Du får vänta på ett Battlefield: Bad Company 3

Robot
Du får vänta på ett Battlefield: Bad Company 3

Många är säkert nyfikna på hur berättelsen ska fortskrida för det skogstokiga gänget i B-Company, men tyvärr har Dice inga glada nyheter att dela med sig av.

#digital-illusions-ce


Inaktiv
Du får vänta på ett Battlefield: Bad Company 3

Ja då lär vi aldrig få se det för när BF4 är klart kommer de börja på femman. Dessa spel kommer pumpas ut i sann EA-anda.

Medlem
Skrivet av eatem:

Ja då lär vi aldrig få se det för när BF4 är klart kommer de börja på femman. Dessa spel kommer pumpas ut i sann EA-anda.

BF3 och deras banpaket sålde så bra så att de har börjat titta på Call of Duty. Varför ska vi behöva betala för extra banor? Varför inte låta communityn göra egna banor? Spelet hade haft MYCKET fler och kreativa banor än vad spelet har idag. Spelet hade blivit så mycket bättre!

Inaktiv
Skrivet av eatem:

Ja då lär vi aldrig få se det för när BF4 är klart kommer de börja på femman. Dessa spel kommer pumpas ut i sann EA-anda.

Tror du inte att någon på Dice redan sitter och skissar och planerar Battlefield 5 och BF5 Premium redan?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av eatem:

Ja då lär vi aldrig få se det för när BF4 är klart kommer de börja på femman. Dessa spel kommer pumpas ut i sann EA-anda.

BF3 och deras banpaket sålde så bra så att de har börjat titta på Call of Duty. Varför ska vi behöva betala för extra banor? Varför inte låta communityn göra egna banor? Spelet hade haft MYCKET fler och kreativa banor än vad spelet har idag. Spelet hade blivit så mycket bättre!

För att folk köper dom. Jag tror de flesta av de som gnäller över hur giriga EA som tar betalt för banor själva har köpt dom.

Skrivet av showerguy:
Skrivet av eatem:

Ja då lär vi aldrig få se det för när BF4 är klart kommer de börja på femman. Dessa spel kommer pumpas ut i sann EA-anda.

Tror du inte att någon på Dice redan sitter och skissar och planerar Battlefield 5 och BF5 Premium redan?

Med tanke på att EA tänkte köra en Tick-Tock variant på Battlefield och Medal of Honor så att de hade en modern-military-shooter varje år och att de lagt ner MoH så är tätare battlefield spel för att täcka upp för MoH inte en högoddsare direkt.

Skribent

Tycker det är rätt köttskalligt att avsluta ett spel med en cliffhanger och sedan inte göra en uppföljare. Ett jäkla uruselt beteende om jag ska vara ärlig.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Så länge skiten är bra så köper jag. DICE är jävligt skillade människor och släpper nog inte ett halvdant spel speciellt när det heter BF4 och inte är nåt mellanprojekt som bad company.

Inaktiv

Jag har sagt det förut, och säger det igen: det blir inget mer Battlefield för min del.

Medlem

BC2 var ju det senaste bra BF som gjorts, synd

Medlem

Dom skulle låtit Bad company vara deras sinplayer del i battlefield ist börjar man med ytterligare en sp-sperie som är väldigt Cod wannabe, ytterst fegt av EA och dice att inte våga satsa på det man hade.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Lustigt hur ni kan få det där citatet till att det aldrig kommer en uppföljare


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem
Skrivet av bleak:

Så länge skiten är bra så köper jag. DICE är jävligt skillade människor och släpper nog inte ett halvdant spel.

De släppte bf3?

Medlem

Synd, BC2 hade sina problem men det hade åtminstone en personlighet, till skillnad från BF3 och troligvis även BF3.5. Dem spelen känns bara som en halvtaskig blandning mella BF2, BC2 och MW :/.

BF4 är det enda spel jag ser framemot. Mums.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det ultimata vore om de utvecklade bc och bf parallellt, då kunde vi få ha bc mp med allt vad det innebär och bf mp som ett lite tyngre alternativ istället för en sorglig hopblandning av båda.


signatur

Styret upp och däcken ner

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av bleak:

Så länge skiten är bra så köper jag. DICE är jävligt skillade människor och släpper nog inte ett halvdant spel.

De släppte bf3?

Att kalla det halvdant känns inte riktigt rätt att säga. Commanderbiten bryr jag mig inte speciellt i eftersom ingen ville ta på sig den rollen (där jag spelade iaf)

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av bleak:

Så länge skiten är bra så köper jag. DICE är jävligt skillade människor och släpper nog inte ett halvdant spel.

De släppte bf3?

Att kalla det halvdant känns inte riktigt rätt att säga. Commanderbiten bryr jag mig inte speciellt i eftersom ingen ville ta på sig den rollen (där jag spelade iaf)

Tycker det är mest banorna som är problemet. Många är anpassade efter konsoll och de är symmetriska. BF3 är inget dåligt spel men som gammal BF-nörd jag är har jag höga krav

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av bleak:

Så länge skiten är bra så köper jag. DICE är jävligt skillade människor och släpper nog inte ett halvdant spel.

De släppte bf3?

Att kalla det halvdant känns inte riktigt rätt att säga. Commanderbiten bryr jag mig inte speciellt i eftersom ingen ville ta på sig den rollen (där jag spelade iaf)

Tycker det är mest banorna som är problemet. Många är anpassade efter konsoll och de är symmetriska. BF3 är inget dåligt spel men som gammal BF-nörd jag är har jag höga krav

Kan hålla med angående banorna faktiskt . Var väldigt många banor från både BF2 och bad company 2 de hade kunnat ha med från början. Får hålla tummarna att de tar med banor från BF2 nu istället när det är kineser med igen

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Tycker det är rätt köttskalligt att avsluta ett spel med en cliffhanger och sedan inte göra en uppföljare. Ett jäkla uruselt beteende om jag ska vara ärlig.

Håller med, förmodligen så säger "the suits" nej då dom inte tyckte spelet inbringade tillräckligt med stålar.

Medlem

BC2 är ett av mina absoluta favoritspel när det kommer till multiplayer så givetvis vill jag över allt annat se en värdig uppföljare. Men så börjar jag tänka på hur mycket jag ogillade BF3 och så tänker jag att man kanske är lika glad utan :/

Medlem

FY FAN vad gnälligt FZ har blivit.... kan inte läsa en enda artikel utan att folk spyr ut ironiska kommentarer eller sitt hat mot EA eller nån annan som råkat göra nån sur.... gå ut och ge nån en kram istället varje gång ni gnäller här så hade vi haft välrdsfred innom en månad..... ÖÖÖÖHHHHHHHhhhhh... trött

Medlem

kommer inte Bf4 till ps4? eller har jag missat något? Och när vilken tid ska ps4 visas på E3? tänkte att eftersom fz ska visas microsoft kl 18:30 så kanske dom även visar när ps4 kör sitt. någon som vet?

Medlem
Skrivet av bleak:

Så länge skiten är bra så köper jag. DICE är jävligt skillade människor och släpper nog inte ett halvdant spel speciellt när det heter BF4 och inte är nåt mellanprojekt som bad company.

De har ju iofs släppt alla andra Battlefield spel.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Tja om Battlefield 4 blir vad Battlefield 3 bör ha varit - STANNA DÅ DÄR! Snälla! Och om det inte blir vad ett Battlefield spel ska vara, börja med något nytt. Kanske ett Battlefield "3142 / 4142". Gör bara inte ytterligare ett Battlefield likt 3:an och 4:an. Ge er inte ens på att försöka, för oavsett om det blir lyckat så kommer 3:an och 4:an(om det nu "floppar") att besudla 5:an oavsett. (till en början åtminstone)

Jag ser fram emot att spela Battlefield 4, men inte mer än så. Jag vill att det stannar där. Hade helst velat se bättre support för spelet än vad BF3 fått. Det är ospelbart för mig nu, går inte att återvända pga alla DLCs. Vi köpte inte ett färdigt spel tydligen med tanke på att vi måste köpa hela spelet en gång till för att ens få spela det.

Eller kanske ett Battlefront 3? Jag hade inte tackat nej till det, även om det är DICE. Annars Mirror's Edge 2. Något - bara inte fler Battlefields efter 4:an på ett bra tag.

Medlem

fy fan vad dåligt.

blir inte bf4 bra så kommer jag inte köpa något mer spel av DICE.

buuuuuuuuu!

Inaktiv

Trista nyheter, jag hade mycket hellre spelat ett BC3 än BF4.
Lagom over-the-top med mycket exploderande byggnader - låter fint det.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av eatem:

Ja då lär vi aldrig få se det för när BF4 är klart kommer de börja på femman. Dessa spel kommer pumpas ut i sann EA-anda.

Tror du inte att någon på Dice redan sitter och skissar och planerar Battlefield 5 och BF5 Premium redan?

Vad som ska bli premium handplockar dom från slutprodukten när spelet är klart och säljer det sedan som "premium". Finns väl ingen anledning att utföra extrajobb och göra sina fans glada idag heller när man kan tjäna pengar på att sälja det som expansion i stället?

BF3 var ta mig fan ett bland de mest innehållsfattigaste spelet jag någonsin kört. 9 banor är ju för fan ingenting. BF2 hade 12 banor vid release, sen tillkom 3 banor, och hör på det här. DOM VAR GRATIS! Man hade dessutom möjligheten att göra egna banor, egna fordon, egna vapen osv.

EA och DICE kan dra något gammalt över sig! Återigen så har en spelserie gått från att vara något episkt till att bli en mjölkko som riktar in sig på dom som inte vet bättre, nämligen tonåringar. Om det är så här ni tror att spel ska vara så har ni verkligen blivit lurade. BF3-modellen är raka motsatsen till hur spel ska vara. Men det var ju det där med grafiken, och det är väl det viktigaste antar jag?

Medlem

Smiskar inte detta ner förhoppningen om Mirrors Edge 2 i år också? :<


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Tycker det är rätt köttskalligt att avsluta ett spel med en cliffhanger och sedan inte göra en uppföljare. Ett jäkla uruselt beteende om jag ska vara ärlig.

Som Beyond Good & Evil då...

Medlem

Jag har inte spelat något battlefield spel sedan Battlefield 2 för jag kom i underfund med att spelen bara blev visuellt snyggare fast sämre och sämre.

12
Skriv svar