King's bounty - The legend

Medlem
King's bounty - The legend

Hej!

Spelet släpptes i dagarna på steam och jag som tidigare läst Fz's recension blev sugen på spelet. är ett gammalt Heroesfan. Hursomhelst har jag spelat ett par timmar och fullständigt njuter, riktigt roligt spel, vilken atomsfär! Tråkigt att spelet inte har Multiplayer, då hade det fått full pott från mig.

Men jag förstår inte riktigt allt, hittar ingen manual i steam, och behöver fråga här om ni vet hur man ska göra:

!. Hur skapar jag spells genom scrolls, alltså den blir permanent?

2. Vad är rage? Hur funkar det?

3. Kommer man få mer än de 5 slotar som finns för sin armé? Skulle vilja haft två till iaf.


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Var ett tag sedan jag lirade det så jag struntar i 1:

2) Rage introduceras senare i spelet så oroa dig inte så mycket för det ännu. För enskilda enheter tyckte jag alltid att effekten var att det blev fler crits och generellt sett högre skada - minns inte jättemycket mer tyvärr.

3) Ett av skillträden, leadership tror jag, har en skill som gör att man får ta med sig upp till två reservenheter som man inte kan ha med i strider men iaf vara variation ifall det behövs.

Riktigt bra spel också

Edit: Manualen finns inte i samma mapp du installerat spelet i förresten?

Medlem

Kommer inte ihåg om man måste skilla för att lära sig spells genom scrolls, men oavsätt så trycker man helt enkelt på en liten knapp som finns "på" scrollen..

Medlem

YES favvospelet numero uno. Köpte det förra veckan på Gamers Gate så nu är det dax att föra liva till den här tråden igen
Vilka Lvls med mera är alla på forumet ?
jag är lvl 8, på första ön fortfarande
(Btw jag ryser när jag spelar, fan va likt homm 3 det är)

Medlem

Kan meddela att gold edition som innehåller addonen Armored Princess kostar 11.25€ på steam nu fram tills imorgon.

(Kings bounty - the legend: 3.74€, Addon: armored princess 9.99€)

Med era uttalanden om spelet så blir det nog ett köp när jag kommer hem

Inaktiv

shit. jag funderar på detta spelet. Har varit sugen länge men itne tagit steget.

Är också ett stort heroes fan

Medlem

är uppe i 30-40 timmars speltid nu, och vettefan hur långt jag kommit
har nog en bit kvar
det är jäääävligt kul. Enda minuset nu är att man måste gå jävligt långt om man vill fylla på den armen man redan har på sig.

1
Skriv svar