Fallout 3 - Tips om Mods/addons

Medlem
Fallout 3 - Tips om Mods/addons

Tänkte jag startar up en tråd där man kan tipsa varandra om alla hundratals olika mods/addons som kommit fram sedan release

har själv börjat spela igen och behöver något nytt men vete fan vad man ska ladda ner då det finns så mycket att välja ibland så tipsa tipsa!

Här hittar ni mods och andra gott och smått man kan ladda ner

tipsa gärna om fler sidor om ni har

Fallout 3 Nexus

Medlem

Hmm finns ett antal bra mods på Nexus.

Själv kör jag med Fallout overhaul kit, Marts mutant mod och Enclave commander för tillfället.

Medlem

[http://planetfallout.gamespy.com/mods/list/]
Där kan du hitta rätt så roliga/bra mods

Medlem

Kanske inte riktigt en mod men om ni kör crossfire och har låg fps så pröva att döpa om Fallout.exe till Oblivion.exe. Tyckte själv att det lät helt puckat när jag läste det första gången men så testa jag det och nu är fps:en på 60 hela tiden vad jag än gör med maxade inställningar och 8XAA.
Riktigt nice

Medlem
Skrivet av Robins:

Kanske inte riktigt en mod men om ni kör crossfire och har låg fps så pröva att döpa om Fallout.exe till Oblivion.exe. Tyckte själv att det lät helt puckat när jag läste det första gången men så testa jag det och nu är fps:en på 60 hela tiden vad jag än gör med maxade inställningar och 8XAA.
Riktigt nice

LOL


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av ThinBoi:
Skrivet av Robins:

Kanske inte riktigt en mod men om ni kör crossfire och har låg fps så pröva att döpa om Fallout.exe till Oblivion.exe. Tyckte själv att det lät helt puckat när jag läste det första gången men så testa jag det och nu är fps:en på 60 hela tiden vad jag än gör med maxade inställningar och 8XAA.
Riktigt nice

LOL

skrattar du för att du tror att han är dum i huvudet eller för att lösning är helt puckad? Funkar precis likadant i ARMA 2 om man vill få igång Crossfire/SLI. Fast där döper man om den till Crysis istället.

Inaktiv

kan någon förklara vad krossfire är? vill också köra med maxade inställningar utan lagg:p

Medlem
Skrivet av jeppe95:

kan någon förklara vad krossfire är? vill också köra med maxade inställningar utan lagg:p

Dubbla grafikkort från ATI.

SLI heter det om man har dubbla från Nvidia.

Inaktiv

ok tack. själv önskar jag att jag kunde spela fallout 3 just nu. får bluescreen varje gång- innan funkade det bra men nu totalvägrar datorn.

Medlem

haha kul att det tog cirka 2 månader att få ett svar och att tråden senare ''spårat'' ut med något helt annat ämne

jag återkommer dock med en lista av mods jag rekommenderar
har inte tid just nu att skriva en sammanfattning så stay tuned!

Inaktiv

Jag har spelat fallout 3 igen och med rätt mods så blir ju spelet ett riktigt fallout istället för en B-ig shooter med rpg innehåll.

Gå till fallout nexus för alla dessa modds.

Läs installations instruktioner nogrannt för varje enskild mod annars garanterar jag att det inte kommer fungerar. Varje mod kräver ofta sig speciella installation. Det tar ett tag att sätta sig in i men det är de värt!

FOMM. fallout mod manager måste ha denna
FOIP. nåt med scripts tror jag måste ha denna för många mods
FOSE. kan vara denna som gör något med scripts jag vet itne. måste också ha.

CALIBR, standardiserar ammo från olika modds
CRAFT, gör så att andra modds kan lägga till crafting saker, måste ha

FWE. Overhaul. balanserar om spelet, gör alla SPECIALS och alla perks bra. Förbättrar AI, balanserar vapen och fiender. mm mm mm. tex gör karisma att du kan ha fler följeslagare. Så att göra en karaktär som är bra i barter, speech och har hög karisma fungerar bra. Introducerar även behover av mat och sömn och ändrar hur healing fungerar. Inte längre har man 100 stimpaks och kan sova 1tim för full heal! Inte längre kan man ha 100 i alla viktiga skills. I sann rpg anda får du nu välja vad du vill vara bra på och allt har sina fördelar. Fast small guns är fortfarande sjukt bra att ha. Du har också valet i början av spelet att ta wake up och få en alternativ start i spelet där du väljer bakgrund. Du kan tex vara Slaver, outcast eller escaped slave. Fullt möjligt att spela spelet som slaver och springa runt och förslava människor och frodas i andras olycka

Ett alternativ till FWE är XFO. Jag lirade XFO först med real injuries men XFO är inte uppdaterad på länge och det är meckigt att få det att fungerar med nya modds. Annars mycket bra balansering. Vill man endast ladda ner en mod utan för stora skillnader skulle jag nog rekommendera XFO.

marts mutant mod. Ändrar fiender, fler, fler skins, olika attribut, moral etc. Ger vissa fiender perks. mycket bra mod. funkar bra med FWE. Finns optional mod som gör att en normal feral ghoul spawn med 1-3 ghouls blir 25-40st, zombie frenzy! kul att prova men som sagt optional

Fellout, tar bort den gröna gas som verkar vara i luften över allt. I sig tycker jag att den gröna skitiga känslan passar bra in i fallout men denna mod ska användas med enhanced weather mod som introducerar regn och snö. Sjukt stämningsfullt när du springer runt i timmar i regn för att tillslut komma in inomhus och doft höra åskan och regnet utanför.

GNR more where that came from. mer musik på GNR! super.

Radio blues - ny radio kanal med låtar som passar perfekt.

Project beauty gör alla NPCer lite snyggare. Inte på ett plastigt sätt utan väldigt bra gjort.

Weapons mod kit är också populär. Gör att du kan fixa silencer på vilket vapen du vill.. typ. samt andra tillägg.

Det är dom jag använder mest. Garanteras en mer intressant upplevelse som känns mer RPGig.

1
Skriv svar