Hur är "The Witcher"?

Medlem
Hur är "The Witcher"?

Tjosan alla!

Har blivit sugen på att införskaffa ett långt och härligt rollspel och har nu fått syn på The Witcher.

Så frågan är om det är bra och om det rekommenderas att köpas?

Tacksam för svar //Jozo

Medlem

det är bra! jag gillar stämningen den påminner (nu är det säkert många som tycker annat) om något som skulle kunna vara i en fantasy bok...om du fattar vad jag menar, det är inte WoW stilen. Passar mig iaf.

Nu när det är ordentligt patchat så är det mycket bättre än vad det var i början.

Jag tycker du ska skaffa det!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

det är bra! jag gillar stämningen den påminner (nu är det säkert många som tycker annat) om något som skulle kunna vara i en fantasy bok...om du fattar vad jag menar, det är inte WoW stilen. Passar mig iaf.

Nu när det är ordentligt patchat så är det mycket bättre än vad det var i början.

Jag tycker du ska skaffa det!

Hur är kontrollerna? Är det First eller third person? Håller det i längden?

Medlem

Tack för svaret Propy! Det är just känslan av en "bok" som gjort mig intresserad av spelet. Det här blir ett köp nästa gång jag är i stan!

Helt OK spel, på många sätt mycket mer intressant än vad de stora RPG-utvecklarna gör på marknaden, tex. har det noll fokus på l00t så man bär inte plötsligt med sig 20 yxor till handlaren för att powergamea till sig ett hundratal mynt. Tycker tyvärr det, som alla andra rollspel typ, har alldeles för mycket fillerstrider, bryter de loot-konventionen tycker jag det är synd att de inte filade ned andra på samma sätt.

Men, härlig värld, hyfsade dialoger (och möjligheter att välja tex. polska som tal vilket ger en mer exotisk känsla), en del intressanta uppdrag och en kul story gör det köpvärt. Hoppas The Witcher 2 fixar en del av småproblemen jag har med det, tror tyvärr de kommer köra ungefär på samma stuk men man kan väl inte få allt.

Medlem
Skrivet av necrolock:
Skrivet av Propy:

det är bra! jag gillar stämningen den påminner (nu är det säkert många som tycker annat) om något som skulle kunna vara i en fantasy bok...om du fattar vad jag menar, det är inte WoW stilen. Passar mig iaf.

Nu när det är ordentligt patchat så är det mycket bättre än vad det var i början.

Jag tycker du ska skaffa det!

Hur är kontrollerna? Är det First eller third person? Håller det i längden?

kontrollerna, är okej. har faktiskt inte testat med en 360 kontroll trots att jag har en sån till pc, men keyboard funkar bra. inga avancerade kontroller, många av dem är standard för den här typen av spel. men man lär sig fort.

tredje person

jag det håller. jag gillar storyn och det finns en hel del questar. men visst kanske man kan tycka att det är lite för linjärt...men det är en smaksak.

det finns en demo har jag för mig...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Kan ju inte låta bli att referera till FZs recensioner (som du iofs kanske redan tittat på) eftersom just den ursprungliga The Witcher-recensionen måste höra till de mest debatterade.

http://www.fz.se/artiklar/20071103/the-witcher/
http://www.fz.se/artiklar/20081007/the-witcher-enhanced-editi...

1
Skriv svar