Microsofts E3 2013 – med spelen som främsta vapen

Robot
Microsofts E3 2013 – med spelen som främsta vapen

Efter uppvisningen av Xbox One dränktes internet av "tv, tv, tv"-skämt. När nu E3-showen står för dörren lovar Microsoft att golva oss med en drömuppställning av exklusiva titlar. FZ tar tempen på Xbox One.

#microsoft, #343-industries, #bungie, #remedy-entertainment, #quantum-break, #rare, #banjo-kazooie, #perfect-dark, #forza-motorsport-5, #respawn-entertainment, #infinity-ward, #call-of-duty-ghosts, #ea, #fifa-14, #madden-nfl-25, #ufc, #need-for-speed-rivals, #battlefield-4, #ubisoft, #watch-dogs, #assassins-creed-iv-black-flag, #sony, #crytek, #ryse


Medlem
Microsofts E3 2013 – med spelen som främsta vapen

ett tappert försök att komma upp på sadeln igen efter en katastrofalt dålig avtäckning av x1, vi får se Microsoft, förtroendet för er har sjunkit för varje år som går.

Det som skulle kunna vara en konsolsäljare för mig är ett FPS spel av den gamla skolan.

Medlem

köp en XO på den kan du titta på TV när andra folk spelar spel på PS4an Så kan typ reklamen lyda för nya boxen.

Medlem

Förlorade Hypen av XboxOne när deras reveal bara handlade om att man kan titta på TV

Medlem

Ska bli intressant vad det blir för nya spel, kommer bli både en x1 och ps4 men den som har det mest intressanta spelet vid release köper jag först

Medlem

Det som är så tråkigt är ju att Xbox One inte bara är en spelkonsol, utan nu kommer massa nya funktioner som man knappast kommer använda.

Fast man vet inte säkert, kan fungera hur bra som helst. Hoppas bara på underbara spel!

Medlem

"Om en vecka, månaden den 10 juni klockan 18:30, äntrar Microsoft scenen i L.A. Efter avtäckningen av Xbox One förra månaden finns det mycket att bevisa. Fansen kräver att "tv, tv, tv" byts ut mot "spel, spel, spel"

Antar att det står fel där?

Smått nyfiken på deras exklusiva titlar men är till 99% säker på att de inte kommer vara mer lockande (för mig) än Sonys exklusiva titlar då jag är mer av en RPG person vilket brukar vara Sonys starka sida.

Medlem

Jag tror Microsoft tänker rätt då dom är det enda företag som kan ena PC och konsoll med hjälp av cloud så att alla enheter i ditt hem agerar som en.
Det är därför dom satsat så hårt på tv, annars hade man lika väl kunnat köpa en pc till istället för XONE.

Inaktiv
Skrivet av Rakoon:

Det som är så tråkigt är ju att Xbox One inte bara är en spelkonsol, utan nu kommer massa nya funktioner som man knappast kommer använda.

Fast man vet inte säkert, kan fungera hur bra som helst. Hoppas bara på underbara spel!

ps4 kommer säkerligen ha en del funktioner som man knappast använda heller,
men det är ju knappast så att man är tvungen att använda dom.

Jag köper ju inte en konsol för att titta på tv eller annat på den,
jag köper den ju för att spela grymma spel på den.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Det är så lamt att ha exklusivt-dlc i multiplat-spel, gör helt exklusiva spel istället imo...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Det är så lamt att ha exklusivt-dlc i multiplat-spel, gör helt exklusiva spel istället imo...

Jepp, tyvärr gör både Sony och MS det. Antar utvecklarna / utgivarna inte vill förlora halva marknaden men ändå få del av Sony / MS marketing-kaka.

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Rakoon:

Det som är så tråkigt är ju att Xbox One inte bara är en spelkonsol, utan nu kommer massa nya funktioner som man knappast kommer använda.

Fast man vet inte säkert, kan fungera hur bra som helst. Hoppas bara på underbara spel!

ps4 kommer säkerligen ha en del funktioner som man knappast använda heller,
men det är ju knappast så att man är tvungen att använda dom.

Jag köper ju inte en konsol för att titta på tv eller annat på den,
jag köper den ju för att spela grymma spel på den.

Det var ju det som var skillnaden mellan Sony:s och Microsoft:s mentalitet. Du kommer kunna göra typ allt på PS4 som X1 klarar av förutom att kolla på tv, men Sony valde att fokusera på spel i stället för att framhäva att man nu på spelkonsolen också kan göra allt det där din dator, surfplatta, telefon, tv, microvågsugn, etc. redan kan.

X1 presentationen påminnde extremt mycket om när Apple presenterar nya produkter (förutom att Microsoft inte är lika skickliga på sådant här och att de behöver bli det för de har inte heller någon större respekt hos konsumenter på sättet Apple har).

Som när Apple "uppfann" videosamtal för några år sedan. Det här är samma grej:

"You guys know tv? That entertainment platform that's been around for 60 years? Well we've got some news for you! Now you can do that in an Xbox...now...in 2013. Yay!"

Tyvärr är jag inte hoppfull inför deras presentation. Det känns ganska dödfött när de valt CoD som en av de första spelen att visa upp. Med 15 exklusiva titlar lär ju minst 6 stycken vara renodlade Kinect-spel och kanske 3-4 från gamla IP:n. Det lämnar inte mycket utrymme för innovation.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

ett tappert försök att komma upp på sadeln igen efter en katastrofalt dålig avtäckning av x1, vi får se Microsoft, förtroendet för er har sjunkit för varje år som går.

Det som skulle kunna vara en konsolsäljare för mig är ett FPS spel av den gamla skolan.

Om MS levererar en bättre produkt, så skiter jag fullständigt i hur deras avtäckning var. Sonys avtäckning var faktiskt inte heller nåt att jubla över i min mening.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Ztreek:

ett tappert försök att komma upp på sadeln igen efter en katastrofalt dålig avtäckning av x1, vi får se Microsoft, förtroendet för er har sjunkit för varje år som går.

Det som skulle kunna vara en konsolsäljare för mig är ett FPS spel av den gamla skolan.

Om MS levererar en bättre produkt, så skiter jag fullständigt i hur deras avtäckning var. Sonys avtäckning var faktiskt inte heller nåt att jubla över i min mening.

Håller med till fullo men de har hittils inte gjort mycket för att övertyga deras stamkunder att det över huvud taget är en bra produkt.

Båda lanseringarna var rätt tråkiga men Sony lade ju mycket mer tyngd på hur nästa generation kommer påverka vårat spelande. Vad jag fått höra var Microsoft:s sämre än Sony:s vilket är imponerande att de lyckas.

Men att lägga upp taktiken så att man visar spel på avtäckningen till en ny konsol som är tänkta för gamla konsollen är rätt skevt för att väcka spelintresse.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Ztreek:

ett tappert försök att komma upp på sadeln igen efter en katastrofalt dålig avtäckning av x1, vi får se Microsoft, förtroendet för er har sjunkit för varje år som går.

Det som skulle kunna vara en konsolsäljare för mig är ett FPS spel av den gamla skolan.

Om MS levererar en bättre produkt, så skiter jag fullständigt i hur deras avtäckning var. Sonys avtäckning var faktiskt inte heller nåt att jubla över i min mening.

Håller med till fullo men de har hittils inte gjort mycket för att övertyga deras stamkunder att det över huvud taget är en bra produkt.

Båda lanseringarna var rätt tråkiga men Sony lade ju mycket mer tyngd på hur nästa generation kommer påverka vårat spelande. Vad jag fått höra var Microsoft:s sämre än Sony:s vilket är imponerande att de lyckas.

Men att lägga upp taktiken så att man visar spel på avtäckningen till en ny konsol som är tänkta för gamla konsollen är rätt skevt för att väcka spelintresse.

http://www.youtube.com/watch?v=KbWgUO-Rqcw ;>

Inaktiv
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Rakoon:

Det som är så tråkigt är ju att Xbox One inte bara är en spelkonsol, utan nu kommer massa nya funktioner som man knappast kommer använda.

Fast man vet inte säkert, kan fungera hur bra som helst. Hoppas bara på underbara spel!

ps4 kommer säkerligen ha en del funktioner som man knappast använda heller,
men det är ju knappast så att man är tvungen att använda dom.

Jag köper ju inte en konsol för att titta på tv eller annat på den,
jag köper den ju för att spela grymma spel på den.

Det var ju det som var skillnaden mellan Sony:s och Microsoft:s mentalitet. Du kommer kunna göra typ allt på PS4 som X1 klarar av förutom att kolla på tv, men Sony valde att fokusera på spel i stället för att framhäva att man nu på spelkonsolen också kan göra allt det där din dator, surfplatta, telefon, tv, microvågsugn, etc. redan kan.

Har du redan glömt hur mycket fokus Sony lade på sin Share-knapp och Facebook? De spenderade också väldigt mycket tid på sina kamera-appar.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Tyvärr är jag inte hoppfull inför deras presentation. Det känns ganska dödfött när de valt CoD som en av de första spelen att visa upp. Med 15 exklusiva titlar lär ju minst 6 stycken vara renodlade Kinect-spel och kanske 3-4 från gamla IP:n. Det lämnar inte mycket utrymme för innovation.

Nu är det inte omöjligt att Microsoft fortsätter som de gjorde "förra" generationen och lägger en massa pengar på att spel och DLC ska komma ut senare till andra format - pengar som inte gynnar spelare på något sätt.

Om de inte dyker upp till andra format på 6-12 månader så kan de nog kalla dessa titlar för exklusiva.

Inaktiv
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Ztreek:

ett tappert försök att komma upp på sadeln igen efter en katastrofalt dålig avtäckning av x1, vi får se Microsoft, förtroendet för er har sjunkit för varje år som går.

Det som skulle kunna vara en konsolsäljare för mig är ett FPS spel av den gamla skolan.

Om MS levererar en bättre produkt, så skiter jag fullständigt i hur deras avtäckning var. Sonys avtäckning var faktiskt inte heller nåt att jubla över i min mening.

Håller med till fullo men de har hittils inte gjort mycket för att övertyga deras stamkunder att det över huvud taget är en bra produkt.

Båda lanseringarna var rätt tråkiga men Sony lade ju mycket mer tyngd på hur nästa generation kommer påverka vårat spelande. Vad jag fått höra var Microsoft:s sämre än Sony:s vilket är imponerande att de lyckas.

Men att lägga upp taktiken så att man visar spel på avtäckningen till en ny konsol som är tänkta för gamla konsollen är rätt skevt för att väcka spelintresse.

Man visste redan innan att de skulle visa upp spelen under E3, så det var inte det som gjorde mig besviken. Däremot var det alldeles för mycket tjöt om NFL, NBA och annan skit som gjorde mig uttråkad. Sony visade inte ens konsolen, så det blev tråkigt ganska snabbt det med.

ELF
Medlem

Så länge det bara är skittitlar som är exklusiva så berör det mig inte. Men om de undanhåller bra titlar så blir jag lite lätt irriterad.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv
Skrivet av Rockartisten:

Om MS levererar en bättre produkt, så skiter jag fullständigt i hur deras avtäckning var.

Synd bara att vi redan vet att den är så mycket långsammare än PS4. Men gillar du Kinect, Halo, Gears of War, "Rare" och Call of Duty får du säkert mycket roligt med nya Xbox.

Medlem

Spelar ingen roll om det är spel spel spel, när du har en maskin som kan övervaka min hjärtrytm och läsa av ansiktsuttryck och kommer be mina vänner att identifiera sig så kommer jag inte köpa eran maskin, punkt slut.

Medlem

Det blir väl sphoorts, Halo, sphoorts, sphoorts istället?

Medlem
Skrivet av ingen aning:

Spelar ingen roll om det är spel spel spel, när du har en maskin som kan övervaka min hjärtrytm och läsa av ansiktsuttryck och kommer be mina vänner att identifiera sig så kommer jag inte köpa eran maskin, punkt slut.

Inte nog med de roliga luftrörelser som du måste göra för att navigera.

Medlem

Varför blev folk besvikna på att MC inte visade mycket till spel, när de gick ut innan och sade att de skulle visa boxen i två steg. Första steget var att visa boxens teknik och hur den fungerade medans spelen kommer i steg 2, dvs E3.. De trodde kanske att de flesta fattade att det går att spela på den, och därför visade allt annat istället?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Netflix and ESPN BOX!, vadå spel!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Rakoon:

Det som är så tråkigt är ju att Xbox One inte bara är en spelkonsol, utan nu kommer massa nya funktioner som man knappast kommer använda.

Fast man vet inte säkert, kan fungera hur bra som helst. Hoppas bara på underbara spel!

ps4 kommer säkerligen ha en del funktioner som man knappast använda heller,
men det är ju knappast så att man är tvungen att använda dom.

Jag köper ju inte en konsol för att titta på tv eller annat på den,
jag köper den ju för att spela grymma spel på den.

Det var ju det som var skillnaden mellan Sony:s och Microsoft:s mentalitet. Du kommer kunna göra typ allt på PS4 som X1 klarar av förutom att kolla på tv, men Sony valde att fokusera på spel i stället för att framhäva att man nu på spelkonsolen också kan göra allt det där din dator, surfplatta, telefon, tv, microvågsugn, etc. redan kan.

Har du redan glömt hur mycket fokus Sony lade på sin Share-knapp och Facebook? De spenderade också väldigt mycket tid på sina kamera-appar.

Nej det har jag inte gjort men Sony:s presentation var 3 timmar lång och det lades mer tid till att förklara plattformen och ännu mer tid på spel.

Microsofts var 1 timme eller 90 min och det lades typ 20 min på CoD (som såg gräsligt ut) och det mesta annat var NBA, TV, och andra härliga USA-exklusiva features.

Det återstår att se vad de har i rockärmen men man har väl själv sett resultatet. Alla jag känner som kört Xbox tidigare är nästan övertygade om att det blir PS4 i stället. Omröstningen här på FZ var också ganska talande, ca. 76% kör på PS4, resterande 24% skall ha X1, inte ha någon, eller inte bestämt sig. Sony:s aktie stiger och Microsoft:s tappar.

Folk verkar tro att Microsoft äger E3 bara för att det är där de valt att visa spel, men jag tror personligen att Sony kommer visa ett och annat också.

KoP
Medlem

Ett nytt Alan Wake verkar inte så troligt i dagsläget i å med att Remedy jobbar på Quantum break. Och ett nytt Fable.. tja, utan Peter Molyneux vid rodret blir det inte samma sak.

Men ser helt klart framåt emot vad dom har att visa den 10:e. Kvällen är bokad.

KoP
Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av ingen aning:

Spelar ingen roll om det är spel spel spel, när du har en maskin som kan övervaka min hjärtrytm och läsa av ansiktsuttryck och kommer be mina vänner att identifiera sig så kommer jag inte köpa eran maskin, punkt slut.

Inte nog med de roliga luftrörelser som du måste göra för att navigera.

Måste? Jag är helt 100 på att det kommer fungera lika bra med handkontrollen. Precis lika 100 på att ingen är tvingad till att titta på tv eller använda övriga tjänster för film eller sociala aktivitet som kommer erbjudas. Vill man bara spela så kommer det fungera fint det med.

ndr
Medlem

Hmmmm League of Legends på Xbox ..känns sådär?

12
Skriv svar