Respawns debuttitel blir Xbox- och pc-exklusiv

Medlem
Skrivet av Sergey:
Skrivet av Xepheros:

Source-motorn!? Det här var ju ett minst sagt intressant val, kan det här betyda att vi äntligen kommer få se en grovt uppdaterad version, om inte Source 2?

Finns ingen chans att något annat spel än Valves egna (HL3 som tidigast skulle jag gissa på) skulle använda sig utav Source 2 motorn, eller ens någon "grovt" uppdaterad för den delen.

Ändå rapporteras det om att det är Source som kommer användas, men att den nuvarande generationens konsoller inte var tillräckligt kraftiga för att spelet ska rullat på i 60 FPS? Om inget annat så måste Respawn skrivit om motorn kraftigt mycket för att det öht ska kunna stämma. Källa till mina påstående kommer ur den där Game Informer läckan.

Medlem

Rent generellt gillar jag ju mer Treyarch's tapp på call of duty. Det är ett fint FPS-spel med en bra inlärningskurva. Jämför alla FPS med Q3 i och med att det är bästa FPS spelet någonsin så Hur som så tycker jag att det är meningslöst att diskutera konsolen i detta topic. Ge mig pure intensiv FPS är jag nöjd, och då föredrar jag inte dessa utvecklare tyvärr!

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Brain:

Låter kanske konstigt men detta gjorde mig ännu mer pepp på PS4:an. Detta visar ju att Sony bestämt sig för att lägga pengar på annat än bara action- och sportspel. För att Xbox One ska bli intressant måste det visas något nytt och spännande. Hitintills har vi bara sett "old stuff", TV-integration, en hund och "Xbox.. home".

Killzone 4: Action
Watch Dogs: Action
InFamous: Second Son: Action

Xbox exclusives hitintills (som jag har koll på):
Destiny (klassisk "Call of Duty"-action)
Call of Duty (klassisk "Call of Duty"-action)
Respawns-debuttitel (antagligen klassisk "Call of Duty"-action)
... några bilspel

Playstation exclusives hitintills (som jag har koll på):
InFamous
Killzone 4 (klassisk "Call of Duty"-action)
Beyond Good & Evil 2
Knack
The Witness
... några bilspel

Jag vet inte hur du räknar men antalet nyskapande titlar är ju hitintills i favör för Playstation. Det var väl bara det som var lite av min poäng. Men jag kanske har missat några intressanta äventyrsspel helt exklusiva för Xbox?

Beyond good & Evil 2 är inte ps4 exklusive, om något ryktas det om xbox one exklusive. Sedan har ju Xbox One Quantum Break och Ryse som vi inte vet något alls om.
så i nuläget skilljer inte så mycket mellan dom, men vi får se på måndagkväll.

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Brain:

Låter kanske konstigt men detta gjorde mig ännu mer pepp på PS4:an. Detta visar ju att Sony bestämt sig för att lägga pengar på annat än bara action- och sportspel. För att Xbox One ska bli intressant måste det visas något nytt och spännande. Hitintills har vi bara sett "old stuff", TV-integration, en hund och "Xbox.. home".

Killzone 4: Action
Watch Dogs: Action
InFamous: Second Son: Action

Xbox exclusives hitintills (som jag har koll på):
Destiny (klassisk "Call of Duty"-action)
Call of Duty (klassisk "Call of Duty"-action)
Respawns-debuttitel (antagligen klassisk "Call of Duty"-action)
... några bilspel

Playstation exclusives hitintills (som jag har koll på):
InFamous
Killzone 4 (klassisk "Call of Duty"-action)
Beyond Good & Evil 2
Knack
The Witness
... några bilspel

Jag vet inte hur du räknar men antalet nyskapande titlar är ju hitintills i favör för Playstation. Det var väl bara det som var lite av min poäng. Men jag kanske har missat några intressanta äventyrsspel helt exklusiva för Xbox?

Call of Duty kommer släppas till Pc och Ps4. Destiny kommer till Ps4.

Medlem

så bra... då behöver jag inte ha en xbox för det spelet...

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Brain:

Låter kanske konstigt men detta gjorde mig ännu mer pepp på PS4:an. Detta visar ju att Sony bestämt sig för att lägga pengar på annat än bara action- och sportspel. För att Xbox One ska bli intressant måste det visas något nytt och spännande. Hitintills har vi bara sett "old stuff", TV-integration, en hund och "Xbox.. home".

Killzone 4: Action
Watch Dogs: Action
InFamous: Second Son: Action

Xbox exclusives hitintills (som jag har koll på):
Destiny (klassisk "Call of Duty"-action)
Call of Duty (klassisk "Call of Duty"-action)
Respawns-debuttitel (antagligen klassisk "Call of Duty"-action)
... några bilspel

Playstation exclusives hitintills (som jag har koll på):
InFamous
Killzone 4 (klassisk "Call of Duty"-action)
Beyond Good & Evil 2
Knack
The Witness
... några bilspel

Jag vet inte hur du räknar men antalet nyskapande titlar är ju hitintills i favör för Playstation. Det var väl bara det som var lite av min poäng. Men jag kanske har missat några intressanta äventyrsspel helt exklusiva för Xbox?

Call of Duty kommer släppas till Pc och Ps4. Destiny kommer till Ps4.

Aha! Vad får Xbox då?


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Brain:

Låter kanske konstigt men detta gjorde mig ännu mer pepp på PS4:an. Detta visar ju att Sony bestämt sig för att lägga pengar på annat än bara action- och sportspel. För att Xbox One ska bli intressant måste det visas något nytt och spännande. Hitintills har vi bara sett "old stuff", TV-integration, en hund och "Xbox.. home".

Hahahahaha... Hur i helvete drar du slutsatser?

Det verkar som att troll och snorungar väljer PS4, så jag kanske gör bäst i att välja Xbox, för då slipper jag alla troll och snorungar på Live:en.

Tillbaka till ämnet. Jag vet inte om detta är min typ av lir, men vem vet, man kan bli överraskad.

Live:en??? Finns ingen Live:en på Playstation, det är ju Xboxen för tusan hahaha! Du grävde din egen grop där


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Inaktiv

Tack FZ – Microsoft med sin XBOX ONE är dömda att misslyckas!

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Tack FZ – Microsoft med sin XBOX ONE är dömda att misslyckas!

Vad baserar du det på? De flesta spelen är ju ännu inte utannonserade från Microsofts håll och Sony har ännu inte ens nämnt något om andra funktioner\ krav än deras Share knapp. E3 blir avgörande för båda.

12
Skriv svar