Halo: Spartan Assault är exklusivt för Windows 8

Robot
Halo: Spartan Assault är exklusivt för Windows 8

Det var kanske inte Halo-spelet många hade trott på, men här är det i sin prakt.

#nyhetstips, #halo-combat-evolved, #halo-spartan-assault, #343-industries


Medlem
Halo: Spartan Assault är exklusivt för Windows 8

*shakes head* nej microsoft, jag tänker inte uppgradera till win 8. Oavsett hur många spelutvecklare ni mutar.

Medlem

Nå, inte för att jag är förvånad över att de gör ett nytt Halo bundet för ett visst operativsystem. Halo 2 och Vista är ju prakt exemplet.
Men att det skulle bli nån korsning för Mobil/Platta/PC var kanske lite oväntat.

Men jag antar att MS behöver något som dragplåster för sina mobila enheter också. Det är ju onekligen färre spel som utvecklas till W8 än vad det är till iOS och Android.

Medlem
Skrivet av xermalk:

*shakes head* nej microsoft, jag tänker inte uppgradera till win 8. Oavsett hur många spelutvecklare ni mutar.

343i behöver inte mutas. Microsoft säger hoppa eller dö, och 343 hoppar eller dör. R.i.p halo </3


signatur

In a world gone mad only a lunatic is truly insane

Medlem

Min första tanke var "Halo till PC?! Äntligen!" men sedan visade det sig vara för bra för att vara sant...

Medlem

Jag kör och gillar Windows 8, men detta spelet ser inte så jäkla bra ut alltså.

Medlem

Yaay, mer exklusivitet! "What a selling point!".

Den enda "trösten" är väl att det där spelet ser ofattbart lättförglömligt ut.

Microsoft fortsätter sin vansinnesfärd ner i avgrunden...

Medlem

Halo 2 krävde Vista och det visade sig vara en sanning med modifikation. Skulle inte bli förvånad om det är samma sak med det här spelet. Tvivlar dock på att de som inte redan köpt Windows 8 kommer skaffa det för att kunna spela det.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Halo 2 krävde Vista och det visade sig vara en sanning med modifikation. Skulle inte bli förvånad om det är samma sak med det här spelet. Tvivlar dock på att de som inte redan köpt Windows 8 kommer skaffa det för att kunna spela det.

Nej troligt kanske inte skaffa Win 8 till deras dator om de inte redan har det. Men inte omöjligt att de plockar någon av deras mobila enheter via sitt arbete om de kan och har någon annan som de har annars (eller tvärt om).

Medlem

Perfekt, ska bara slå igång min nyinköpta dator som jag medvetet köpte windows 7 till trots att windows 8 var billigare... nej vänta nu...

Medlem
Skrivet av xermalk:

*shakes head* nej microsoft, jag tänker inte uppgradera till win 8. Oavsett hur många spelutvecklare ni mutar.

Nej de försökte med Vista också, men icke sa Nicke.
Har i och för sig 7;an men införskaffade den på andra grunder.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av xermalk:

*shakes head* nej microsoft, jag tänker inte uppgradera till win 8. Oavsett hur många spelutvecklare ni mutar.

Nej de försökte med Vista också, men icke sa Nicke.
Har i och för sig 7;an men införskaffade den på andra grunder.

Har åttan själv funkar finfint, man använder inte metro på en stationär i alla fall. Så ser inget direkt problem.
7:an är väl förstås det absolut bästa och stabilaste Windows någonsin, kanske var detta anledningen:)?

Medlem

Windows 8 med classic shell = bajsar på 7an om man får vara lite barnslig


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv

Varför är jag inte förvånad över den låga nivån på inläggen för den här nyheten? Väx upp nu grabbar.

Medlem

Lär ju komma en "fix" för det ändå


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Inaktiv

Äntligen, det var det här jag väntade på. Beställer en uppgradering till Windows 8 genast. Är det GFWL? Så mycket bättre ifall det är det. Så tomt på Steam, alla mina kompisar hänger på GFWL hela tiden.

Medlem

Ni verkar inte förstå att denna titel ska spelas med touchskärm.
Kommer nog skaffa den här titeln till min Lumia :).

Offtopic: Medelåldern på det här forumet måste vara 13-14 år va?:D

Medlem

Såg ju rätt kul ut för att va ett mobilspel, WP8 behöver seriöst lite större titlar för att locka den skaran av folk som gillar mobilspel också.
Kanske jag skaffar detta till min Lumia

Medlem

Halo 3 till PC tack.
Låt oss PC Halo fans faktiskt få avsluta första trilogin nån gång.

Känns väldigt surt när man spelat Halo och Halo 2 men sen aldrig fick någon avslutning på det hela.

Medlem

Fuck you, Microsoft.

Medlem

Åh ne, MS ni ger oss fingret med Halo för 10år sen och nu ber ni oss om ursäkt med ett finger till? Här, ni kan få båda mina speciella fingrar med en gång, ni behöver inte vänta på dom!

Medlem
Skrivet av xermalk:

*shakes head* nej microsoft, jag tänker inte uppgradera till win 8. Oavsett hur många spelutvecklare ni mutar.

Jag har kört med Win 8 hemma i ett halvår nu. Fungerar fan bättre än win7. Lägg in classic shell och sluta grina.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

haha, byta operativsystem för ett spel, det kan dom ju önska sig vidare. microsoft kan dra åt skogen


signatur

//monster

Medlem

spelet ser dessutom skit ut, något som kunde gjorts för 10 år sedan. håller med en av toppkommentarerna, RIP Halo.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av xermalk:

*shakes head* nej microsoft, jag tänker inte uppgradera till win 8. Oavsett hur många spelutvecklare ni mutar.

Nej de försökte med Vista också, men icke sa Nicke.
Har i och för sig 7;an men införskaffade den på andra grunder.

Har åttan själv funkar finfint, man använder inte metro på en stationär i alla fall. Så ser inget direkt problem.
7:an är väl förstås det absolut bästa och stabilaste Windows någonsin, kanske var detta anledningen:)?

Var relativt färskt när jag införskaffade mig det så jag vet inte...men det var dags för det i alla fall.
Går inte med xp i all evighet, enligt mig då.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

1
Skriv svar