DC Universe Online och Planetside 2 kommer till PS4

Robot
DC Universe Online och Planetside 2 kommer till PS4
Medlem
DC Universe Online och Planetside 2 kommer till PS4

om någon vill ha spö så lira jag Planetside2 på Miller/TR


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

DCUO är ju rätt så segt får jag säga. Kul att det är gratis o allt, men om man inte spelar dagligen så kan man ju räkna med 10-tals timmar av updates.. så det borde dom fixa om dom nu ska flytta med det till PS4


signatur
Medlem

Älskar Planetside 2. Roligt att det kommer ett bra free-to-play FPS-spel till Playstation.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Kan ju vara skönt att ha lite gratisalternativ (well... "gratis") för omväxlings skull om man inte har något annat för sig. Rätt skön idé dock, att integrera f2p modellen med PS4. De lär väl tjäna en rejäl hacka på microtransaktioner även till konsoll.


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Inaktiv

Finns inte dc universe online på ps3 ?
Har provat spelet för länge sen och minns att styrningen var usel på pc.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av snoeppen:

DCUO är ju rätt så segt får jag säga. Kul att det är gratis o allt, men om man inte spelar dagligen så kan man ju räkna med 10-tals timmar av updates.. så det borde dom fixa om dom nu ska flytta med det till PS4

Om jag minns rätt så ska PS4 kunna ladda ner spel och uppdateringar automatiskt i sleep mode och det ska även gå att börja spela spel innan de är helt nedladdade, ungefär som med WoW där man tankar det väsentliga och kan streama resten tills allt är nedladdat.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Finns inte dc universe online på ps3 ?
Har provat spelet för länge sen och minns att styrningen var usel på pc.

Ja, det finns till PS3 och målet är att PS3 och PS4 spelare ska kunna spela tillsammans.

Dock kommer det inte vara möjligt att spela PS4 versionen av PlanetSide 2 mot PC spelare.

Medlem

Superv i say!

Medlem
Skrivet av RuneClaw:

Dock kommer det inte vara möjligt att spela PS4 versionen av PlanetSide 2 mot PC spelare.

Bara bra, eller tja dåligt för de som spelar PC versionen, många gratis måltavlor då styr sättet ger PC spelare enorm fördel.

Det sagt kommer fler spel till PS3 som stödjer PC och PS3 samtidigt. T.ex. FF14.

1
Skriv svar