Förberedelser för Europa Universalis 4

Medlem
Förberedelser för Europa Universalis 4

Sitter just och dreglar framför Paradoxstreamen på twitch. Jag vet att jag är lite tidigt ute men kan helt enkelt inte låta bli att bli upphetsad. Och spelet verkar ju inte vara helt långt borta. Pre-orders har redan startat.

Men streamen har också gjort mig inspirerad och jag har nu fått för mig att det skulle vara roligt med många spelare som är sugna på att spela tillsammans i EU4. Mitt egna rekord är än så länge bara 6 personer i samma omgång i EU3. Det var dock sjukt kul. Jag har också en privat Teamspeakserver för de som vill håna sina fiender och smöra för sina allierade.

Så nu undrar jag om det kanske är fler här som tror de kommer skaffa Europa Universalis 4 och är intresserade av episka storspel tillsammans. Eller bara småspel med andra forumrävar härifrån FZ. Ni kan ju skriva att ni är intresserade här i tråden så ska vi se vad vi kan åstadkomma när releasen närmar sig.

Tills vidare kan ni, om ni är sugna, kolla in Call to Arms där ni kan rekrytera kompisar för att få bonusar tills när spelet släpps. The more the merrier ni vet!

Medlem

Jo alltså jag har nog tänkt skaffa EU4. Vet dock inte hur det ser ut att spela med främlingar. Har bara lirat med goda vänner tidigare och jag tror aldrig vi har kört färdigt ett helt spel!

Medlem

Aldrig spelat mer än någon timme EU. Hearts of Iron har jag iallafall lagt ner några timmar på. Kommer aldrig riktigt in i dem när jag försöker. Men nu, nu jävlar ska jag in i det och se hur kul det egentligen är. Ses på slagfältet, förhoppningsvis snart.

Medlem

Jag kommer definitivt skaffa EU4 , och är väldigt sugen på multiplayer. spelade bara EU3 själv, då mina kära vänner inte gillade spelet (förstod sig på det)

Medlem

Förbokade det precis. 45dollar -25% på Greenmangaming.. rena rånet

Medlem

Kul kul, hoppas fler hör av sig! Tills vidare lägger jag bara era nick på minnet men tanken är att när vi närmar oss launch så ska jag höra av mig och försöka annordna lite organiserade omgångar för flera spelare.

Med lite tur kommer vi alltid ha någon trevlig fz:are att spela med så vi slipper spela ensamma.

Medlem

Det låter bra de Manqs!

Medlem

Räkna med mig.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Vi kan ju alltid spela EUIII under tiden, om ni har divine wind så heter jag "kinghillardofdeg" på steam.

Skrivet av joonsson:

Aldrig spelat mer än någon timme EU. Hearts of Iron har jag iallafall lagt ner några timmar på. Kommer aldrig riktigt in i dem när jag försöker. Men nu, nu jävlar ska jag in i det och se hur kul det egentligen är. Ses på slagfältet, förhoppningsvis snart.

jo det tar allt ett antal timmar att komma in i paradox spel.

Vilka nationer kommer ni spela som ? Min favorit nation är Riddarorden på Rhodos, och Dai viet.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Brukar spela lite större länder som antingen kan bilda något nytt eller är lite annorlunda. Favoriten är dock Ottomanerna. Men spelar ofta något så jag kan bilda Skandinavien, Ryssland, Spanien, Storbrittannien, Hindustan, Nederländerna, Preussen, Italien osv.

Jag gillar också att spela småländer för att öka svårighetsgraden en hel del men då blir det oftast nån liten stat halvt slumpmässigt.

Det roligaste är dock att förnya sig tycker jag. Men måste jag verkligen välja blir det Ottomanerna.

Medlem

Jag brukar spela liknande länder som Manqs, favoriterna är ryssarna (muscowy) ottomanerna, och sverige, sen är det alltid roligt att prova nya länder. eller att fokusera på kolonisering. dck så har jag nog inte spelat EU3 på 1-2 år.

Medlem

Yes spelar gärna mp ngn gång, bobbey80 på steam. Närmsta två veckorna är dock fullsmockad men den kanske det blir tid över.

Medlem

signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Men när ska FZ posta sin recension egentligen? Nog för att jag gillar ordentligt genomtestande men nu har vi ändå väntat två veckor från release.. Eller är ni så kloka att ni väntar tills sista expansionen för att ge en bild av de färdiga spelet?


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem
Skrivet av SlokMustasch:

Men när ska FZ posta sin recension egentligen? Nog för att jag gillar ordentligt genomtestande men nu har vi ändå väntat två veckor från release.. Eller är ni så kloka att ni väntar tills sista expansionen för att ge en bild av de färdiga spelet?

Min recension lyder följande:

Gillar du EU3 så gillar du EU4.

Nytt system där alla åtgärder dras från samma "pott". Dvs, vill du t.ex. höja din stability så kommer du använda samma typ av "pengar" som du använder för att utvecklas tekniskt. Det balanserar på så sätt att tidiga aggressionsnationer tekniskt snabbt hamnar efter de mindre mer isolerade.

8/10 med potential för högre betyg efter patchning

Medlem

Jag som nu fick EU3 i senaste humble bundle. Jag startade spelet, klickade runt i menyer och stängde ned då jag inte förstod vad jag skulle göra. Ungefär som första gången jag startade MatLab.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar