World of Warcraft-filmen spelas in nästa år

Robot
World of Warcraft-filmen spelas in nästa år
Medlem
World of Warcraft-filmen spelas in nästa år

GE MIG!!!!!

Skribent

David Bowie som Onyxia – belive!


signatur

I am the black wizards.

Medlem

tufft.. hoppas den blir bra bara!

Medlem

Återigen är den baserad på Warcraft universumet och inte World of Warcraft, Så vitt jag vet. Inget som säger att det måste utspela sig efter Warcraft III - The Frozen Throne aka WoW

Medlem
Skrivet av nilfisk:

Återigen är den baserad på Warcraft universumet och inte World of Warcraft, Så vitt jag vet. Inget som säger att det måste utspela sig efter Warcraft III aka WoW

Skulle gissa wc3, mest tight story.. går att göra flertal filmer. många raser m.m

Medlem
Skrivet av nilfisk:

Återigen är den baserad på Warcraft universumet och inte World of Warcraft, Så vitt jag vet. Inget som säger att det måste utspela sig efter Warcraft III - The Frozen Throne aka WoW

Det ryktades ju(för nåt år sedan eller nåt) att det skulle röra sig om någon "sido-story" med Arthas i WarCraft III, med David Wenham som Arthas(Faramir i Saga om Ringen). Men det var nog trots allt bara ett rykte

Medlem
Medlem

kommer vara 10år för sent när den kommer.. typiskt blizzard att slöa så.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av nilfisk:

Återigen är den baserad på Warcraft universumet och inte World of Warcraft, Så vitt jag vet. Inget som säger att det måste utspela sig efter Warcraft III aka WoW

Skulle gissa wc3, mest tight story.. går att göra flertal filmer. många raser m.m

http://www.wowwiki.com/Warcraft_(film)

Dock har vi inte hört något kring storyn sedan 2007, vilket kan ha ändrats 100 gånger.

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av nilfisk:

Återigen är den baserad på Warcraft universumet och inte World of Warcraft, Så vitt jag vet. Inget som säger att det måste utspela sig efter Warcraft III aka WoW

Skulle gissa wc3, mest tight story.. går att göra flertal filmer. många raser m.m

http://www.wowwiki.com/Warcraft_(film)

Dock har vi inte hört något kring storyn sedan 2007, vilket kan ha ändrats 100 gånger.

Manuset har väl stått färdigt i flera år ? skulle de ha scrappat och skrivit nytt? not sure about that.. kanske nån liten förgrening men att spränga hela manuset i luften. nja.

Medlem
Skrivet av ptute:
Skrivet av nilfisk:

Återigen är den baserad på Warcraft universumet och inte World of Warcraft, Så vitt jag vet. Inget som säger att det måste utspela sig efter Warcraft III - The Frozen Throne aka WoW

Det ryktades ju(för nåt år sedan eller nåt) att det skulle röra sig om någon "sido-story" med Arthas i WarCraft III, med David Wenham som Arthas(Faramir i Saga om Ringen). Men det var nog trots allt bara ett rykte

Någon som hade passat extremt bra som Arthas är ju Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister i GOT)

Uwe finns nog säkert med i bakgrunden nån stans : )


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av nilfisk:

Återigen är den baserad på Warcraft universumet och inte World of Warcraft, Så vitt jag vet. Inget som säger att det måste utspela sig efter Warcraft III aka WoW

Skulle gissa wc3, mest tight story.. går att göra flertal filmer. många raser m.m

http://www.wowwiki.com/Warcraft_(film)

Dock har vi inte hört något kring storyn sedan 2007, vilket kan ha ändrats 100 gånger.

Manuset har väl stått färdigt i flera år ? skulle de ha scrappat och skrivit nytt? not sure about that.. kanske nån liten förgrening men att spränga hela manuset i luften. nja.

tja, dom skrotade ju upplägget med att bygga den på orcs & humans så det borde ju finnas en chans att dom även skrotat det som var aktuellt 2007?

ELF
Medlem

Detta kanske blir det nya Starwars

Själv har jag inte följt någon Warcraft story. Men de bara måste ju göra filmer på allt som går bara det blir bra...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Optimisten i mig jublar men realisten säger åt mig att ha låga förväntningar, tyvärr. Filmer brukar bara ha en avlägsen spillra kvar av känslan från spelen. Liknande kostymer typ, medan storyn handlar om nåt helt annorlunda.

Så räkna inte med att sugas in i Azeroth med feta specialeffekter...

Medlem

Banda!


signatur

🐖💨💩

Medlem

Som jag har förstått så har tidigare regissörer fått hoppa av då det inte har kunnat nå upp till Blizzards förväntningar eller nåt åt det hållet.

Inaktiv

Jag har haft en tysk granne som heter Lüder i efternamn och har sett i telefonkatalogen folk som heter hora och kamel i efternamn,
men det är nog första gången man sett en som heter Roven.

Det ser lite lustigt ut när man läser,
Vi kommer spela in filmen under första kvartalet 2014, Sa Roven till Slashfilm.
Den textraden hade passat bra i en Monthy python film.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Medlem

Fy fan. Extas till 100% när den första trailern släpps.

Medlem

Mud Snapper Fishing Club!!!

SÅ länge det finns out of character snack i bakgrunden om guld köp, Var stan ligger och tränarna

Medlem

Jag tycker Jay Wilson kan spela en efterbliven Paladin!

Medlem

Filmen har INGENTING med world of warcraft i sig att göra.. Det är inte en wow film. Det är warcraft loren som den görs på (tiden före wow)

Medlem

Kan verkligen inte se hur man ska kunna tycka om den för allt som görs i den kommer ändå, oavsett hur "INTE WOW DET ÄR" ändå mätas mot WoW när man ser den.

Floppvarning hur bra den än faktiskt blir :-/

Recensionerna har jag svårt att se nåt annat än att de blir usla eftersom det är filmkritiker och inte spelare som recenserar filmerna. Tror dock ändå det blir en kassasuccé rent ekonomiskt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Mina två minsta barn kommer vilja se den när den släpps. Dom tycker så mycket om WOW dom små liven.

Medlem

Nej.. Ville se en film byggt på Warcraft and humans-manuset..

Medlem

Ser fram emot en film som utspelar sig under WC3-tiden, där finns mycket att ta av

Medlem

kanske några från en annan del av köping kan spela huntards då


signatur

always use the nubs for cover

1
Skriv svar