Bekräftat: Xbox One kräver dygnsverifiering

Robot
Bekräftat: Xbox One kräver dygnsverifiering

Microsoft bekräftar att Xbox One måste verifiera sig via internet en gång per dygn samt förklarar hur begagnathandeln fungerar.


Medlem
Bekräftat: Xbox One kräver dygnsverifiering

"Kinect-kameran går att stänga av", men kan man vara säker på att det inte bara är power-lampan man stänger av? Dagens apparater är ofta "igång" fastän man stängt av dem.

Medlem

Vad fan håller Microsoft på med!?

Titta på AngryJoe - Angry Rant Part 2, han förklarar allt perfekt!

Inaktiv

För min del är det inget problem eftersom min xbox aldrig lämnar hemmet och är alltid uppkopplad,
för dom som vill ta med sig sin xbox till nåt öde ställe då blir det kanske knepigt,
men man kanske kan använda 4g så xboxen får kontakt med ms en liten stund så att dom blir nöjda.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Delat bibliotek låter ju dock underbart, då slipper man ju låna ut skivan och kan ändå få tillgång till kompisars spel.

Medlem

så jag kan inte ta med xboxen till sommarstugan och spela på regninga dagar? (no internet)

Medlem
Skrivet av rickzzorr:

så jag kan inte ta med xboxen till sommarstugan och spela på regninga dagar? (no internet)

Beror ju på om du har internet i telefonen eller inte, det ska du räcka med att du loggar in på live, sedan är det bara att logga ur och spela igen.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Ni missade dock denna "Up to ten members of your family can log in and play from your shared games library on any Xbox One."

Läs igen.

Medlem

Bra info tack för det - då kan jag använda pengarna till något annat än Xbox One.

Inte en chans att jag skulle sätta på en dator som har mitt mobila internet före jag skulle spela ett visst tillfälle.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av gundemannen:
Skrivet av rickzzorr:

så jag kan inte ta med xboxen till sommarstugan och spela på regninga dagar? (no internet)

Beror ju på om du har internet i telefonen eller inte, det ska du räcka med att du loggar in på live, sedan är det bara att logga ur och spela igen.

Sant, idag går det ju att skapa en trådlös Wifi-uppkoppling via telefonen, duglig nog att verifiera dig. Inge dum idé.


signatur
Medlem

Vilken tur att man alltid är uppkopplad samt att jag aldrig säljer/köper begagnade spel ;D Fortfarande ett givet köp!


signatur

www.Nintendoblogg.se !! Nyheter om Nintendo o vad allt de berör!!

Medlem

öhm.. min fiberkabel gick av in i lägenheten och hade inget internet på en månad vid ett tillfälle. detta hade alltså inneburit att om jag hade haft en xbox one hade alla spel jag köpt till den slutat fungera och jag hade lagt ner ~2000kr i onödan.. är det vad detta innebär?

Dessutom, har en 360 idag. Spelar ju långt ifrån varje dag. Innebär det att jag måste starta One minst en gång om dagen, eller startar den sig själv?

Detta var det värsta jag hört om det stämmer.. jag hade ju faktiskt tänkt köpa en, men inte om det blir så...

Medlem

och dessutom, vad händer om MSFT blir hackade som sony blev så att Live-tjänsten ligger nere och man inte KAN logga in?

Medlem

xbox sounds more like fail box.

KoP
Medlem
Skrivet av Lofvenhaft:

öhm.. min fiberkabel gick av in i lägenheten och hade inget internet på en månad vid ett tillfälle. detta hade alltså inneburit att om jag hade haft en xbox one hade alla spel jag köpt till den slutat fungera och jag hade lagt ner ~2000kr i onödan.. är det vad detta innebär?

Dessutom, har en 360 idag. Spelar ju långt ifrån varje dag. Innebär det att jag måste starta One minst en gång om dagen, eller startar den sig själv?

Detta var det värsta jag hört om det stämmer.. jag hade ju faktiskt tänkt köpa en, men inte om det blir så...

Har du en smartphone? Kan du öppna upp en wifi hotspot på den? Om ja: Problem solved.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Lofvenhaft:

öhm.. min fiberkabel gick av in i lägenheten och hade inget internet på en månad vid ett tillfälle. detta hade alltså inneburit att om jag hade haft en xbox one hade alla spel jag köpt till den slutat fungera och jag hade lagt ner ~2000kr i onödan.. är det vad detta innebär?

Dessutom, har en 360 idag. Spelar ju långt ifrån varje dag. Innebär det att jag måste starta One minst en gång om dagen, eller startar den sig själv?

Detta var det värsta jag hört om det stämmer.. jag hade ju faktiskt tänkt köpa en, men inte om det blir så...

Har du en smartphone? Kan du öppna upp en wifi hotspot på den? Om ja: Problem solved.

Ja, det har jag... men hur kul är det? Är ju en extremt hafsig nödlösning. Bättre vore om de hade förståelse för att skit händer. Märks att det inte är svenska Microsoft som tagit fram produkten och policyerna kring den...

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Lofvenhaft:

öhm.. min fiberkabel gick av in i lägenheten och hade inget internet på en månad vid ett tillfälle. detta hade alltså inneburit att om jag hade haft en xbox one hade alla spel jag köpt till den slutat fungera och jag hade lagt ner ~2000kr i onödan.. är det vad detta innebär?

Dessutom, har en 360 idag. Spelar ju långt ifrån varje dag. Innebär det att jag måste starta One minst en gång om dagen, eller startar den sig själv?

Detta var det värsta jag hört om det stämmer.. jag hade ju faktiskt tänkt köpa en, men inte om det blir så...

Har du en smartphone? Kan du öppna upp en wifi hotspot på den? Om ja: Problem solved.

Dessutom, jag sitter ju också på en Windows Phone, som är inloggad till Xbox Live... det borde väl gillas i så fall? varför finns ingen information om det?

Skribent

Jag gillar verkligen att man kan ge bort "begagnade" spel till vänner digitalt, men uppkopplingskravet är direkt konsumentfientligt. Må protesterna vara högljudda och aldrig tystna.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Lofvenhaft:

öhm.. min fiberkabel gick av in i lägenheten och hade inget internet på en månad vid ett tillfälle. detta hade alltså inneburit att om jag hade haft en xbox one hade alla spel jag köpt till den slutat fungera och jag hade lagt ner ~2000kr i onödan.. är det vad detta innebär?

Dessutom, har en 360 idag. Spelar ju långt ifrån varje dag. Innebär det att jag måste starta One minst en gång om dagen, eller startar den sig själv?

Detta var det värsta jag hört om det stämmer.. jag hade ju faktiskt tänkt köpa en, men inte om det blir så...

Alltså för att kunna starta spelen krävs verifieringen så om du inte tänker spela på en vecka behöver du ju inte starta upp den förrens det är dags

Medlem
Skrivet av Alchem:
Skrivet av Lofvenhaft:

öhm.. min fiberkabel gick av in i lägenheten och hade inget internet på en månad vid ett tillfälle. detta hade alltså inneburit att om jag hade haft en xbox one hade alla spel jag köpt till den slutat fungera och jag hade lagt ner ~2000kr i onödan.. är det vad detta innebär?

Dessutom, har en 360 idag. Spelar ju långt ifrån varje dag. Innebär det att jag måste starta One minst en gång om dagen, eller startar den sig själv?

Detta var det värsta jag hört om det stämmer.. jag hade ju faktiskt tänkt köpa en, men inte om det blir så...

Alltså för att kunna starta spelen krävs verifieringen så om du inte tänker spela på en vecka behöver du ju inte starta upp den förrens det är dags

Det låter ju förvisso lite bättre om det stämmer... fortfarande lite av en dealbreaker dock

Medlem

Det här som att säga: Köp tvättmaskinen, men du får enbart använda den om du tvättar i vår affär. Du får inte ta hem den. Va? Trodde du det?

Microsoft vill ha koll på sina kunder och skiter i integritet.
Har läst att man max kan spela runt 1 timma i offline läge för ett spel som du kanske fått lägga ut 500kr för?! Vad i helvete Microsoft!

Problemet är inte att kunna använda smartphone eller inte.
Det här ligger i ett Microsoft bara tänker på pengar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Gud så jobbigt att verifiera sin box en gång per dygn. I värsta fall med mobilen.
Vad är problemet egentligen?
Skulle det inte funka just då så kan man väl för i hundan gå och pussa på sin flickvän eller bara vara allmänt social. Ta en promenad eller nåt.


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av Chrester:

Gud så jobbigt att verifiera sin box en gång per dygn. I värsta fall med mobilen.
Vad är problemet egentligen?
Skulle det inte funka just då så kan man väl för i hundan gå och pussa på sin flickvän eller bara vara allmänt social. Ta en promenad eller nåt.

Jobbigt.. tchaa... för min del är det en fråga om att jag inte tycker att man ska behöva göra det, jag ser helt enkelt inte poängen. Jag ser definitivt inte poängen med att jag inte får spela om jag inte har verifierat mig. Har aldrig piratat ett (konsol)-spel i mitt liv, förstår inte varför jag ska bli straffad för att andra gör det?

Det där med flickvännen var en bra idé.. kommer alltså bli en hel del mer sånt när jag inte köpt en xbox one. Tack för tipset!

Medlem

Tänk inte så kortsiktigt.. Sydamerika, stora delar av Asien, Afrika, medelhavseuropa, tom delar av USA.. det finns stora delar där detta kommer vara ett problem.

Speciellt då det är minst 1.5mbps som är rekomenderat.
Bara för att massor med folk sitter med 100/100 uppkopplingar idag så blir ju "For reference, the average global internet connection speed as measured recently by Akamai was 2.9 Mbps" rätt skev..

Medlem

"konsolen måste auktorisera sig var 24:e timme"

Tack Microsoft! Då sparade jag dessa pengarna. Köper en PC i stället.

Medlem
Skrivet av blutt:

Vilken tur att man alltid är uppkopplad samt att jag aldrig säljer/köper begagnade spel ;D Fortfarande ett givet köp!

Håller med, förstår inte problemet. Det är 2013. Köper det day-"ONE"

Medlem

Ännu en anledning till att inte köpa skräpet då, Microsoft har verkligen gått ner sig totalt på senare dar...

Får väl hoppas på Sony istället.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

-24 hour DRM.
-1 hour DRM if you bring your game to a friends house.
-Mandatory Kinect.
-No renting, no loaning. No private sales (unless selling to someone who has been on your friends list for 30 days)
-Broadband Internet connection required.
-Trade-ins are up to the publisher and only at “participating” retailers.
+You can give a game to a friend only if they have been on your friends list for 30 days, and then only ONCE.
+Up to 10 family members can play your games from any console at any time? You & one other at a time.

är det som gäller, spelar sony sina kort rätt kan de lägga beslag på hela consolmarkanden efter detta but just in case i'll hang on to my ps2 o ps3

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av blutt:

Vilken tur att man alltid är uppkopplad samt att jag aldrig säljer/köper begagnade spel ;D Fortfarande ett givet köp!

Håller med, förstår inte problemet. Det är 2013. Köper det day-"ONE"

Problemet är att det blir bara värre och värre med dessa totalt onödiga funktionerna som bara gör det krångligt för användarna bara för att företagen vill ha kontroll över produkten som du har köpt.

Det är dags att säga ifrån mot dessa galenskaper och det gör man bäst med plånboken. Köp inte skiten!!

Om du sedan tror att detta kommer att fungera problemfritt så kan du ju bara titta på alla de spelen som har haft en liknande funktion på senaste tiden och läsa om alla problem det har medfört.

Medlem

Aldrig hört klaga om konstant uppkoppling i WoW bah måste vi vara uppkopplade för att spela, nej nu jävlar. Tänk om mitt internet går sönder, eller om jag är i stugan en regning dag där internet inte uppfunnits än. Jag hatar er Blizzard. Ni förstör mitt mitt.

Skriv svar