Vad är framgångsreceptet för Paradox Interactive?

Robot
Vad är framgångsreceptet för Paradox Interactive?

Fredrik Wester har i en stor intervju pratat om hur det är att vara en nischad spelutgivare.

#paradox-interactive, #hearts-of-iron-2, #europa-universalis, #magicka, #leviathan-warships


Vad är framgångsreceptet för Paradox Interactive?

Stora ord, att lova att strategispelen som får Civilization att se ut som ett casualspel, i framtiden kommer fungera på tablets.
Men om någon kan göra riktig hardcore-gaming på tablets så bör de vara Paradox. Jag menar, man behöver ju inte nödvändigtvis dumma ner spelen för att andra spel på plattformen är anpassade för extremt casual-spelande. Långsam strategi bör kunna fungera även med en pekskärm som interface.

Medlem

Tror det står fel i artikeln

Citat:

...har de, trots sina nischade spel, nått stora framgångar...

Det ska nog stå pga sina nischade spel va = )

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Tror det står fel i artikeln

Citat:

...har de, trots sina nischade spel, nått stora framgångar...

Det ska nog stå pga sina nischade spel va = )

Ja jag tror det är en väldigt stor faktor i framgångsformeln för spelutvecklare. Sluta spotta ut mainstream skräp och kom med egna bra idér. Förvånande?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Skribent
Skrivet av Sapiens:

Tror det står fel i artikeln

Citat:

...har de, trots sina nischade spel, nått stora framgångar...

Det ska nog stå pga sina nischade spel va = )

Ska tänka på det De går ju tvärtemot storföretagens framgångsformel.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Ser fram emot Europa Universalis IV. Gillar Paradox. Enda problemet är att de då och då släpper spel som är väldigt buggiga. Men de har lovat att bli bättre på det vad jag förstått.

Skribent
Skrivet av Buio:

Ser fram emot Europa Universalis IV. Gillar Paradox. Enda problemet är att de då och då släpper spel som är väldigt buggiga. Men de har lovat att bli bättre på det vad jag förstått.

Har aldrig upplevt det, men å andra sidan inte nördat in mig så mycket på dom. Med undantag för HOI2 och Mount & Blade: Warband. Är dock fascinerad av Paradox.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Önskar fler tänkte som Paradox.

Medlem

Jag önskar Paradox skulle göra en riktigt avancerad och kul XCOM variant

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Buio:

Ser fram emot Europa Universalis IV. Gillar Paradox. Enda problemet är att de då och då släpper spel som är väldigt buggiga. Men de har lovat att bli bättre på det vad jag förstått.

Har aldrig upplevt det, men å andra sidan inte nördat in mig så mycket på dom. Med undantag för HOI2 och Mount & Blade: Warband. Är dock fascinerad av Paradox.

Magicka och Sword of the Stars 2 är exempel på riktiga katastrofer när de släpptes.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Buio:

Ser fram emot Europa Universalis IV. Gillar Paradox. Enda problemet är att de då och då släpper spel som är väldigt buggiga. Men de har lovat att bli bättre på det vad jag förstått.

Har aldrig upplevt det, men å andra sidan inte nördat in mig så mycket på dom. Med undantag för HOI2 och Mount & Blade: Warband. Är dock fascinerad av Paradox.

Magicka och Sword of the Stars 2 är exempel på riktiga katastrofer när de släpptes.

nu råkar dom spelen enbart vara publiserade av Paradox

Inaktiv
Skrivet av Satakarnak:

nu råkar dom spelen enbart vara publiserade av Paradox

Ja? Det är Paradox som är producent och bestämmer när spelen ska släppas.

I övrigt är deras egna storstrategiska spel inte heller kända för att vara direkt buggfria vid släpp. Även om jag bara tog upp de absolut värsta spelen de släppt.

Medlem

Ja Sword of the Stars 2 var helt ospelbart under större tiden av ett år efter släpp hehe. Då blev man lite sån här :-/ efter att ha förköpt.

1
Skriv svar