Sacred 2 + patch = HUR!!!

Inaktiv
Sacred 2 + patch = HUR!!!

Fan vad trött jag är på denna förbannade speltillverkare. Sacred 1 var likadant, patchfanskapet kunde inte installeras på grund utav inkompatibilitet med språk, versionsnummer, väder, ja säg vad. Nu är det dags igen.

Spelet är inhandlat på Webhallen i Göteborg, idag, och jag vill patcha skiten upp till 2.4.0, vilken eller vilka filer skall jag ladda ner? Autopatchfunktionen funkar inte då den klagar på fel version, eller fel språk, beroende på om det regnar eller inte. Jag har suttit nu sedan luch (läs 12:00) med det här.

HJÄLP MIG!

Medlem

Antar att versionen du har är 1.0, frågan är ju om du har US eller UK versionen.
Här hittar du iaf US 1.0 ->2.4
Här är UK 1.0 -> 2.4

Inaktiv
Skrivet av Ramblemoe:

Antar att versionen du har är 1.0, frågan är ju om du har US eller UK versionen.
Här hittar du iaf US 1.0 ->2.4
Här är UK 1.0 -> 2.4

Nej, min version är 2.0.2, och det tog ytterligare ett par timmar men till slut fick jag äntligen skiten att funka. Jag hade varken UK eller US version, utan en obskyr version so heter Int. UK, som kräver en speciell patch.

Fullständigt och totalt idiotiskt att det skall vara på det här sättet. Det är 2009 för guds skull, hur kan ett programvaruhus klanta till det så enormt. Och läser man på deras forum, är jag inte ensam att ha problem att patcha spelet, det är till och med så att Ascaron, tillverkaren, har skapat ett helt unikt verktyg för att rensa bort filer i operativsystemet. Installationen lägger dessutom filer på tre ställen och då är det inte konstigt att man inte hittar dom.

Automatisk uppdatering tillkom inte förän version 2.1.2, och för att få den funktionen var man alltså tvungen att patcha manuellt. Problemet är, att den automatiska patchfunktionen skickar dig fel fil, dessutom vet man inte om man patchat spelet med rätt patch fören man skall från version 2.3.1. till 2.3.4, men då är det försent, och det ända man kan göra då är att avinstallera, men det får man inte göra för många gånger, för då säger SecuRom ifrån, och man får snällt vänta med att installera tills efter ett dygn gått.

Har man dessutom otur kan avinstallationen av spelet ( som för övrigt tar cirka 6-8 minuter på min 2 core duo på 4Ghz med dubbla raptor i raid 0) missa att automatiskt annulera (revoke) aktiveringen, och då får du ladda ner ett speciellt verktyg och göra det manuellt. Sedan kan du installera om spelet, vilket tar ytterligare 15 minuter.

Jag skulle gärna lägga upp en länk till den patchen som till slut funkade, om det inte vore för det faktum att jag inte har en endaste aning var jag hämtade den ifrån. Det var en utav de 10-12 stycken (8 Gb) jag hade tidigare laddat ner, men som inte tidigare fungerat då jag hade startat spelet innan jag hade patchat det, och därmed "ändrat" filstrukturen i en utav de tre mapparna, och då sade installationen av patchen blankt nej.

Medlem

Hade själv samma problem. Jävligt klantigt gjort av dom...

nj
Medlem

Sacred 2 har lite lustigt patchsystem, och den officiella nedladdningssidan saknar en fullversion av patchen för den internationella utgåvan som släpptes i EU.
Hade själv ett helvete när jag köpte spelet, men lite sökande i dess forum gav mig den här patchen som fungerade.Ligger på samma ställe som övriga versioner, men just den där finns det ingen nedladdningslänk till dumt nog.
Fungerade med min version av Sacred 2 köpt hos Webhallen iaf.

Inaktiv
Skrivet av nj:

Sacred 2 har lite lustigt patchsystem, och den officiella nedladdningssidan saknar en fullversion av patchen för den internationella utgåvan som släpptes i EU.
Hade själv ett helvete när jag köpte spelet, men lite sökande i dess forum gav mig den här patchen som fungerade.Ligger på samma ställe som övriga versioner, men just den där finns det ingen nedladdningslänk till dumt nog.
Fungerade med min version av Sacred 2 köpt hos Webhallen iaf.

Jag tyckte det var allt annat än lustigt, men jag förstår vad du menar om än det 'lustiga' ordvalet. Men ja, det är den patchen som jag körde, tror jag, eller jo, jag är nog säker på det, kanske.

Hur somhelst, filen som funkade för mig har filnamnet Sacred2-UK-INT-2_40_0_0.exe, och storleken är 1,02 GB (1 101 225 152 bytes). Denna patch måste installeras DIREKT efter installationen av spelet, alltså starta INTE spelet innan du installerar patchen. Detta är mycket viktigt, annars riskerar du att ändra på filstrukturen och då accepterar inte patchen din installation, utan du måste avinstallera spelet och börja om från början.

Edit: här har ni en checksum på min fil, som bevisligen fungerar med den versionen som Webhallen sålde mig, bara för att vara riktigt säker:

20ca102c3f8314fac104686550a3dd54

Här är en länk till ett bra och gratis program för Md5 checksums, bara installera och högerklicka på filen du vill kolla och välj 'send to/skicka till' WinMd5Sum.

http://www.nullriver.com/products/winmd5sum

Inaktiv

Japp, samma problem här och sidan/länken som nj linka är bara 118 kb fil som inte funkar, så har något en länk till sidan där man kan ladda ner den stora patchen så länka gärna

nj
Medlem
Skrivet av Duxxie:

Japp, samma problem här och sidan/länken som nj linka är bara 118 kb fil som inte funkar, så har något en länk till sidan där man kan ladda ner den stora patchen så länka gärna

När jag försöker ladda ner den så nämns den som en 1+GB stor fil (1050MB enligt Free Download Manager) iaf.

Medlem

Jo det här spelet är verkligen idiotiskt , eftersom det har så enorma patch problem! nu laddar jag patchen någon länka till ovan ( den på 1GB ) hoppas den fungerar. Men låt oss säga om den fungerar varför har inte utvecklarna lagt upp den på update sidan? OCH när man går in på deras hemsida så borde det stå "WARNING THIS GAME CANNOT AND WILL NOT PATCH!"

eller så klämmer de in en fet guide med massor av olika patchar , så kanske folk kunde få till spelet , istället för att sitta på diverse forum och leta efter svaret , varför spelet inte vill patcha!

Medlem

Har precis köpt in spelet efter att ha testat demot, och jag blev som många av er andra, extremt irriterad på det här problemet. Men nu avinstallerar jag spelet och väntar en dag medan jag laddar ner patchen.

[EDIT EDIT]

Fixat problemet, var en fil som låg lite konstigt bara. Men fixat och klart nu.


signatur

Spaceships Are Magic

1
Skriv svar