The Last Guardian kommer visas på E3 – enligt E3-sajten

Robot
The Last Guardian kommer visas på E3 – enligt E3-sajten

Den tematiska uppföljaren till Ico och Shadow of the Colossus kommer visas på årets E3, enligt officiella sajten.

#team-ico, #the-last-guardian, #ico, #shadow-of-the-colossus, #sony


Medlem
The Last Guardian kommer visas på E3 – enligt E3-sajten

Dra mig baklänges!

Medlem

Jag kan inte bestämma mig för om jag helst vill ha det till PS3 eller PS4. Väljer de PS4 så kommer det bli en lång väntan för min del. Kul att de inte har lagt ner spelet i alla fall.

Medlem

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Medlem

HA! In your face alla som pratat om att Last Guardian aldrig kommer släppas.

Nu kommer alla pessimister gå över till Plan B: prata om hur spelet aldrig kommer motsvara förväntningarna som de tror växer stadigt som en funktion av tid=Ju mer tid som passerar ju högre förväntningar.

Fråga mig inte hur de tänker.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

HA! In your face alla som pratat om att Last Guardian aldrig kommer släppas.

Nu kommer alla pessimister gå över till Plan B: prata om hur spelet aldrig kommer motsvara förväntningarna som de tror växer stadigt som en funktion av tid=Ju mer tid som passerar ju högre förväntningar.

Fråga mig inte hur de tänker.

Dom fick ju världens bästa tanke, Duke Nukem Forever....

Men du måste ge dom lite hållning, ett spel som tog/tar en hel konsolgeneration att komma ut borde vara nåt som ligger i klass med konsolgenerationens bästa. The Last Guardian är ett av dom om inte DET mest hypade spelet någonsin.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

HAHA viken jävla bild!

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Paddington:

HA! In your face alla som pratat om att Last Guardian aldrig kommer släppas.

Nu kommer alla pessimister gå över till Plan B: prata om hur spelet aldrig kommer motsvara förväntningarna som de tror växer stadigt som en funktion av tid=Ju mer tid som passerar ju högre förväntningar.

Fråga mig inte hur de tänker.

Dom fick ju världens bästa tanke, Duke Nukem Forever....

Men du måste ge dom lite hållning, ett spel som tog/tar en hel konsolgeneration att komma ut borde vara nåt som ligger i klass med konsolgenerationens bästa. The Last Guardian är ett av dom om inte DET mest hypade spelet någonsin.

Nej, det är inte rimligt att resonera så. Det hade bara varit rimligt om utvecklarna sagt att man dröjer med att släppa för att man vill förbättra och slipa på spelet, och sen sitter man och slipar och förbättrar år för år. Det blir en helt annan situation om man har en god idé som många tänder på och man sen stöter på hinder på vägen. Typ någon slutar och då måste man ersätta denne, eller det kanske blev fel och man fick börja om, eller huset man skulle jobba i brann ner. Då går tiden utan att spelet per automatik blir bättre. Bara för att tiden har gått betyder det inte att idén är sämre (så folk ser fortfarande fram mot titeln) eller att utvecklingstiden står i paritet till hur bra spelet blir. Det är faktiskt rent av korkat att tro att spel per automatik blir bättre bara för att tiden går. Ändå resonerade många så med Duke Nukem. Beats me. Och med Duke Nukem eller GT5 eller nåt annat förutspår man inte framtiden, för historien upprepar sig nästan aldrig. Om Last Guardian inte blir bra så kan man därför ändå inte dra slutsatsen att alla spel med lång produktionstid blir besvikelser. Men besvikelser är ju relativt förväntningarna och om man då skruvar upp dom i takt med att tiden går så blir det en självuppfyllande profetia. Men fortfarande inte en vettig slutsats.

För övrigt verkar detta att man ska visa upp Last Guardian på E3 vara spekulation ändå


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

The Last Guardian är ett av dom om inte DET mest hypade spelet någonsin.

The Last Guardian det mest hypade spelet någonsin? De flesta vet ju inte ens vad det är för något...

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Pholiage:

The Last Guardian är ett av dom om inte DET mest hypade spelet någonsin.

The Last Guardian det mest hypade spelet någonsin? De flesta vet ju inte ens vad det är för något...

Nej, jag skulle nog säga att Modern Warfare 3 är det mest hypade spelet någonsin.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Nej, jag skulle nog säga att Modern Warfare 3 är det mest hypade spelet någonsin.

Precis. Några självklara kandidater lär ju vara Halo 3, MW2 & MW3, GTA IV, WoW: WotLK & TBC, Diablo 3
,Half-Life 2, Skyrim m.m.

Titlarna nämnda ovan var det i alla fall mycket snack och fokus på innan släpp så vitt jag kan minnas. Det finns ju en del spelserier med mer hängivna fans men de ovan nämnda titlarna drog till sig intresset från både den stora massan och finsmakarna.

Medlem
Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Paddington:

HA! In your face alla som pratat om att Last Guardian aldrig kommer släppas.

Nu kommer alla pessimister gå över till Plan B: prata om hur spelet aldrig kommer motsvara förväntningarna som de tror växer stadigt som en funktion av tid=Ju mer tid som passerar ju högre förväntningar.

Fråga mig inte hur de tänker.

Dom fick ju världens bästa tanke, Duke Nukem Forever....

Men du måste ge dom lite hållning, ett spel som tog/tar en hel konsolgeneration att komma ut borde vara nåt som ligger i klass med konsolgenerationens bästa. The Last Guardian är ett av dom om inte DET mest hypade spelet någonsin.

Nej, det är inte rimligt att resonera så. Det hade bara varit rimligt om utvecklarna sagt att man dröjer med att släppa för att man vill förbättra och slipa på spelet, och sen sitter man och slipar och förbättrar år för år. Det blir en helt annan situation om man har en god idé som många tänder på och man sen stöter på hinder på vägen. Typ någon slutar och då måste man ersätta denne, eller det kanske blev fel och man fick börja om, eller huset man skulle jobba i brann ner. Då går tiden utan att spelet per automatik blir bättre. Bara för att tiden har gått betyder det inte att idén är sämre (så folk ser fortfarande fram mot titeln) eller att utvecklingstiden står i paritet till hur bra spelet blir. Det är faktiskt rent av korkat att tro att spel per automatik blir bättre bara för att tiden går. Ändå resonerade många så med Duke Nukem. Beats me. Och med Duke Nukem eller GT5 eller nåt annat förutspår man inte framtiden, för historien upprepar sig nästan aldrig. Om Last Guardian inte blir bra så kan man därför ändå inte dra slutsatsen att alla spel med lång produktionstid blir besvikelser. Men besvikelser är ju relativt förväntningarna och om man då skruvar upp dom i takt med att tiden går så blir det en självuppfyllande profetia. Men fortfarande inte en vettig slutsats.

För övrigt verkar detta att man ska visa upp Last Guardian på E3 vara spekulation ändå

Öh va? Du menar jag resonerar orimligt för att jag med ett exempel som också var slipat och slipat, byt motor, byt studio 2 gånger, och sen blir skit iallafall. Dessutom har de inte yttrat sig alls varken, varför de är försenat eller varför inget nytt vistas, och nu så ska de "visa" sig på E3, 3 år efter första gången. Ursäkta om jag har svårt att vara något annat än skeptisk, särskilt när spelet ska släppas på en konsol som ska fasas ut. Hade de däremot visat upp det på Sony konferansen med klipp och info istället för SquareFail så hade jag haft en annan inställning.

Medlem

signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Dessutom har de inte yttrat sig alls varken, varför de är försenat eller varför inget nytt vistas, och nu så ska de "visa" sig på E3, 3 år efter första gången. Ursäkta om jag har svårt att vara något annat än skeptisk

Det är inte konstigt att vara skeptisk, det är ju galet att det hållt på så länge. Men man kan inte veta säkert om det blir bra eller inte baserat på lång utvecklingstid. Det är vad jag säger. Antingen är ett spel bra eller inte. Om Battlefield 3 hade kommit ut idag, hade samma spel varit ett sämre spel för att det tog längre tid? Folk resonerar så.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar