Ett spel som gör att jag knappt vågar gå in i ett mörkt rum är helt klart värt 4/5 för mig. Oavsett om stämningen inte är densamma spelet igenom eller om det bara varar en timme.

Så bara för jag inte håller med din betygssättning så har jag uppenbarligen inte läst texten? Nice...

Mmm, la oxå märke till Alexs skitsnack! Sen borde den korta spellängden påpekats i recensionen. Jaja, whatever. Orkar inte bry mig längre. Jag drar till loading elr nåt.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av painOplenty:

Så bara för jag inte håller med din betygssättning så har jag uppenbarligen inte läst texten? Nice...

Mmm, la oxå märke till Alexs skitsnack! Sen borde den korta spellängden påpekats i recensionen. Jaja, whatever. Orkar inte bry mig längre. Jag drar till loading elr nåt.

Alltså, vad är problemet med negativiteten här? Låt mig ge ett exempel på hur man lämnar balanserad feedback som människor kan ta till sig istället för något som bara framstår som gnäll:
"Hej Kerstin! Tack för en trevlig recension! Några synpunkter jag har: Spelet är väldigt kort, och det tycker jag borde framgå så att de som köper spelet är medvetna om det. Jag kan även tycka att recensionen innehöll lite onödigt mycket spoilers. Annars bra och trevlig läsning!"

Det var väl inte så svårt, eller hur?

Medlem

Superbra recension, läser man den får man ut det man behöver veta innan man bestämmer sig för att köpa spelet (eller inte). Skulle också satt 4/5 i dessa tider när skräckspel är en bristvara och man blir man glatt överraskad över att det har något bra i sig.

Medlem

Jättebra recension!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Okej, hur läskigt är det här spelet på en skala från 1 till Amnesia? Jag verkligen hatar såna spel där jag knappt kan titta på skärmen utan att börja gnyla. Det är helt underbart helt enkelt :D.

Medlem

Betygsättning utav skräckspel. Är det inte för långt och jag nångång under spelets gång skiter på mig på riktigt så är det värt 5/5 även om andra halvan av spelet vore ett krambjörnarna äventyr.

Jag skulle sätta Journey som 4/5 på skräckspelsgalan, aldrig har jag varit så omotiverat rädd i ett spel i mitt vuxna liv som när min anonyme polare vart till mos i det frusna landskapet och jag panikartat glömmer allt som har med att gömma sig att göra. Likaså när Clementine hamnar i klistret och man sedan skriker med lillsyrran i soffan i panik utav att veta vem man ska rädda i butiken(the Walking Dead).

Dead Space är väl 3/5 som action-äventyr och 1/5 som skräckspel. Så, om det här spelet faktiskt väcker känslor så kan det mycket väl vara 4/5.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

Haha klarar inte av sådana här spel. Jag vill spela men det går inte. Köpte Amnesia till PC, vågade bara spela någon timme (tills plask plask plask utan att spoila).

k3m
Medlem
Skrivet av joppe_k:
Skrivet av k3m:
Skrivet av painOplenty:

Så bara för jag inte håller med din betygssättning så har jag uppenbarligen inte läst texten? Nice...

Mmm, la oxå märke till Alexs skitsnack! Sen borde den korta spellängden påpekats i recensionen. Jaja, whatever. Orkar inte bry mig längre. Jag drar till loading elr nåt.

Alltså, vad är problemet med negativiteten här? Låt mig ge ett exempel på hur man lämnar balanserad feedback som människor kan ta till sig istället för något som bara framstår som gnäll:
"Hej Kerstin! Tack för en trevlig recension! Några synpunkter jag har: Spelet är väldigt kort, och det tycker jag borde framgå så att de som köper spelet är medvetna om det. Jag kan även tycka att recensionen innehöll lite onödigt mycket spoilers. Annars bra och trevlig läsning!"

Det var väl inte så svårt, eller hur?

Tackar för feedbacken!

Medlem

Hmmm, jag vet inte vad jag ska tro om den här recensionen.

För mig är det vanliga Slender-momentet (att man letar papper och man ska undvika titta på honom) väldigt genomskinligt och dessutom trist i längden. I mean, "magin" från det måste nästan försvinna första gången man blir tagen.

Men vissa är ju så stormförtjusta i det och sen när Kerstin dissar det nya momentet... äsch fan, lika bra jag prövar spelet själv istället.

Medlem

1 timme långt spel? Är detta gratis eller? Då tar jag och införskaffar det.

Betala för 1 timme? 10 kr eller?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

1 timme långt spel? Är detta gratis eller? Då tar jag och införskaffar det.

Betala för 1 timme? 10 kr eller?

Kostar 60kr

12
Skriv svar