Baldurs gate I/II/ToB mods

Inaktiv
Baldurs gate I/II/ToB mods

Tjena, tänkte sätta mig och lira igenom alla dem nu igen... men undrar vilka mods är de bästa?

Medlem

Den bästa moden för BG 1 är väl .. BGtutu tror jag den heter. Spela BG 1 med BG 2 motorn. Tokskönt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

HAr för mig att jag spelade the big picture..
Det var en sammanfattning på en helmassa bg2 och ToB moddar

Medlem

Var laddar man ner BGtutu? Har sökt men hittar bara info om det. Måste man köpa det eller?


signatur

I am the liquor

Medlem

Jag har inte testat BGtutu, men jag har testat Baldurs Gate Trilogy mod (google ;). Trilogy gör så att du kör BG1 i BG2 motorn, fixar en hel del buggar och gör lite annat smått och gott. Var ett tag sedan jag körde den, men jag kommer ihåg att den fungerade riktigt bra och hur underbart det var att köra BG1 med BG2 motorn ^^.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Inaktiv

Gibberling three och PPG har många bra moddar. Fix och tweakpacken (G3) rekommenderas, samt BGTutu och Unfinished business. (PPG)

Om ni vill ha lite mer utmaning rekommenderas även Sword coast Stratagems (G3), och Ascension.

Både G3 och PPG har även en del välskrivna moddar som ökar interaktionen bland dina följeslagare, både sinsemellan och med din karaktär. (NPC Banter/Flirt packs)

Finns mycket fler moddar, dom jag nämnt är bara sådana som jag hunnit testa själv.

Have fun!


signatur

"You've made a powerful enemy today, sign."

Ursäkta att jag kapar tråden...

Som jag förstått det så är det möjligt att spela BG-spelen med widescreen-skärm och svarta kanter utmed sidorna va? Det vill säga att man kan spela utan att stretcha ut skärmen eller tvingas ladda hem widescreen-mods?

1
Skriv svar