Fable Anniversary bekräftat!

Robot
Fable Anniversary bekräftat!

Lionhead avslöjar att de gör en HD-version av rollspelsklassikern Fable: Lost Chapters.

#nyhetstips, #lionhead-studios, #fable-the-lost-chapters


Medlem
Fable Anniversary bekräftat!

Tror ja ska ta mig igenom fable 2 ännu en gång

Medlem
Medlem

Hade exakt samma uttryck när jag läste detta, bästa nyheterna för i år!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Kan man hoppas på en Steamworks release?

Medlem

Det här kan nog vara det bästa Lionhead Studios kunde komma med: istället för ytterligare ett trött och slentrianmässigt Fable 4 så ger de oss en ny, fräsch tillbakablick på ett av de allra bästa äventyrsspelen som kom till Xbox. Och den här gången är inte Peter "Överdrift" Molyneux med i bilden, så det kan bara bli bättre


signatur

War, War never changes...

Medlem

Ordet "Soon" används för jävla ofta inom spelmarknaden.
Använder man den som Valve kan de ju vara allt mellan 1vecka och 2år.

Medlem

Detta ska köpas.

Moderator | Testpilot

Gör gärna spelet lite svårare (eller lägg in olika svårighetsgrader) samt lite multiplayer T__T Coop is fun!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Ordet "Soon" används för jävla ofta inom spelmarknaden.
Använder man den som Valve kan de ju vara allt mellan 1vecka och 2år.

Kom och tänka på detta nu

https://developer.valvesoftware.com/wiki/Valve_Time

Medlem

Vet inte riktigt vad jag skall tycka.. Det är ju i "HD" på PC redan.. Det var en av de bästa spelupplevelserna jag haft. Upplägget saboterar tyvärr återspelningsglädjen i det för min del.. Lite för mycket "tutorial", lite för länge. Men gör de mer än bara putsar och lägger till achievments så kanske det kan bli intressant, om inte, så kanske för folk som inte spelat det tidigare (omg).

Medlem

Och spelet kommer kosta 500 kr! Förhandsboka för få ett nytt skin!

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Och spelet kommer kosta 500 kr! Förhandsboka för få ett nytt skin!

e de någon ny trend att vara allmänt negativ mot alla spel och sånt nu eller??

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Det här kan nog vara det bästa Lionhead Studios kunde komma med: istället för ytterligare ett trött och slentrianmässigt Fable 4 så ger de oss en ny, fräsch tillbakablick på ett av de allra bästa äventyrsspelen som kom till Xbox. Och den här gången är inte Peter "Överdrift" Molyneux med i bilden, så det kan bara bli bättre

Hur kan en HD-variant av ett spel bli bättre utan Molyneux?
De ska lägga in achivements och bättra på grafiken.

Jag kan förstå att folk blir besvikna på att Peter Molyneux´s spel inte innehåller allt han lovat, men som jag ser det så har man ingen som siktar mot stjärnorna så blir resultatet bara jämnbrun skit.

Detta är inget jag kommer att köpa, har spelat igenom spelet 3-4 ggr, en HD variant kommer inte göra annat än att sabba det fina minnet jag har av spelet. Tvåan spelade jag igenom 2 ggr men Fable 3 har jag inte rört.
Ettan är bäst i serien och jag är avundsjuk på er som nu har möjlighet att uppleva det för första gången.

Medlem

HD remake känns så jävla billigt. Efter AOE 2 så har jag svårt att få något förtroende för dessa remakes, känns mer som ett sätt att tjäna pengar snabbt på ett gammalt populärt spel.

Ungefär samma som alla dessa filmer som släpps på bio i 3D.........

Medlem

Det ser ju inte helt dumt ut om jag ska vara rent ärlig:


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

PC version tack!?

Medlem

Ettan är klart bäst, men om jag fick önska något så vore det inte bara grönare jaktmarker, utan även större..

Medlem

signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Inaktiv
Moderator | Testpilot
Skrivet av Puscifer:

Det ser ju inte helt dumt ut om jag ska vara rent ärlig:
http://i.imgur.com/iV1kwnS.jpg

Damn. Hoppas verkligen på steam release och gärna så man kan modda!

Det är ett sådant underbart spel, och även fast jag vet att många inte gillar COOP så skulle jag gärna se modtools, multiplayer och gärna kunna göra det lite svårare för de som vill.

AAAAAAAAAAAH, ett av mina favoritspel kommer tillbaka

EDIT: Självklart gillar väl människor coop och menade mer att många inte vill att påtvingat multiplayer ska förstöra core spelet, men JAG har då alltid vilja springa runt i Fable med iallafall en kompis och göra uppdrag, val, stripphuset och kanske till och med gifta sig ;O Tycker Coopen i det nyare spelen inte var vidare vettiga.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar