Se film på FZ med Android

Medlem
Se film på FZ med Android

Funkar inte här på min Android platta eller samsung Glaxy S3. Jag tror att reklamen innan klippet är låst till Flash och därför hamnar jag i en slinga som spelar upp de första 3 sekunderna. Är jag ensam, finns det någon lösning. Använder Dolphin webbläsare.

Jag har inte stött på någon annan sida med liknande problem.


signatur

Det var detta...

Inaktiv

Testade precis samma sak på min Samsung Galaxy S3 och får samma problem.

Medlem

Grym buggrapport! Ska kolla om vi kan få till detta men jag skulle behöva en sak från någon av er. Gå in på länken nedan med er Galaxy S3, kopiera innehållet och skriv in det här. Tack på förhand!

http://www.fz.se/core/tools/identify_useragent.php

Inaktiv
Skrivet av musse1:

Grym buggrapport! Ska kolla om vi kan få till detta men jag skulle behöva en sak från någon av er. Gå in på länken nedan med er Galaxy S3, kopiera innehållet och skriv in det här. Tack på förhand!

http://www.fz.se/core/tools/identify_useragent.php

Sådär!

Is mobile (BrowserInfo - Detect All): Yes
Is mobile (Cookie value): No
Mobile device type (BrowserInfo): Android

User agent (BrowserInfo): mozilla/5.0 (linux; u; android 4.1.2; sv-se; gt-i9305n build/jzo54k) applewebkit/534.30 (khtml, like gecko) version/4.0 mobile safari/534.30

User agent (Server): Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; sv-se; GT-I9305N Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30

Medlem

Is mobile (BrowserInfo - Detect All): Yes
Is mobile (Cookie value): Yes
Mobile device type (BrowserInfo): Android
User agent (BrowserInfo): mozilla/5.0 (linux; u; android 4.1.2; sv-se; gt-i9300 build/jzo54k) applewebkit/534.30 (khtml, like gecko) version/4.0 mobile safari/534.30
User agent (Server): Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 4.1.2; sv-se; GT-I9300 Build/JZO54K) AppleWebKit/534.30 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/534.30


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag tror att det inte funkar för er för att ni kör Dolphin i Androidläge. Testa följande: Öppna Dolphin > More > Settings > User Agent > Desktop eller annat. När jag trycker på länken i desktopläget ser det ut som nedan, de flesta sidor fungerar felfritt för mig.

Is mobile (BrowserInfo - Detect All): No
Is mobile (Cookie value): No
Mobile device type (BrowserInfo): None
User agent (BrowserInfo): mozilla/5.0 (macintosh; u; intel mac os x 10_6_3; en-us) applewebkit/533.16 (khtml, like gecko) version/5.0 safari/533.16
User agent (Server): Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10_6_3; en-us) AppleWebKit/533.16 (KHTML, like Gecko) Version/5.0 Safari/533.16

Testplattform

Mobil: HTC One X
Webbläsare: Dolphin Browser
Operativsystem: Android 4.1.1

Medlem

Tack alla! Vi tar en titt.

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Jag tror att det inte funkar för er för att ni kör Dolphin i Androidläge. Testa följande: Öppna Dolphin > More > Settings > User Agent > Desktop eller annat. När jag trycker på länken i desktopläget ser det ut som nedan, de flesta sidor fungerar felfritt för mig.

Is mobile (BrowserInfo - Detect All): No
Is mobile (Cookie value): No
Mobile device type (BrowserInfo): None
User agent (BrowserInfo): mozilla/5.0 (macintosh; u; intel mac os x 10_6_3; en-us) applewebkit/533.16 (khtml, like gecko) version/5.0 safari/533.16
User agent (Server): Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10_6_3; en-us) AppleWebKit/533.16 (KHTML, like Gecko) Version/5.0 Safari/533.16

Testplattform

Mobil: HTC One X
Webbläsare: Dolphin Browser
Operativsystem: Android 4.1.1

Jag har testat alla lägen, inklusive Desktop, iPhone och iPad och får samma problem.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Jag har testat alla lägen, inklusive Desktop, iPhone och iPad och får samma problem.

Mycket underligt, hoppas att det löser sig för dig och övriga!

Medlem

Funkar hjälpligt nu.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130603/fans-gor-film-av-r...

Dock mer stillbild med ljud än film men bättre än innan.


signatur

Det var detta...

Medlem

Nu är det lika dant igen. synd att man inte kan se på film från FZ på en Android platta.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar