World of Warships – Sjöstrider fångade på film

Robot
World of Warships – Sjöstrider fångade på film

Wargaming har släppt en film från spelet som inte är något för landkrabbor.

#wargaming, #world-of-warplanes, #world-of-warships, #world-of-tanks


Medlem
World of Warships – Sjöstrider fångade på film

Alla tre !world of .. " är intressanta.
Så det blir test av alla tre.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Får jag mig inte en tysk ubåt är jag inte med!

Jo, har inte spelat tidigare spel. Hur är det med realismen i dessa produktioner? Nån med koll?

Medlem

Det är free-to-play så det är bara att ladda ner och testa

Medlem

Har alltid älskat ww2 slagskepp,så det här blir kanske något för mej


signatur

More COOP for the masses

Medlem

värt att notera att wargaming har sagt att om du har premium på aktiverat på någon av deras 3 spel så kommer du ha premium på alla

Medlem
Skrivet av nixdorf:

Får jag mig inte en tysk ubåt är jag inte med!

Jo, har inte spelat tidigare spel. Hur är det med realismen i dessa produktioner? Nån med koll?

Det kommer knappast bli något Silent Hunter kan jag lova. Skulle anta att det blir i stil med Battlestations Pacific, dvs. inte särskilt realistiskt alls.

Medlem
Skrivet av nixdorf:

Jo, har inte spelat tidigare spel. Hur är det med realismen i dessa produktioner? Nån med koll?

World of Tanks är mer ett arcade än simulator. Detta är simpla spel för den breda massan. Vill du ha simulatorer får du nog leta vidare. Vill du bara hoppa in och ha kul (eller bli frustrerad) en liten stund kan det vara värt att prova.

Medlem

Om ni är intresserade av World of Warplanes så rekommenderar jag Warthunder då jag anser att det är ett bättre F2P ww2 flygspel.

Medlem

Warthunder skjuter definitivt World of Warplanes ur luften, då Warplanes saknar realism över huvudtaget.

Medlem

Tror mer på Warthunder med. Har fortfarande inte sett något från WoWarships hur spelet verkligen blir.

Medlem
Skrivet av nixdorf:

Får jag mig inte en tysk ubåt är jag inte med!

Jo, har inte spelat tidigare spel. Hur är det med realismen i dessa produktioner? Nån med koll?

Även om det finns fysikmotor med i World of Tanks så handlar det inte om någon djupare simulering. WoT är kort och gott ett mmo-actionspel, men det är stundtals riktigt skoj och kan vara rätt beroendeframkallande.

Ser ut som att de fortsätter med samma koncept i World of Warships.

Det kommer inte finnas med några ubåtar som du kan styra, utan det är full fokus på slagskepp och andra fartyg.

Själv ser jag fram emot att få prova på WOWS som omväxling. Ser riktigt trevligt ut!

Medlem
Skrivet av nixdorf:

Får jag mig inte en tysk ubåt är jag inte med!

Jo, har inte spelat tidigare spel. Hur är det med realismen i dessa produktioner? Nån med koll?

Som de har redan sagt, det är inte några 100% sim, men det är roligt. Dock får man vara beredd på att det är inte Battlefield eller CoD man spelar. Långt ifrån. I World of Tanks till exempel finns det "realistiska" hitpoints, tracks går av och kanonen och tornet kan hänga sig osv, men går att reparera i strid för att det ska vara mer flyt i spelet. Det är lagbaserade spel, och om Warships följer receptet så är det 15v15, kanske mindre då skeppen kanske är för stora för så många spelare. Har inte spelat World of Planes men det är i beta stadie och som det är just nu verkar inte många tycka det är så bra som War Thunder. Dock har War Thunder sina problem med. Men mitt råd är att prova och se, förvänta dig inte att folk spelar med "lagsport" i tanke bara.

Medlem
Skrivet av nixdorf:

Får jag mig inte en tysk ubåt är jag inte med!

Jo, har inte spelat tidigare spel. Hur är det med realismen i dessa produktioner? Nån med koll?

World of tanks: Det är inte bara tanks med hälsomätare, utan skadan du gör räknas ut genom vinkel, din kaliber, din ammo, fiendens armor i mm samt om den är sloped, plus att det finns svaga punkter på tanken som tex viewports, fram och sidorna. Du kan också förstöra individuella moduler som tex kanonen, banden, motorn osv. Du kan också få träff på ammunitionen och då är det slut på fienden kan jag säga. Att kalla wot för en arkad är fel, men det är ingen simulator heller för den delen. Jag rekommenderar dig att testa, det finns många tanks att välja mellan:)

Medlem

ge mig bissmark, jag ska jaga the hood

Medlem

Gillar World of Tanks fast än det var ett bra tag sen jag spelade det nu. Föredrar nog stridsplan eller fartyg. Ska bli kul att ge sig på detta, och warplanes, och se vilket man föredrar.

Medlem

Verkar vara en kass ripoff på NavyField.

Medlem

Enligt deras FAQ kommer man vid release att kunna spela med fartyg ur USA:s och Japans flotta, senare även andra länder. Storleken på kartorna är 50x50 km och större.

Skeppen kommer att ha hitpoints samt någon form av "flooding"-system som bestämmer hur mycket vatten skeppet kan ta in innan det kantrar och sjunker - ett skepp kan alltså sjunka trots att det har hitpoints kvar.

Lägsta och högsta tiers:

USA tier 1: Erie
USA tier 10: Iowa, Montana
Japan tier 1: N13
Japan tier 10: Yamato

Ser fram emot att göra en 360 med ett slagskepp av Yamato-klass!

1
Skriv svar