Hirai: "PS4 är först och främst en spelkonsol"

Medlem
Skrivet av Pålis:

Tänk om det här är sant..

Sony funderar på att dela upp företaget.

http://www.gamereactor.se/nyheter/106741/Sony+funderar+p%E5+a...

Sony går vidare med att sälja nöjesdelen.

http://www.gamereactor.se/nyheter/107641/Sony+g%E5r+vidare+me...

Finns det nån gnutta sanning i detta ?

Finns ingen spelsajt jag litar lika lite på som Kotaku och Gamereactor. Narcisist-Petter är ju ett kapitel för sig.

Medlem
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Pålis:

Ingen ny grafikmotor för Naughty Dogs PS4-projekt.
undra hur många fler som kommer göra så.

http://www.gamereactor.se/nyheter/107791/Ingen+ny+grafikmotor...

Har ni fortfarande inte insett att spelen inte kommer bli så mycket snyggare än vad de redan är?

Snyggare? Ja, men ingen markant förändring som man kunde se mellan PS2 & PS3.

Men istället kommer vi få se mjukare texturer och framförallt en ny FPS cap på 60 istället för 30.

DET gör jävligt mycket.

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Pålis:

Ingen ny grafikmotor för Naughty Dogs PS4-projekt.
undra hur många fler som kommer göra så.

http://www.gamereactor.se/nyheter/107791/Ingen+ny+grafikmotor...

Har ni fortfarande inte insett att spelen inte kommer bli så mycket snyggare än vad de redan är?

Snyggare? Ja, men ingen markant förändring som man kunde se mellan PS2 & PS3.

Men istället kommer vi få se mjukare texturer och framförallt en ny FPS cap på 60 istället för 30.

DET gör jävligt mycket.

Jag tvivlar på att vi får 60PFS, jag tror vi kommer vara kvar på 30FPS men få äkta 720p eller 1080p denna generation.
Sedan tror jag vi får mycket fler saker på skärmen i ungefär den snygghet som de sista spelen till denna generationens konsoler har.

Bättre AI hoppas jag också på nu när de har mer minne att leka med.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av KoP:

Självklart passar Sony på att ta lite extrapoäng genom sådana här uttalanden när det rageas kring X1. Hade det varit tvärtom hade MS gjort likadant.

Båda är ju spel konsoler... fast på Xbox kan man dessutom kolla på TV... XboxOne 1... PS4 0

Om du bor i USA....

k3m
Medlem
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Pålis:

Ingen ny grafikmotor för Naughty Dogs PS4-projekt.
undra hur många fler som kommer göra så.

http://www.gamereactor.se/nyheter/107791/Ingen+ny+grafikmotor...

Har ni fortfarande inte insett att spelen inte kommer bli så mycket snyggare än vad de redan är?

Klart de kommer bli snyggare. Vad snackar du för bajs!? Tror du Intel, AMD, Nvidia är redo att lägga ner försäljnimg av ny hårdvara? Sen är det väldigt mycket som kan förbättras på grafiksidan, sånt som du inte ens tänker på.

Medlem
Skrivet av Cortex:
Skrivet av robbis:
Skrivet av KoP:

Självklart passar Sony på att ta lite extrapoäng genom sådana här uttalanden när det rageas kring X1. Hade det varit tvärtom hade MS gjort likadant.

Båda är ju spel konsoler... fast på Xbox kan man dessutom kolla på TV... XboxOne 1... PS4 0

Jag kan titta på TV utan XboxOne.

Jag började skratta högt när jag läste detta!

Medlem
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Pålis:

Ingen ny grafikmotor för Naughty Dogs PS4-projekt.
undra hur många fler som kommer göra så.

http://www.gamereactor.se/nyheter/107791/Ingen+ny+grafikmotor...

Har ni fortfarande inte insett att spelen inte kommer bli så mycket snyggare än vad de redan är?

Kanske inte snyggare men det är inte lika viktigt som att de blir större, bättre och smartare. Världens snyggaste spel med 3h gameplay är ointressant. Ett spel som går att klara på en eftermiddag är ointressant. 8GB ram är en oerhörd skillnad för spelutvecklarna. Kommer bli intressant för nu kan de äntligen göra spel som är värda att portas till PC.

Medlem
Skrivet av TheWarlock:
Skrivet av Kouhei:
Skrivet av Pålis:

Ingen ny grafikmotor för Naughty Dogs PS4-projekt.
undra hur många fler som kommer göra så.

http://www.gamereactor.se/nyheter/107791/Ingen+ny+grafikmotor...

Har ni fortfarande inte insett att spelen inte kommer bli så mycket snyggare än vad de redan är?

Kanske inte snyggare men det är inte lika viktigt som att de blir större, bättre och smartare. Världens snyggaste spel med 3h gameplay är ointressant. Ett spel som går att klara på en eftermiddag är ointressant. 8GB ram är en oerhörd skillnad för spelutvecklarna. Kommer bli intressant för nu kan de äntligen göra spel som är värda att portas till PC.

8GB RAM är en enorm skillnad på pappret, men vi får se vad skillnaden blir på skärmen. Det enda spel jag sett som man verkligen märkt klar skillnad på är Capcoms Deep Down, och det är frågan om det verkligen var gameplay eller en specialihopsatt sekvens i realtid.

Medlem
Skrivet av znubbis:
Skrivet av robbis:
Skrivet av KoP:

Självklart passar Sony på att ta lite extrapoäng genom sådana här uttalanden när det rageas kring X1. Hade det varit tvärtom hade MS gjort likadant.

Båda är ju spel konsoler... fast på Xbox kan man dessutom kolla på TV... XboxOne 1... PS4 0

Om du bor i USA....

HDMI in för dom med digitalbox.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av znubbis:
Skrivet av robbis:
Skrivet av KoP:

Självklart passar Sony på att ta lite extrapoäng genom sådana här uttalanden när det rageas kring X1. Hade det varit tvärtom hade MS gjort likadant.

Båda är ju spel konsoler... fast på Xbox kan man dessutom kolla på TV... XboxOne 1... PS4 0

Om du bor i USA....

HDMI in för dom med digitalbox.

För oss som har kortet i TV:n då?

Medlem
Skrivet av MaXMC:

För oss som har kortet i TV:n då?

Du har väl ändå en HDMI-ut för att kunna koppla till en receiver eller dylikt på din TV?

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av MaXMC:

För oss som har kortet i TV:n då?

Du har väl ändå en HDMI-ut för att kunna koppla till en receiver eller dylikt på din TV?

CI modul? Jag har inga kablar till den, den pluggar jag rakt in i tv:n. Antar han har likadant

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av robbis:
Skrivet av znubbis:
Skrivet av robbis:
Skrivet av KoP:

Självklart passar Sony på att ta lite extrapoäng genom sådana här uttalanden när det rageas kring X1. Hade det varit tvärtom hade MS gjort likadant.

Båda är ju spel konsoler... fast på Xbox kan man dessutom kolla på TV... XboxOne 1... PS4 0

Om du bor i USA....

HDMI in för dom med digitalbox.

För oss som har kortet i TV:n då?

Synd för er ni kan ju alltid koppla in nåt annat roligt i HDMI in, typ PS4 så kan ni spela PS4 på eran coola Xbox One

Medlem
Skrivet av chopper:

" Hirai: "PS4 är först och främst en spelkonsol"

Bra då vet vi det!
Och för alla fanboys : Jag köper båda konsolerna i nextgen.

Fast det blir väl mest Datorspelande som vanligt.

Jag tycker bara de är dumt att köpa alla konsoller, om nu Xbox One är så otroligt fail som de verkar så vem i rätta sinnet sku spendera pengar på en sån om man ändå också tänker köpa Ps4? Varför inte bara Ps4? Jag förstår inte logiken bakom detdära, det gör en inte till en fanboy att bara köpa en konsoll, det säger bara att man kan hushålla med pengar.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Inaktiv

Är så rackarns taggad inför E3 mässan det är den som kommer få en att bestämma mig vilken konsl det blir,

det är den 10 juni eller ?
Och var och hur kan man se dom olika visningarna om dom vias live och vilken tid på dygnet är det tro.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av chopper:

" Hirai: "PS4 är först och främst en spelkonsol"

Bra då vet vi det!
Och för alla fanboys : Jag köper båda konsolerna i nextgen.

Fast det blir väl mest Datorspelande som vanligt.

Jag tycker bara de är dumt att köpa alla konsoller, om nu Xbox One är så otroligt fail som de verkar så vem i rätta sinnet sku spendera pengar på en sån om man ändå också tänker köpa Ps4? Varför inte bara Ps4? Jag förstår inte logiken bakom detdära, det gör en inte till en fanboy att bara köpa en konsoll, det säger bara att man kan hushålla med pengar.

Sist jag kollade var det jag som bestämmer vad jag lägger pengarna på i mitt liv.
Oroa dig inte jag har råd med 2,st konsoler.

Sedan så är det så att min son ska ha PS4'n jag nöjer mig med Xbox one då jag helst spelar på PC.Och har dålig erfarenhet av SONYS dåliga Europa nät.

Därför väljer jag Xbox one då min 360 alltid funkat bra online. Min son's PS3 har det varit strul med för ofta för att vara av intresse för mitt lilla konsol spelande. Det ska funka online när jag vill spela och det har MS klarat att ge mig så där av valet.
Tror att jag kommer bli nöjd med min kommande Xbox one. Om andra tycker den är fail får det stå för dem.
Är upp till var och en att ha en åsikt om det.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Så mycket skitsnack, "PS4 är en spelkonsol, yada yada yada". Mycket tveksamt, de kommer ladda PS4 med lika mycket kringtjänster som Xbox One. Sen att PS4 är underlägsen i de flesta aspekter är väl inte så konstigt, de kan inte interragera på samma sätt som Microsoft, de har inte verktygen eller kunskapen. Önskar dem lycka till dock.

Medlem

signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av chopper:

" Hirai: "PS4 är först och främst en spelkonsol"

Bra då vet vi det!
Och för alla fanboys : Jag köper båda konsolerna i nextgen.

Fast det blir väl mest Datorspelande som vanligt.

Jag tycker bara de är dumt att köpa alla konsoller, om nu Xbox One är så otroligt fail som de verkar så vem i rätta sinnet sku spendera pengar på en sån om man ändå också tänker köpa Ps4? Varför inte bara Ps4? Jag förstår inte logiken bakom detdära, det gör en inte till en fanboy att bara köpa en konsoll, det säger bara att man kan hushålla med pengar.

Sist jag kollade var det jag som bestämmer vad jag lägger pengarna på i mitt liv.
Oroa dig inte jag har råd med 2,st konsoler.

Sedan så är det så att min son ska ha PS4'n jag nöjer mig med Xbox one då jag helst spelar på PC.Och har dålig erfarenhet av SONYS dåliga Europa nät.

Därför väljer jag Xbox one då min 360 alltid funkat bra online. Min son's PS3 har det varit strul med för ofta för att vara av intresse för mitt lilla konsol spelande. Det ska funka online när jag vill spela och det har MS klarat att ge mig så där av valet.
Tror att jag kommer bli nöjd med min kommande Xbox one. Om andra tycker den är fail får det stå för dem.
Är upp till var och en att ha en åsikt om det.

Joo vill ju inte säga att du inte får ha åsikt ja säger bara att de finns vettigare saker att spendera pengar på än två konsoler, speciellt om man har familj. Säkert kan man ha råd, på samma sätt som att jag har råd med en bil men är de faktiskt klokt att köpa en bil om jag måste också försörja mig? Som sagt, du gör va du vill men rekommenderar att du inte har de slagit i sten vad du gör, utan ser vad konsollerna riktigt gör först.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av chopper:
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av chopper:

" Hirai: "PS4 är först och främst en spelkonsol"

Bra då vet vi det!
Och för alla fanboys : Jag köper båda konsolerna i nextgen.

Fast det blir väl mest Datorspelande som vanligt.

Jag tycker bara de är dumt att köpa alla konsoller, om nu Xbox One är så otroligt fail som de verkar så vem i rätta sinnet sku spendera pengar på en sån om man ändå också tänker köpa Ps4? Varför inte bara Ps4? Jag förstår inte logiken bakom detdära, det gör en inte till en fanboy att bara köpa en konsoll, det säger bara att man kan hushålla med pengar.

Sist jag kollade var det jag som bestämmer vad jag lägger pengarna på i mitt liv.
Oroa dig inte jag har råd med 2,st konsoler.

Sedan så är det så att min son ska ha PS4'n jag nöjer mig med Xbox one då jag helst spelar på PC.Och har dålig erfarenhet av SONYS dåliga Europa nät.

Därför väljer jag Xbox one då min 360 alltid funkat bra online. Min son's PS3 har det varit strul med för ofta för att vara av intresse för mitt lilla konsol spelande. Det ska funka online när jag vill spela och det har MS klarat att ge mig så där av valet.
Tror att jag kommer bli nöjd med min kommande Xbox one. Om andra tycker den är fail får det stå för dem.
Är upp till var och en att ha en åsikt om det.

Joo vill ju inte säga att du inte får ha åsikt ja säger bara att de finns vettigare saker att spendera pengar på än två konsoler, speciellt om man har familj. Säkert kan man ha råd, på samma sätt som att jag har råd med en bil men är de faktiskt klokt att köpa en bil om jag måste också försörja mig? Som sagt, du gör va du vill men rekommenderar att du inte har de slagit i sten vad du gör, utan ser vad konsollerna riktigt gör först.

Men herre jefflar vad tjötar du om? Låt han spendera pengar på vad fan han vill, det har väl inte du med att göra?


signatur

Wake me up for entertainment

Inaktiv

För min del så hoppas man att det stämmer att Sony gjort styrspakarna på handkontrollen lite tuffare mer motstånd,
tycker styrspakarna är på tok för slappa som det är nu.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av chopper:
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av chopper:

" Hirai: "PS4 är först och främst en spelkonsol"

Bra då vet vi det!
Och för alla fanboys : Jag köper båda konsolerna i nextgen.

Fast det blir väl mest Datorspelande som vanligt.

Jag tycker bara de är dumt att köpa alla konsoller, om nu Xbox One är så otroligt fail som de verkar så vem i rätta sinnet sku spendera pengar på en sån om man ändå också tänker köpa Ps4? Varför inte bara Ps4? Jag förstår inte logiken bakom detdära, det gör en inte till en fanboy att bara köpa en konsoll, det säger bara att man kan hushålla med pengar.

Sist jag kollade var det jag som bestämmer vad jag lägger pengarna på i mitt liv.
Oroa dig inte jag har råd med 2,st konsoler.

Sedan så är det så att min son ska ha PS4'n jag nöjer mig med Xbox one då jag helst spelar på PC.Och har dålig erfarenhet av SONYS dåliga Europa nät.

Därför väljer jag Xbox one då min 360 alltid funkat bra online. Min son's PS3 har det varit strul med för ofta för att vara av intresse för mitt lilla konsol spelande. Det ska funka online när jag vill spela och det har MS klarat att ge mig så där av valet.
Tror att jag kommer bli nöjd med min kommande Xbox one. Om andra tycker den är fail får det stå för dem.
Är upp till var och en att ha en åsikt om det.

Joo vill ju inte säga att du inte får ha åsikt ja säger bara att de finns vettigare saker att spendera pengar på än två konsoler, speciellt om man har familj. Säkert kan man ha råd, på samma sätt som att jag har råd med en bil men är de faktiskt klokt att köpa en bil om jag måste också försörja mig? Som sagt, du gör va du vill men rekommenderar att du inte har de slagit i sten vad du gör, utan ser vad konsollerna riktigt gör först.

Sålde bilen och har så det räcker lätt till 2st konsoler Och var ligger glädjen att alltid vara vettig?
Har så vi klarar oss mer än väl och de som lägger tiotusentals kronor på häftiga semestrar är knappast vettigare än att ge min son och mig varsin konsol. Det är inte så bra att vara jäla präktig hela livet. Lite knasigheter måste man få göra när man har jobbat hårt i 35 år . De nya konsolerna duger säkert de kan väl knappast vara sämre än dagens.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

vem fan bryr sig om tv, hjärntvätt i sitt esse. Har ju redan netflix på ps3, och pcn som media server så man kan glo på alla filer man har på datorn genom ps3, jag vill inte flärpa mellan kanaler, jag vill välja exakt vad jag kollar på.

Xbox kostar ju slutligen mer, eftersom sony kör på det lite mer generösa och skippar månads avgifter, men om man väljer att betala i månaden för ps + så får man ju massor med spel, utan någon extra kostnad.

Sony har helt enkelt en modell som inte bygger på att suga pengarna ur en, för en tjänst, internet, som man redan betalar för.

Hur kan man inte vilja stötta jappsarna, gudarna av tv-spel och välja att stödja ultra-kapitalist microsoft.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Hur kan man inte vilja stötta jappsarna, gudarna av tv-spel och välja att stödja ultra-kapitalist microsoft.

Jo för Sony släpper PS4 av ren vänlighet, för de älskar oss. Kapitalism finns inte i deras ordförråd.
/Sarkasm


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Loltron:

Hur kan man inte vilja stötta jappsarna, gudarna av tv-spel och välja att stödja ultra-kapitalist microsoft.

Jo för Sony släpper PS4 av ren vänlighet, för de älskar oss. Kapitalism finns inte i deras ordförråd.
/Sarkasm

Aldrig sagt att dom inte är en del av det kapitalistiska systemet, vilket dom onekligen är. Men, dom har fortfarande en schysstare approach och det kan du inte annat än hålla med om.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Loltron:

Hur kan man inte vilja stötta jappsarna, gudarna av tv-spel och välja att stödja ultra-kapitalist microsoft.

Jo för Sony släpper PS4 av ren vänlighet, för de älskar oss. Kapitalism finns inte i deras ordförråd.
/Sarkasm

Aldrig sagt att dom inte är en del av det kapitalistiska systemet, vilket dom onekligen är. Men, dom har fortfarande en schysstare approach och det kan du inte annat än hålla med om.

Håller med om detta. Jämför Jack Tretton med Don Mattrick. Även om båda såklart är ute efter våra pengar känns Tretton mer som om han faktiskt gillar det han gör, Mattrick är bland de äckligaste säljsvin med påmålade flin och falsk attityd jag sett.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av znubbis:
Skrivet av robbis:
Skrivet av KoP:

Självklart passar Sony på att ta lite extrapoäng genom sådana här uttalanden när det rageas kring X1. Hade det varit tvärtom hade MS gjort likadant.

Båda är ju spel konsoler... fast på Xbox kan man dessutom kolla på TV... XboxOne 1... PS4 0

Om du bor i USA....

HDMI in för dom med digitalbox.

Och till vilken nytta då? som fler sa, titta på TV kan jag göra utan och behöva gå via ännu en till box. Visst du kanske kan spela in, jag förutsätter att de har HDMI-CEC så xboxen kan styra digitalboxarna och tvn. Sen gäller de bara att man har en digitalmottagare som stödjer HDMI-CEC annars så fick man bara en onödigt dyr videoväxel.

Vi får väl se va de visar upp under e3, de lär ju bli mer spelinriktat får man hoppas.

Medlem
Skrivet av znubbis:
Skrivet av robbis:
Skrivet av znubbis:
Skrivet av robbis:
Skrivet av KoP:

Självklart passar Sony på att ta lite extrapoäng genom sådana här uttalanden när det rageas kring X1. Hade det varit tvärtom hade MS gjort likadant.

Båda är ju spel konsoler... fast på Xbox kan man dessutom kolla på TV... XboxOne 1... PS4 0

Om du bor i USA....

HDMI in för dom med digitalbox.

Och till vilken nytta då? som fler sa, titta på TV kan jag göra utan och behöva gå via ännu en till box. Visst du kanske kan spela in, jag förutsätter att de har HDMI-CEC så xboxen kan styra digitalboxarna och tvn. Sen gäller de bara att man har en digitalmottagare som stödjer HDMI-CEC annars så fick man bara en onödigt dyr videoväxel.

Vi får väl se va de visar upp under e3, de lär ju bli mer spelinriktat får man hoppas.

Man slipper byta input

Medlem
Skrivet av robbis:

Man slipper byta input

Nu måste man ju ändå på något sätt byta "input" på sin Xbox One istället för på TV:n - jag har svårt att se någon större skillnad?

12
Skriv svar