Lönt och köpa ett PS3

Medlem
Lönt och köpa ett PS3

Hej! Började tänka och undra om det är lönt och köpa ett ps3 ? Det kosta ju runt 1500-2000 kr. Sen lite spel på det. Hade mest tänkt mig ps2 spel som man kan köpa på PLaystation 3 store. Som Crash Bandicot, resident evil 4 HD osv... Samt använda blu ray då jag inte har någon än. Vad tycker ni ? Eller ska man vänta på nästa generation ?

Medlem
Skrivet av kallenalle:

Hej! Började tänka och undra om det är lönt och köpa ett ps3 ? Det kosta ju runt 1500-2000 kr. Sen lite spel på det. Hade mest tänkt mig ps2 spel som man kan köpa på PLaystation 3 store. Som Crash Bandicot, resident evil 4 HD osv... Samt använda blu ray då jag inte har någon än. Vad tycker ni ? Eller ska man vänta på nästa generation ?

Jag tycker du ska skaffa en PS3.

Konsolen är billig.
Det finns massor av bra och billiga spel.
Den har Blu-ray som du vill komma åt.

Visst kan du vänta och sedan skaffa en PS4 men den kommer vara betydligt dyrare, det kommer finnas färre (och dyrare) spel att välja mellan och du måste vänta till den kommer ut.

Jag rekommenderar som vanligt en PS3 med hårddisk och ett PS+ abonnemang.

Medlem

Svårt att säga eftersom det helt beror på hur mycket du kommer använda den och om det finns exklusiva spel och funktioner på den som du är intresserad av. Om jag vore du skulle jag köpa PS3 samt Playstation Plus och börja rota bland gamla (läs: inte splitternya) spel som går för en hundring. Det finns en stor mängd fantastiska titlar som går för en spottstyver.

Några spel att titta närmare på:
HD-versioner av PS2-serier som du säger: Prince of Persia, Tomb Raider, Splinter Cell, God of War Collection 1 & 2, Sly m.m.

Utöver detta finns det ju en del PS3-serier så som Resistance, Uncharted, Killzone, God of War, Metal Gear Solid, Little Big Planet plus alla tredjepartsspel.

Många av spelen är fortfarande fräscha och PS4 kommer ju finnas kvar ett bra tag efter släpp förmodar jag så det är ingen brådska. Då har det ju dessutom hunnit komma ut en del bra spel till den och några prissänkningar.

Medlem

Margy: Vet du nåt om blu ray och är den bra ? Eller är det bara en extra grej som egentligen bara är skit ?
Fanboyen: Just det är jag är intresserad av PS2 HD Verisioner sen är jag väl en average spelare antar jag! Men när kmr ps4 ut ? Är det till julhandeln ?

Medlem
Skrivet av kallenalle:

Margy: Vet du nåt om blu ray och är den bra ? Eller är det bara en extra grej som egentligen bara är skit ?
Fanboyen: Just det är jag är intresserad av PS2 HD Verisioner sen är jag väl en average spelare antar jag! Men när kmr ps4 ut ? Är det till julhandeln ?

Tja, om du gillar att se på film/TV-serier så är ju Blu-ray det bästa hemmaformatet som existerar. Om du har en TV större än 40 tum och surroundljud så kommer du märka en rejäl skillnad om du går från DVD till Blu-ray.

Medlem
Skrivet av kallenalle:

Margy: Vet du nåt om blu ray och är den bra ? Eller är det bara en extra grej som egentligen bara är skit ?
Fanboyen: Just det är jag är intresserad av PS2 HD Verisioner sen är jag väl en average spelare antar jag! Men när kmr ps4 ut ? Är det till julhandeln ?

Blu-rayspelaren i PS3 funkar fint och du har ju även Netflix och stöd för mediaservrar om du är intresserad av sådant. Med en hårddisk kan du ju enkelt fylla den med vad du vill, ta en titt på vilka format som stöds bara.

Det finns en mängd med omstöpta PS2-spel till PS3. Några serier jag glömde nämna är Devil May Cry, Metal Gear Solid och Ratchet & Clank.

Här kan du ta en närmare titt på vad som finns: http://en.wikipedia.org/wiki/High-definition_remasters_for_Pl...

Köp, du har minst 100 spel som måste spelas om du är en gamer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av kallenalle:

Margy: Vet du nåt om blu ray och är den bra ? Eller är det bara en extra grej som egentligen bara är skit ?
Fanboyen: Just det är jag är intresserad av PS2 HD Verisioner sen är jag väl en average spelare antar jag! Men när kmr ps4 ut ? Är det till julhandeln ?

Dessutom är upscalingen troligtvis den bästa på marknaden om du streamar filmer till din PS3a.
De andra kommer inte i närheten. Visst, du kan säkert köpa en hemmabioanläggning som kan matcha den, men då är det inte de summorna vi pratar om.

Jag använder min PS3a till 80% för att streama film. Så bra är den på det.
PS3 Media server är dessutom gratis och funkar riktigt bra.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

(Kapar tråden en anning)
Borde man skaffa en ps3:a nu eller är det värt o vänta ännu ett tag?

Medlem
Skrivet av Turtle_droid:

(Kapar tråden en anning)
Borde man skaffa en ps3:a nu eller är det värt o vänta ännu ett tag?

Det beror ju helt på dig själv. Det kommer säkerligen dyka upp reor, håll utkik på Mediamarkt och Elgiganten och de andra stora varuhusen, ibland kör de ju med lockpriser. Jag skulle köpa en PS3 nu och börja beta av alla gamla och billiga spel. När du har hunnit med en del kan du plocka upp t.ex. The Last of Us i höst för ~200kr. Det kan ju vara kul att spela PS3 nu när den fortfarande är aktuell och är dominant på flera fronter.

Medlem

Har nu köpt ett ps3 så kasta på era favorit spel eller vilka spel ni tycker att jag ska lira !

Medlem
Skrivet av kallenalle:

Har nu köpt ett ps3 så kasta på era favorit spel eller vilka spel ni tycker att jag ska lira !

De som redan har listats är bra, annars kan du köpa ett år PS+ för 480kr och få mängder med spel varje månad som du kan spela så länge du är PS+-medlem, tar du ett avbrott så ligger spelen kvar och väntar när du kommer tillbaka till tjänsten.

Här kan du se spelen du skulle få tillgång till på en gång: http://uk.playstation.com/playstationplus/#select-tab-gamecol.... Nya spel tillkommer varje månad.

Medlem

märkte detta ett riktigt schysst koncept håller redan på att ladda ner !
Tänkte även köpa uncharted serien samt Last of US och killzone 3.
Du vet inte om Infamous är ett schysst spel ? Och isåfall 1 eller 2 ? Eller båda ?

Medlem
Skrivet av kallenalle:

märkte detta ett riktigt schysst koncept håller redan på att ladda ner !
Tänkte även köpa uncharted serien samt Last of US och killzone 3.
Du vet inte om Infamous är ett schysst spel ? Och isåfall 1 eller 2 ? Eller båda ?

Mycket hellre Killzone 2 än 3an skulle jag tipsa om.

Sedan finns det ju Zen Pinball,, pussel spel typ Zuma och Luminens

Tekken Revolution är helt gratis att ladda hem och kan spelas online,mot kompisar eller själv.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Detta här väntar jag på att få i brevlådan nu!
https://www.videogamesplus.ca/product_info.php?products_id=20...

I väntan på det köpte jag Metal Gear Solid 1 från PSN och körde igenom det, och fan vad bra ett spel från 1998 fortfarande är! Väntar ivrigt på boxen så att jag kan köra MGS2.

Medlem
Skrivet av kallenalle:

märkte detta ett riktigt schysst koncept håller redan på att ladda ner !
Tänkte även köpa uncharted serien samt Last of US och killzone 3.
Du vet inte om Infamous är ett schysst spel ? Och isåfall 1 eller 2 ? Eller båda ?

Jag har spelat det första inFamous och jag tycker att det var kul men jag har ändå haft roligare med de exklusiva spel jag nämnde i ett tidigare inlägg. Om du gillar tanken av att ha superkrafter i en öppen stad och att kunna välja om du vill vara ond eller god så kommer du gilla det! Som Banditen sade, köp Killzone 2 innan Killzone 3 och se om du gillar det.

Medlem

Köpte idag Uncharted 2 & 3, Killzone Trilogy Pack, Little Big Planet! Har jag lite tills det är dags för nya !

Skrivet av kallenalle:

Köpte idag Uncharted 2 & 3, Killzone Trilogy Pack, Little Big Planet! Har jag lite tills det är dags för nya !

När du är klar med KillZone Trilogy-pack köper jag det av dig


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skulle nog behöva tipsa dig om att införskaffa Playstation Plus med, så har du en månadsvis ström av gratisspel. Mycket spel för 480kr/år.


signatur
Medlem

Kan rekommendera Twisted Metal som en riktigt underhållande exklusiv titel. Trots ljummen kritik så roar det kungligt på samma förutsättningar som PS1-spelen; Roligt ensam, underbart i split-screen.

Skrivet av Turtle_droid:

(Kapar tråden en anning)
Borde man skaffa en ps3:a nu eller är det värt o vänta ännu ett tag?

Vill du köpa den för de exklusiva spelen? Köp PS3. Annars kan du lika väl välnta några månader på PS4.

Medlem
Skrivet av kallenalle:

märkte detta ett riktigt schysst koncept håller redan på att ladda ner !
Tänkte även köpa uncharted serien samt Last of US och killzone 3.
Du vet inte om Infamous är ett schysst spel ? Och isåfall 1 eller 2 ? Eller båda ?

Köp båda men Infamous 1 är bättre än tvåan men jag säger inte att tvåan är dåligt, det finns även en uppdrags skapare till det så när man hoppar omkring i staden så ser man hemmagjorda uppdrag som man kan köra. Gillar man dom gamla Yakuza spelena så finns 3an och 4an på PS3an. Om du har spelat Dark Souls och gillade det har du "föregångaren" Demon's Souls som också är svårt men roligt.
Före Trophies fanns kom spel som Heavenly Sword, Valkyria Chronicles och Folklore, alla tre är gamla goa PS3 spel.

OBS! Undvik Bethesda spel på PS3an.

Medlem

Jag köpte en PS3 när den var någorlunda ny. Jag ville ha en blu ray-spelare. Den har fungerat fint som blu ray-spelare. Har spelat väldigt lite spel på den, jag har en bättre spelmaskin i form av dator, men att titta på film fungerar utmärkt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Om du gillar online spel så köp för guds skull Starhawk! Helt klart ett av de bästa online spelen till Ps3.

Medlem

Om det är lönt att köpa PS3?

The Last of Us
GTA V

Köp ett från blocket, lira dessa spel, få nerdgasm, köp sedan PS4 för att förlänga nergasmen!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Grimley:

Om du gillar online spel så köp för guds skull Starhawk! Helt klart ett av de bästa online spelen till Ps3.

https://www.youtube.com/embed/RaofVNS3k3A

Först vill jag fråga, gillar du inte spel som typ CoD eller BF?
Har du spelat dessa två spel jag nämde?

Starhawk,,, det har säkert sin tjusning, jag har endast spelat föregångaren och den sög ju pung enligt mig om man jämför andra likvärdiga spel vid den tiden.
Jag glodde på filmer på youtube där jag kollade in multipayer på starhawk,,.
Det var ju samma sketna grafik och samma tråkiga försök att vara coola precis som i det misslyckade WarHawk.
Och ja jag har spelat det utan och innan online.


signatur

Wasted.White.Boys

Inaktiv
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Grimley:

Om du gillar online spel så köp för guds skull Starhawk! Helt klart ett av de bästa online spelen till Ps3.

https://www.youtube.com/embed/RaofVNS3k3A

Först vill jag fråga, gillar du inte spel som typ CoD eller BF?
Har du spelat dessa två spel jag nämde?

Starhawk,,, det har säkert sin tjusning, jag har endast spelat föregångaren och den sög ju pung enligt mig om man jämför andra likvärdiga spel vid den tiden.
Jag glodde på filmer på youtube där jag kollade in multipayer på starhawk,,.
Det var ju samma sketna grafik och samma tråkiga försök att vara coola precis som i det misslyckade WarHawk.
Och ja jag har spelat det utan och innan online.

Jag gillar CoD så där, brukar lira Black Ops 2 splitscreen med polaren. BF3 har jag ej kört. Samt så är det en enorm skillnad på Starhawk och Warhawk.

Jag testade Warhawk i ca 1h och tröttnade genast.

Medlem

Skapade en tråd nyss om vars man ska köpa PS4, men går nu i samma tankar som ts att köpa ett PS3...

1
Skriv svar