Kan jag spela KOTOR 2 utan att ha spelat ettan?

Medlem
Kan jag spela KOTOR 2 utan att ha spelat ettan?

Jag ligger lite efter i mitt spelande så jag vill ge mig i kast med tvåan direkt. Behöver jag veta något om storyn innan jag börjar. Finns det någon spoiler från första spelet som är viktig?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

klart du kan spela det utan ettan, men det är inte direkt rekommenderat då det är mycket du inte kommer fatta, plus om du redan vet storyn från ettan så upplevs tvåan mycker starkare

så jag rekommenderar att du spelar igenom ettan först istället

Medlem

Jag spelade tvåan först hos polaren, och blev så imponerad att jag spelade ettan så fort jag hittade ett ex.
Det är nog de bästa star wars-liren jag någonsin sett, och jag spelar dem då och då fortfarande.
Som svar på din fråga : Ja, du kan spela tvåan utan problem, men om du spelar ettan först förstår du storyn lite bredare.
För mig blev det lite "Ahaaa...!" när jag lirade ettan i efterhand... och sen spelade igenom tvåan igen

Inaktiv

spela ettan, du vill inte missa ett sånt fantastiskt spel.

Medlem

Håller med hjärnan här, Kotor 1 är överlägset 2an


signatur

Game long and prosper

Medlem

KoToR 1 är ett fantastiskt spel och jag har klarat det flera gånger. Det vill du inte missa det spelet.

KoToR 2 däremot, bra spel MEN det har verkligen stora brister. Utvecklarna hann inte göra klart spelet, ärligt talat. Massa plotthål, karaktärer som försvinner och man fattar inte varför. Slutet är sorgligt kort. Om du ska spela KoToR 2 ska du tanka modden "Restoration Project", vilket jag tror den hette. Utvecklarna av den modden försöker lägga till det som Obsidian Entertainment inte hade tid till. Har dock inte testat den själv, bara läst om den.

Rekommenderar Starkt KoToR 1 först.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Inaktiv

jag håller med alla här, du kan så klart spela Kotor 2 men som alla säger spela båda och 1 först så kommer du sitta framför datan i många år

Inaktiv

Sluta necroa massa gamla trådar

Medlem
Skrivet av Brain:

Varför ge sig i kast med 2:an direkt? KotOR 1 är mycket bättre och behövs för att förstå storyn.. KotOR 1 är ju bland de bästa spel som någonsin gjorts; även fast KotOR 2 är bra så är det ju inte det mästerverk som 1:an är.

+1

1
Skriv svar