Vill ha nytt rollspel!

Medlem
Vill ha nytt rollspel!

Jag vet inte vilket rollspel jag ska köpa!!

Vill ha ett som liknar mass effect och är av nyare slag.
Har spelat fallout 3 och oblivion men dom räker ju inte hur länge som helst.

Vill inte ha ett online rollspel som man behöver betala i månaden för, men ett grattis online spel går bra

Inaktiv

Är det ett shooter rpg du vill ha?
För annars finns ju GuildWars, engångs betalning (doc många ex-packs).

Medlem

Fable?

(Nej, det liknar inte de du nämnt tillnärmelsevis, men de är i mina ögon trevliga RPG.)


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Kan inte komma på ett enda rollspel som är likt Mass Effect faktiskt. Eventuellt Alpha Protocol som är på väg. Eller The Witcher, men då blir liknelserna långdragna om man räknar bort actionfokuserade stridssystem.

Jag tycker detta är helt på gott.

Medlem

Jade Empire är nog det närmaste Mass Effect du kan komma. In på långa vägar lika bra men ändå en god bit underhållning


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Vampire the Masquerade: Bloodlines är närmaste jag kan tänka mig Mass Effect, FPS/TPS RPG med bra underhållande story, ok grafik(source) och mycket, mycket intressant dialog.

Problemet? företaget gick i konkurs så det kan vara svårt att få tag på.

Medlem
Skrivet av Puffin:

Vampire the Masquerade: Bloodlines är närmaste jag kan tänka mig Mass Effect, FPS/TPS RPG med bra underhållande story, ok grafik(source) och mycket, mycket intressant dialog.

Problemet? företaget gick i konkurs så det kan vara svårt att få tag på.

bra spel! som räcker ganska länga om man vill utforska alla fina moment i spelet


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

I väntan på de RPG som tänkas komma.....Har du tittat in äldre RPGn.

RPGn växer inte riktigt på träd.

Men OM du mot förmodan inte spelat följande spel, så se gärna över dom. Kanske är inte alla rena action rpgn...men ändå...

Baldurs Gate 1 + 2 (Bästa spelen nånsin)
Deus Ex (första spelet är sketabra och något som du MÅSTE spela)
Silver
Final Fantasy 7 & 8 (Dom känner du säkerligen till )
Planescape Torment (Utomordentligt roligt och involverande RPG likt Baldurs)
Sacred (visst hack and slash likt diablo men ändå)
Vampire the Masquerade: Bloodlines som de tidigare talarna nämnde.
Neverwinter Nights 1 & 2
The Witcher (som oxå nämns är riktigt bra oxå)

sist men inte minst....

Om det är så att du på något fantastiskt otroligt sätt missat Diablo 2, så är det en utomordentligt spel


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Annars är Mount&Blade ett riktigt nice Indieutvecklat Medieval Combat Simulator/Sandbox RPG. Inte riktigt den typen av spel du verkar vara ute efter, men värt ett försök, tycker jag

Medlem

tänkte att jag lånar denna tråd, och söker efter lite mer ROLLspels fokuserade RPG's där det är mer story och själva rollspel än action osv

jag har kört alla gamla rpgs, i alla fall dem flesta, baldursgate, fallout, nwn osv har jag redan i lådan

The witcher har jag aldrig prövat, är det mer rpg eller mer action fokuserat?

Medlem

Never Winter Nights 1 är tyvärr fortfarande det bästa.

Dom håller ju på med Dragon Age som ser riktigt snyggt ut men kommer sakna multiplayer...vilket gör det ospelbart för mig.


signatur

Hemsidan för min "persistent world server" för Neverwinter Nights 1:
http://genesisnwn.weebly.com/

Medlem
Skrivet av Puffin:

Vampire the Masquerade: Bloodlines är närmaste jag kan tänka mig Mass Effect, FPS/TPS RPG med bra underhållande story, ok grafik(source) och mycket, mycket intressant dialog.

Problemet? företaget gick i konkurs så det kan vara svårt att få tag på.

Knappast svårt att få tag på! Det finns ju på steam.

Medlem

Jag skulle rekomendera #Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura. Lånade det av en kompis i veckan och kan knappt slita mig. Är ifrån 2001 så det är en del grejor man retar sig på som man är van vid i modernare spel, men det vänjer man sig vid rätt snabbt.

Utspelar sig under en industriell revolution i en magisk värld vilket är rätt intressant tema tycker jag.
Väldigt fritt att utveckla sin karaktär och sjysst story

Medlem
Skrivet av c-row:

Jag skulle rekomendera #Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura. Lånade det av en kompis i veckan och kan knappt slita mig. Är ifrån 2001 så det är en del grejor man retar sig på som man är van vid i modernare spel, men det vänjer man sig vid rätt snabbt.

Utspelar sig under en industriell revolution i en magisk värld vilket är rätt intressant tema tycker jag.
Väldigt fritt att utveckla sin karaktär och sjysst story

Den gamla godingen! Satt och spelade det skitmycket när det kom. Världen som det utspelas i är som du säger väldigt intressant. Det är kul att man kan välja att inrikta sin karaktär helt på teknologi eller magi, eller blanda lite.

Tror faktiskt att jag aldrig lyckades ta mig igenom hela spelet och jag minns inte heller vad det gick ut på mer än att man kraschade med nån zeppelinare i början väl?

Medlem

Japp. Man krashar med en zeppelinare och träffar en nybilven präst som tror att man är reinkarnationen av en gammal alv som fördrev en gammal onska som profesian säger ska återkomma.

Arcanum gjorde så mycket helt rätt, och det har aldrig kommit något spel efter det som varit ens i närheten av allt det försöker med rollspelsmässigt. Verkligen designat med grundtanken "låt spelaren göra vad han vill och möta konsekvenserna, inte vad vi vill att han ska göra" som Bethesda, Bioware och Obsidian utvecklar sina spel.

En detalj jag kommit att uppskatta med tiden: Att alla karaktärer man kan skapa när man startar spelet i grunden är helt normala (mediokra) personer. Sedan väljer man en bakgrund för att förklara varför ens stats är vridna åt ett visst håll mer specifikt. Dvs. man kan inte dra ner intelligensen till idiotnivåer utan att det förklaras av bakgrunden man väljer.

Btw, ickeofficiella patcher som fixar i princip alla kända buggar, återställer en hel del sprites som inte användes i spelet av minnesskäl, renderar om alla städer på ett nytt snyggare sätt, återställer musik med högre, förlustfri kvalitet och gör det fritt att välja i princip vilken upplösning som helst.

[http://drog.terra-arcanum.com/index.html]

Medlem

Kan rekomendera star wars: knights of the old republic 1 och 2
kanske inte det nyaste spelen men förbannat bra båda två. inte särskilt lika Mass effect 2 dock... mycke konversation och ett stridssystem som man fort tröttnar på men är ändå två av de bästa spel jag spelat. blev lite besviken på bioware när dragons age kom ut. mass effect är iallafall riktigt bra. lite kort story dock :S är själv på jakt efter bra rpg spel. några tips? spelat bland annat oblivion, fallout, mass effect, fable och baldurs gate. vill gärna ha något där man verkligen kan anpassa sin karaktär. svar uppskattas


signatur

[b]Don't tell me the sky is the limit when there's footprints on the moon[b]

Inaktiv
Skrivet av Binkoty:

Kan rekomendera star wars: knights of the old republic 1 och 2
kanske inte det nyaste spelen men förbannat bra båda två. inte särskilt lika Mass effect 2 dock... mycke konversation och ett stridssystem som man fort tröttnar på men är ändå två av de bästa spel jag spelat. blev lite besviken på bioware när dragons age kom ut. mass effect är iallafall riktigt bra. lite kort story dock :S är själv på jakt efter bra rpg spel. några tips? spelat bland annat oblivion, fallout, mass effect, fable och baldurs gate. vill gärna ha något där man verkligen kan anpassa sin karaktär. svar uppskattas

du säger fallout. innebär det även fallout 3?

Jag såg i andra tråden att du spelat ett sönder moddat oblivion mycket. Ett sönder moddat fallout 3 är även det riktigt riktigt bra och kul. Så det är i så fall ett tips.

Medlem

Testa Risen. Det är ganska underhållande, åtminstonde fram tills slutsekvenserna...

1
Skriv svar