Galna svampmonster i igenvuxna ruiner

Robot
Medlem
Galna svampmonster i igenvuxna ruiner

Det läskigaste kommer att vara att försöka sikta med PS3:ans handkontroll, och när skall quicktime events dö ut egentligen?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag tappade faktiskt lite förväntningarna av detta. Spelet verkar inte vara mer än ett Uncharted i långsammare tempo och med "zombier" istället för skurkar.

Inaktiv
Skrivet av SID 6.7:

Det läskigaste kommer att vara att försöka sikta med PS3:ans handkontroll, och när skall quicktime events dö ut egentligen?

Sikta för långt till vänster om huvudet på clickern, tryck en dutt på styrspaken för att korrigera, sen sikta för långt till höger om huvudet.

QT events lär inte försvinna, det verkar vara vedertagen styrning i konsolspel numera. Det finns spel som inte använder det förstås.

Medlem

Det här är från Last of Us demot som är exklusivt (än så länge) för dem som har God of War: Ascension om någon undrar.

Medlem

Ha ha man slipper mus arm iaf och att spelet blir lite svårare. Villket får en skön kännsla när man inte har full kontroll och inte kan vända sig 180° på 0 tid med ett tungt vapen å massa packning.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Det läskigaste kommer att vara att försöka sikta med PS3:ans handkontroll, och när skall quicktime events dö ut egentligen?

Aldrig hoppas jag. Jag gillar dem starkt.


signatur

I drank what?

Medlem

quicktime events kommer nog inte dö ut, jag personligen tycker det om gjort rätt så är det en bra grej. ser fram att testa detta spel, dock från filmen så vart jag inte så imponerad av vad gäller grafik eller gameplay i sig, allt har man sätt förut.
För mig blir det nog historien som är intressant.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ha ha man slipper mus arm iaf och att spelet blir lite svårare. Villket får en skön kännsla när man inte har full kontroll och inte kan vända sig 180° på 0 tid med ett tungt vapen å massa packning.

Jag tycker svårigheten i ett spel bör ligga i gameplayet, AI:n, förhållandet mellan spelaren och miljön och inte i usla kontroller och kass mekanik.

Finns väl undantag där det är tänkt att kontrollerna och kameran ska jobba emot spelaren men det fungerar också väldigt sällan väl.

Sen har vi problemet med att i spel är avatarens huvud/ögon och därmed synfält är nästan alltid låst till resten av kroppens rörelser. Då är det ju verkligen bara drygt att begränsa spelarens kapacitet röra sig och kolla sig omkring.

I verkligheten brukar jag själv inte ha några större problem att snabbt kolla bakåt även fast jag har tung packning och något i handen. Och kan inte ens tänka mig hur frustrerande det skulla vara om ens rörelse var lika sega och flummiga som det i ett tredje/förstaperson konsol spel :/.

Nej mus/tangentbort är knappast perfekt men åh i helvette var mycket bättre och fler möjligheter man får med det.

Medlem
Skrivet av Traxad:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Alienshade:

Ha ha man slipper mus arm iaf och att spelet blir lite svårare. Villket får en skön kännsla när man inte har full kontroll och inte kan vända sig 180° på 0 tid med ett tungt vapen å massa packning.

Med andra ord så gillar du att känna dig handikappad? Brukar du titta på rullstolsbundna och känna avund för att dom måste ha mera utmanande liv än vad du har?

Jag har ett tips, slå handkontrollen hårt i bordet så att den blir lite glapp, då får du en ännu större utmaning.

PS: Om det tar dig mer än 1 sekund att snurra 180° i verkligheten så ber jag om ursäkt, för i så fall måste du vara handikappad på riktigt.

Skrivet av Mirage:
Skrivet av SID 6.7:

Det läskigaste kommer att vara att försöka sikta med PS3:ans handkontroll, och när skall quicktime events dö ut egentligen?

Aldrig hoppas jag. Jag gillar dem starkt.

Goda nyheter, det finns spel gjorda speciellt för dig: http://www.youtube.com/watch?v=12GrYiUXXjk

Det var värst vad tjurig man var idag.
Får du verkligen ut något av att ta i från tårna och vara så oprovocerat otrevlig? ^^
Tanken slog dig aldrig att Alienshade kanske har förmågan att vara lite emotionellt kreativ med "trögheten" från kontrollen och använda det som ett fördjupande moment i ett spel vars design ska få dig att känna dig utsatt?
To each his own :P!

Du har givetvis helt rätt, gillar man PS3:ans kontroll och QTEs så gör man, inte mitt huvudbry.

Så istället för att raljera skall jag sova på saken. God natt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Traxad:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Alienshade:

Ha ha man slipper mus arm iaf och att spelet blir lite svårare. Villket får en skön kännsla när man inte har full kontroll och inte kan vända sig 180° på 0 tid med ett tungt vapen å massa packning.

Med andra ord så gillar du att känna dig handikappad? Brukar du titta på rullstolsbundna och känna avund för att dom måste ha mera utmanande liv än vad du har?

Jag har ett tips, slå handkontrollen hårt i bordet så att den blir lite glapp, då får du en ännu större utmaning.

PS: Om det tar dig mer än 1 sekund att snurra 180° i verkligheten så ber jag om ursäkt, för i så fall måste du vara handikappad på riktigt.

Skrivet av Mirage:
Skrivet av SID 6.7:

Det läskigaste kommer att vara att försöka sikta med PS3:ans handkontroll, och när skall quicktime events dö ut egentligen?

Aldrig hoppas jag. Jag gillar dem starkt.

Goda nyheter, det finns spel gjorda speciellt för dig: http://www.youtube.com/watch?v=12GrYiUXXjk

Det var värst vad tjurig man var idag.
Får du verkligen ut något av att ta i från tårna och vara så oprovocerat otrevlig? ^^
Tanken slog dig aldrig att Alienshade kanske har förmågan att vara lite emotionellt kreativ med "trögheten" från kontrollen och använda det som ett fördjupande moment i ett spel vars design ska få dig att känna dig utsatt?
To each his own

On topic:
Spelade igenom demot ett flertal gånger och jag måste säga att The Last of Us verkar bli ett väldigt värdigt avslut för Playstation 3. Hade grymt roligt!

Fast sedan är det ju dock skillnad på vilket sätt man känner sig utsatt i spelet när det gäller kontroll över sin karaktär.
I de flesta fallen så är utsattheten och trögheten ett resultat av att styrningen och siktet får lida pga kontrollen och inte av speldesignen.
Vilket i många fall blir en frustration istället för ängslan/spänning (svårt att hitta rätt ord för det hela) av situationen i spelet.

Medlem
Skrivet av Buio:

Sikta för långt till vänster om huvudet på clickern, tryck en dutt på styrspaken för att korrigera, sen sikta för långt till höger om huvudet.

Att "dutta" är ett problem som kommer när man spelar för mycket på PC. Med WASD istället för analoga kontroller lär man sig "dutta" när man egentligen ska lära sig accelerera med spaken mjukt.

Ultimata styrningen hade varit en PS3 move navigation controller kombinerat med en mus. Då hade man blivit av med WASD handikappet och styrspak siktande handikappet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

+ Makalöst ljud
+ Härliga, realistiska dialoger
+ Snygg grafik (detaljrikedomen är underbar)
+ Lätta kontroller
+ Naughty Dog

- kan inte bli bättre.

Bitchslappa mig fram till releasedagen nu!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

+ Makalöst ljud
+ Härliga, realistiska dialoger
+ Snygg grafik (detaljrikedomen är underbar)
+ Lätta kontroller
+ Naughty Dog

- kan inte bli bättre.

Bitchslappa mig fram till releasedagen nu!

Man ska inte dra fram korven innan pigan är full som dom säger.

Jag har fullt förtroende för naughty dog men har blivit så lurad av Blizzard och sega att man inte vågar gå in helhjärtat. Har bokat spelet och när jag får den så ska vi se vad som händer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av walter_iego:

+ Makalöst ljud
+ Härliga, realistiska dialoger
+ Snygg grafik (detaljrikedomen är underbar)
+ Lätta kontroller
+ Naughty Dog

- kan inte bli bättre.

Bitchslappa mig fram till releasedagen nu!

Man ska inte dra fram korven innan pigan är full som dom säger.

Jag har fullt förtroende för naughty dog men har blivit så lurad av Blizzard och sega att man inte vågar gå in helhjärtat. Har bokat spelet och när jag får den så ska vi se vad som händer.

Sant. Vi håller tummarna och hoppas på underverk.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

+ Makalöst ljud
+ Härliga, realistiska dialoger
+ Snygg grafik (detaljrikedomen är underbar)

Absolut, det är väldigt snyggt. Jag tittade på en annan video där de hade tagit med de korta filmerna som kommer efter demot är slut. Gillar att de spär på med färger, framförallt när de använder det för att ge miljön en enorm dynamik. En scen var i sommarnatur och var väldigt grann, en annan var i vinterlandskap och var kall och karg.

Skulle absolut köpa det om jag hade en PS3 eller om det kommer till PS4 så småningom. Vore väldigt kul att få se det på PS4 och hur mycket extra grafikgodis de kan kräma på.

Medlem

Jag kommer avvakta med att köpa det, även om jag mycket gärna vill spela det. Känns bara så bortkastat att skaffa ett spel till en konsol som snart kommer vara "gammal".

Ta mig inte fel, jag spelar fortfarande Super Nintendo bland andra äldre konsoler, men jag skulle aldrig på min tid starta mina gamla PS1/PS2 igen.

De flesta spel som ens var värdiga att införskaffa på den tiden kan man få genom PSN.

Nu hoppas jag mest på att det lanseras på Playsation 4, så man kan få uppleva spelet i 60 fps och be till gudarna att de tillåter en att koppla in usb/mus tangentbord som är kompatibeln med så många fps/tps spel som möjligt.

1
Skriv svar