EVE Onlines servrar utsatta för attack

Robot
EVE Onlines servrar utsatta för attack

För dig som försökte spela EVE Online eller Dust 514 igår blev det ingen rolig historia.

#nyhetstips, #ccp-games, #eve-online, #dust-514


Medlem
EVE Onlines servrar utsatta för attack

"why cant we all just be friends :(!" Nej men skit tråkigt för dom som spelar! Fan, låt spelare spela spelet och gör något annat än att förstöra för andra....

"Sometimes it really sux to be a gamer...."

Medlem

Underbar beskrivning av vad en DDOS-attack är

Kanske folk som var sura över hur dåligt Dust var?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Bästa förklaringen för ddos, haha. Med flera ungar i hushållet kände man igen sig.

Medlem

På vilket sätt blev de hackade? Från beskrivningen så låter det snarare som att de blev utsatta för en överbelastningsattack men att inget blev hackat.

Medlem

Så trött på dessa DDOS attacker då det är onödiga mål.

Som Paladia sa inget hack, det som är problemet med många som tror sig kunna hacka men ist köper dem DDOS service online. Japp det finns.

Medlem

Imo är DDOS inte någon typ av 'hacker attack' då man endast spammar sönder servrar.

"SimCity utsatt för DDOS attack när alla spelare försökte spela spelet"
"Diablo 3 utsatt för DDOS attack på grund av för många spelare"

"100 barn som samtidigt skriker efter glass"

Skön förklaring på vad DDOS är

Skribent
Skrivet av Paladia:

På vilket sätt blev de hackade? Från beskrivningen så låter det snarare som att de blev utsatta för en överbelastningsattack men att inget blev hackat.

Du har helt klart rätt. Tanken var att fler skulle förstå, men hack var nog inte rätt ordval den här gången. Ber om ursäkt.

Skrivet av Cortex:

Underbar beskrivning av vad en DDOS-attack är

Tackar så hjärtligt. Värmer alltid en sönderstressad själ när någon uppskattar det man gör. Kändes som jag själv utsattes för en DDOS-attack, men den såg ut så här.

– Är du färdig?
– Snart.
– Dom kommer nu.
– ...
– DOM ÄR HÄR NU!
–...
– AWAHRLKAWJRLWAHRALKHARALJA.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Börjar nästan bli lite paranoid när det gäller DDOS attacker på senare tid. Är det kineser som tränar internet krigföring eller nån form av Syndicate corporate wars online?

Medlem
Skrivet av CarniFlex:

Börjar nästan bli lite paranoid när det gäller DDOS attacker på senare tid. Är det kineser som tränar internet krigföring eller nån form av Syndicate corporate wars online?

Jag har kineser som försöker ta sig in på mina konton
De verkar ha min email address >.<

Medlem
Skrivet av Paladia:

På vilket sätt blev de hackade? Från beskrivningen så låter det snarare som att de blev utsatta för en överbelastningsattack men att inget blev hackat.

I många fall går DDOS under kategorin "Hacking"

hmm, dock är jag lite intresserad vem som sitter bakom och håller i en sån datorkraft

Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Botnet

"A botnet is a collection of internet-connected programs communicating with other similar programs in order to perform tasks. This can be as mundane as keeping control of an IRC channel, or it could be used to send spam email or participate in DDoS attacks. The word botnet stems from the two words robot and network."

http://www.wisegeek.com/what-are-script-kiddies.htm

"A script kiddie can issue a command to a botnet to carry out operations in the background while innocent users go about their business, completely unaware their computers are being used. With such power, script kiddies can bring down large commercial websites by launching Distributed Denial of Service (DDoS) attacks. A website is bombarded with repetitive requests from compromised computers in a botnet until the server becomes overloaded and crashes."

Medlem

Skulle kunna vara det skönaste sättet jag hört en DDOS-attack beskriven på nånsin faktiskt haha. Fet på den Johan.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tipstack??? FZ, var rapporterar man in tips om inte i tipstråden, där jag tipsade om detta för 2 dagar sedan? Är det onödigt att använda den tråden, ska man skicka pm istället? Kan vara bra att veta.

Medlem
Skrivet av Redstar:

(fråga om tips)

Under fliken "Kontakta FZ" (eller likande) i huvudmenyn finns det ett alternativ som heter "Tipsa oss". Jag tror att det bästa, för både dig och fz, är att använda den funktionen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Var det "Raddox" och hans drones?

Skribent
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Redstar:

(fråga om tips)

Under fliken "Kontakta FZ" (eller likande) i huvudmenyn finns det ett alternativ som heter "Tipsa oss". Jag tror att det bästa, för både dig och fz, är att använda den funktionen.

Personligen är det tacksammast med tips i mailen. Behöver dock bli bättre på att scanna av forumet


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar