Microsoft släpper en teaser inför E3

Robot
Microsoft släpper en teaser inför E3

Snart är det dags för årets stora spelhändelse och spel har vi blivit utlovade från självaste Microsoft.


Medlem
Microsoft släpper en teaser inför E3

halo, call of duty, battlefield var i stort sett det man såg

Medlem

Kommer bli ett maffigt E3. Hoppas Gabe Newell har lärt sig att räkna till 3.

Medlem
Skrivet av Vioche:

halo, call of duty, battlefield var i stort sett det man såg

Jag såg Jessica Chobot, thats enough!

Inaktiv

En massvis av värdelösa spel att se fram emot! KUNGLIGT!
...
Nää. dom måste överraska mig rejält för att få över mig till xbox från playstation

Medlem

Skulle inte förvåna mig om Microsoft har köpt "rättigheterna" till 64-spelare online på konsol av EA.

Medlem

Ge fan i min högaffel!

Medlem

Gillar bådas exklusiva spelserier så jag kommer väl inte undan utan får väl köpa båda den här gången också.......

Frågan är bara vilken man ska köpa först?

Skribent
Skrivet av Jock13:

Ge fan i min högaffel!

Ge mig inte attityd unge man.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Thane:

Skulle inte förvåna mig om Microsoft har köpt "rättigheterna" till 64-spelare online på konsol av EA.

Xboxen var ju konsollen som såg till att alla multiplayer spel endast va 24 spelare istället för 32 eller mer som PS3an kunde klara av..

Medlem

Jag vill ha ett ordentligt Gears!


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Spelar det egentligen någon roll vissa ska bara gnälla oavsett
sant tillhör man PS gänget då ska det verkligen gnällas på MS konsolen.

Nivån är ganska omogen men tyvärr inte oväntat.
Själv tar jag båda konsolerna.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Medlem

Jag vill ha min PlayStaion 4 NU!


signatur

PlayStation brakes for no one!!!

Medlem

Strongbad: Exakt! De skulle ju visa boxen i två steg. Tror folk på allvar att det hade varit bättre om de fokuserat på spel i 1a steget och sen stått på E3 och visat olika TV-funktioner när Sony visar en massa spel?! Eller skulle de ha visat mycket spel och sen visat samma saker igen några veckor efter? Folk måste väl ändå begripa att konsollen klarar av att spelas på? Att den sen klarar annat är ju bara ett plus.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

phi
Medlem
Skrivet av StrongBad:

Man måste nog vara lite utvecklingsstörd om man på allvar trodde att Xbox visade upp allt de hade på Xbox One Reveal. De gjorde det helt klart innan showen att det skulle handla väldigt lite om spel och mer om teknikerna, spelen skulle komma på E3. Men ändå sitter särskolemänniskorna och gnäller i efterhand att det var så lite spel som visades upp. Så kan det se ut när hissen inte går ända upp på folk.

Nu var det ju dock inte bristen på spel som fick folk att gnälla så mycket. Visst, en liten del av de icke normalbegåvande gnällde om att det inte visades några spel men resten gnällde ju på namnet, ingen bakåtkompabilitet, "always on", förstörd begagnadmarknad, designen, för liten hårddisk, kinectkravet osv.

Medlem

som så många andra har skrivit,. Jag vill ha "någon random".. jag säger.

Jag vill ha att dom släpper alla spel till PC och låter konsolerna får port skiten leftovers .. alla spel och inget gnäll ^^

Inaktiv
Skrivet av phi:
Skrivet av StrongBad:

Man måste nog vara lite utvecklingsstörd om man på allvar trodde att Xbox visade upp allt de hade på Xbox One Reveal. De gjorde det helt klart innan showen att det skulle handla väldigt lite om spel och mer om teknikerna, spelen skulle komma på E3. Men ändå sitter särskolemänniskorna och gnäller i efterhand att det var så lite spel som visades upp. Så kan det se ut när hissen inte går ända upp på folk.

Nu var det ju dock inte bristen på spel som fick folk att gnälla så mycket. Visst, en liten del av de icke normalbegåvande gnällde om att det inte visades några spel men resten gnällde ju på namnet, ingen bakåtkompabilitet, "always on", förstörd begagnadmarknad, designen, för liten hårddisk, kinectkravet osv.

Det har varit väldigt få tillfällen då bakåtkompatibilitet har varit möjligt. Samt vem vill spela gamla spel när man har en helt ny konsol? Spara i så fall bara den gamla konsolen och ta fram efter behov.

Om du vill stänga av den så skaffa bara en timer till kontakten så slipper du det problemet.

Är det så konstigt att de vill komma åt den delen då en skiva teoretiskt sätt kan hålla väldigt länge och därav kan byta mellan ett flertal ägare. Detta är inget fel förutom att utvecklarna får inget av detta, nu får de dock möjligheten att få en del av kakan av begagnatmarknaden som gynnar utvecklarna i längden.

Design är en smaksak och man kan aldrig göra alla nöjda, jag tycker tex om den mer stilrena designen på den.

Man kan koppla in en extern hårddisk som fungerar precis som den inbyggda och på så sätt kan man utöka lagringen med så mycket man vill.

Det må vara ett krav men det ingår även i alla nya konsoler. Det gör även att utvecklarna kan göra spel med stöd för Kinect utan att utesluta en mängd folk som inte har det. Vill du dock inte använda den så tvingar ingen dig.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av StrongBad:

Man måste nog vara lite utvecklingsstörd om man på allvar trodde att Xbox visade upp allt de hade på Xbox One Reveal. De gjorde det helt klart innan showen att det skulle handla väldigt lite om spel och mer om teknikerna, spelen skulle komma på E3. Men ändå sitter särskolemänniskorna och gnäller i efterhand att det var så lite spel som visades upp. Så kan det se ut när hissen inte går ända upp på folk.

Nu var det ju dock inte bristen på spel som fick folk att gnälla så mycket. Visst, en liten del av de icke normalbegåvande gnällde om att det inte visades några spel men resten gnällde ju på namnet, ingen bakåtkompabilitet, "always on", förstörd begagnadmarknad, designen, för liten hårddisk, kinectkravet osv.

Ja för det är ju jävligt begåvat att grina över nåt så trivialt som en konsols namn och utseende.
Bakåtkompabilitet är nästan alltid väldigt begränsad eller helt frånvarande på nya konsoler. Hårdisutrymmet kan lätt utökas.
Begagnat-grejen och "always-on" är forfarande inget som någon utom MS vet exakt hur det blir så det är bara rykten man gnäller på.
Och Kinect-larvet att folk är rädda att MS ska sitta och spionera på dem är bara höjden av foljehatt-trams.

Medlem

vill ha xbox one pga att ps kontrollen alldrig har varit bekväm men kommer nog bli ett ps4 endå pga de exlusiva spelen som brukar komma till ps är mer min stil en gears of war och halo stuk.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Den som spelade mer PS3 kommer köpa PS4 och den som spelade 360 kommer köpa XboxOne så enkelt är det, båda konsolen är likvärdiga och har ungefär lika mycket media kompatibilitet, och även samma exklusiva spel som generationen innan. SLUTA GNÄLL!


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av StrongBad:

Man måste nog vara lite utvecklingsstörd om man på allvar trodde att Xbox visade upp allt de hade på Xbox One Reveal. De gjorde det helt klart innan showen att det skulle handla väldigt lite om spel och mer om teknikerna, spelen skulle komma på E3. Men ändå sitter särskolemänniskorna och gnäller i efterhand att det var så lite spel som visades upp. Så kan det se ut när hissen inte går ända upp på folk.

Nu var det ju dock inte bristen på spel som fick folk att gnälla så mycket. Visst, en liten del av de icke normalbegåvande gnällde om att det inte visades några spel men resten gnällde ju på namnet, ingen bakåtkompabilitet, "always on", förstörd begagnadmarknad, designen, för liten hårddisk, kinectkravet osv.

Precis, de adresserade inte ryktena kring detta alls och det tror jag är den främsta anledningen till varför folk var rejält besvikna. Att visa upp en hårdvara men inte samtidigt förklara hur den kommer fungera är knappast vad jag kallar att prata om hur konsolen fungerar.

Medlem
Skrivet av Krayze:

Den som spelade mer PS3 kommer köpa PS4 och den som spelade 360 kommer köpa XboxOne så enkelt är det, båda konsolen är likvärdiga och har ungefär lika mycket media kompatibilitet, och även samma exklusiva spel som generationen innan. SLUTA GNÄLL!

Ja eller hur, Sony trodde samma sak, de trodde att folk kommer att köpa PS3 oavsett vad konkurrenterna har. Bättre att koncentrera sig på de som inte köpte en PS2 och den kommer sälja som smör. Det gick ju precis som de tänkte...eller?

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Krayze:

Den som spelade mer PS3 kommer köpa PS4 och den som spelade 360 kommer köpa XboxOne så enkelt är det, båda konsolen är likvärdiga och har ungefär lika mycket media kompatibilitet, och även samma exklusiva spel som generationen innan. SLUTA GNÄLL!

Ja eller hur, Sony trodde samma sak, de trodde att folk kommer att köpa PS3 oavsett vad konkurrenterna har. Bättre att koncentrera sig på de som inte köpte en PS2 och den kommer sälja som smör. Det gick ju precis som de tänkte...eller?

Ja men det är skillnad nu, xbox har sina stammisar och lika så har playstation. Jag ville hellre köpa PS3 för jag har alltid haft playstation. När den kom ut var PS3 dubbelt så dyr då så jag valde xbox360 och märkte att båda får mestadels samma spel förutom 3-4 exklusiva(stora) spel var. Nu föredrar jag xbox endast för att jag älskar kontrollen. Visst nån konsol är bättre än den andre med mer ram minne eller starkare CPU, men prestandan är lika usel på båda.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Totalt meningslös sk teaser, det är skit, kommer att vara skit och kommer att förbli skit!


signatur

Denon / Pioneer

KoP
Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Totalt meningslös sk teaser, det är skit, kommer att vara skit och kommer att förbli skit!

Gud vad härligt positiv inställning.

Medlem

Microsoft har ställt in den träff där media kan ställa frågor och nu har de tydligen börjat ställa in intervjuer med enskilda journalister också. De vill uppenbarligen INTE behöva svara på några obekväma frågor.

Kombinerat med rykten om att de har problem med tillverkningen av GPU:n och att studior ligger efter med spelutvecklingen så känns det som att de inte var beredda att släppa en ny konsol i år men att de blev överraskade av att Sony kommit så långt i utvecklingen.

tnn
Medlem

Allt Microsoft lägger upp blir ju PS4-reklam...

Medlem

Lika roligt varje gång att se kommentatorsfältet svämma över med hat-kommentarer som inte tillför ett endaste dyft till varken nyheten eller någon form av diskussion. Men det verkar ju som det man är ute efter också, från redaktionens håll alltså. Fler negativa ord i Xbox-nyheter än PS4-nyheter, och kommentarerna följer som fisken i strömmen.

I min tycke den snyggaste konsolen på flera, flera generationer. Ska bli intressant att se vad de visar upp på E3


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Är sjukt sugen på Microsofts presskonferens TROTS denna helt värdelösa teaser.

1
Skriv svar