Dean Hall snackar betalningsmodell för Dayz

Medlem
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av erazerswe:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Tobblish:

Kommer inte släppas innan December i år.

Vart får du denna informationen? Röven kanske? Jag kommer att spela det nu i Juni när det faktiskt släpps (Alfa) sen kan du spela det i december om du vill.

Och när blev alfa ett släpp? Är ju inte precis den färdiga produkten?

Vem har sagt att ett spel måste vara färdigt för att det ska räknas som ett "släpp" Är detta en lag eller regel som jag har missat eller? Det är en alfa och den släpps nu i juni, det var allt jag ville säga med min post så börja inte hugga på minsta lilla misstag nu.

Ja, det är fan lag på det. Om inte så borde det vara det. Tänk om alla utvecklare skulle börja tänka så där. Det skulle bli en början till en ny spelkrasch, precis som förra gången de började designa spel så där. De tog någons idè, fick bilden på tv:n att inte flimra allt för jäkla mycket och sen sålde skiten till fullpris. Och ja de säljer inte alfa/beta till fullpris jag vet. Att Kickstarter och diverse donationsprojekt finns är en jättebra idé men det ska inte vara en ursäkt att få pröjs tidigare.

Medlem

Zombiespel + open world + survival = instabuy.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av erazerswe:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Tobblish:

Kommer inte släppas innan December i år.

Vart får du denna informationen? Röven kanske? Jag kommer att spela det nu i Juni när det faktiskt släpps (Alfa) sen kan du spela det i december om du vill.

Och när blev alfa ett släpp? Är ju inte precis den färdiga produkten?

Vem har sagt att ett spel måste vara färdigt för att det ska räknas som ett "släpp" Är detta en lag eller regel som jag har missat eller? Det är en alfa och den släpps nu i juni, det var allt jag ville säga med min post så börja inte hugga på minsta lilla misstag nu.

Ja, det är fan lag på det. Om inte så borde det vara det. Tänk om alla utvecklare skulle börja tänka så där. Det skulle bli en början till en ny spelkrasch, precis som förra gången de började designa spel så där. De tog någons idè, fick bilden på tv:n att inte flimra allt för jäkla mycket och sen sålde skiten till fullpris. Och ja de säljer inte alfa/beta till fullpris jag vet. Att Kickstarter och diverse donationsprojekt finns är en jättebra idé men det ska inte vara en ursäkt att få pröjs tidigare.

Jag snackar om termen "släpps" nu, jag sa att alfan SLÄPPS!! i juni. Och varför sa jag det? För att det är sant och jag kom inte på ett annat ord just då. Förlåt om jag använde ordet "släpps" utan att rådfråga er först. Herregud.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av nudedude:
Skrivet av NoiizeR:

Sååå sämst!

Låter som du redan spelat Standalone, vill du dela med dig lite?

Vänta o se...

Medlem
Skrivet av NoiizeR:
Skrivet av nudedude:
Skrivet av NoiizeR:

Sååå sämst!

Låter som du redan spelat Standalone, vill du dela med dig lite?

Vänta o se...

Sluta snacka skit och försvinn.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Markus (Notch) och Dean, båda väldigt bra personer innom spelvärlden.

Medlem
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av erazerswe:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Tobblish:

Kommer inte släppas innan December i år.

Vart får du denna informationen? Röven kanske? Jag kommer att spela det nu i Juni när det faktiskt släpps (Alfa) sen kan du spela det i december om du vill.

Och när blev alfa ett släpp? Är ju inte precis den färdiga produkten?

Vem har sagt att ett spel måste vara färdigt för att det ska räknas som ett "släpp" Är detta en lag eller regel som jag har missat eller? Det är en alfa och den släpps nu i juni, det var allt jag ville säga med min post så börja inte hugga på minsta lilla misstag nu.

Ja, det är fan lag på det. Om inte så borde det vara det. Tänk om alla utvecklare skulle börja tänka så där. Det skulle bli en början till en ny spelkrasch, precis som förra gången de började designa spel så där. De tog någons idè, fick bilden på tv:n att inte flimra allt för jäkla mycket och sen sålde skiten till fullpris. Och ja de säljer inte alfa/beta till fullpris jag vet. Att Kickstarter och diverse donationsprojekt finns är en jättebra idé men det ska inte vara en ursäkt att få pröjs tidigare.

Jag snackar om termen "släpps" nu, jag sa att alfan SLÄPPS!! i juni. Och varför sa jag det? För att det är sant och jag kom inte på ett annat ord just då. Förlåt om jag använde ordet "släpps" utan att rådfråga er först. Herregud.

Snark, dramatisk var vi här.

Skribent
Skrivet av Redstar:

Det jag gillar mest med Dean är hans attityd mot förbokningar av spel, det jag gillar minst är bristen på devblogs, som faktiskt skulle komma varje vecka från början, men i själva verket kommer varannan månad. Då har han ändå sagt att transparitet är grymt viktigt och dessutom avgörande för kundernas förtroende gentemot företaget.

Håller helt klart med när det gäller transparens, men samtidigt föredrar jag att han jobbar i lugn och ro. Det verkar ju har varit en rätt hård tid för honom.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Bästa spelet ever.. Vilken stämning!

Tips är att testa nya dayz modden breaking point!

Medlem

Nja, tappat allt förtroende för den karln. När spelet lider av allvarliga buggar vill jag inte se en timmes intervju på "we'll be adding dogs".
Aug 2012 Let's Play med Dean Hall och hundar ... Finns de ens fungerande hundar i DayZ modden än idag?

Medlem
Skrivet av Corex:

Nja, tappat allt förtroende för den karln. När spelet lider av allvarliga buggar vill jag inte se en timmes intervju på "we'll be adding dogs".
Aug 2012 Let's Play med Dean Hall och hundar ... Finns de ens fungerande hundar i DayZ modden än idag?

Grejen är ju att modden är just bara en mod, den är tillräckligt fixad för att vara spelbar, och dom håller på utveckla dayz standalone varför skulle dom lägga ned energi på modden ? Dom har ju ingen skyldighet whats so ever att förfina den, eftersom det är just ett gratis mod. Ändå så kommer det små patches då och då, och möjligheten finns för andra moddare att fixa och trixa.

Buggarna som uppstår med zombies är ju mest för att all spawn sker på klient sidan. Och det har dean sagt att dom ändrar till serversidan i standalone, vilket leder till att man kan ha horder med zombies i alla byar och städer, och ute på slätterna samtidigt. Tycker det är en sjukt stor improvement.

12
Skriv svar