Reggie hälsar Nintendo-fansen välkomna till E3

Robot
Reggie hälsar Nintendo-fansen välkomna till E3

Reggie Fils-Aime hälsar med smittande entusiasm Nintendo-fansen välkomna till E3.

#nintendo


Skribent
Reggie hälsar Nintendo-fansen välkomna till E3

Reggie är obehaglig och mysig på samma gång.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Bara jag som blir lite småkränktt när företag kallar sina användare fans hela tiden? Varför kan man inte bara vara en konsument, spelare eller användare?

Att vara ett fan är en negativ sak, varför vill man trycka ner sina köpare?

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Bara jag som blir lite småkränktt när företag kallar sina användare fans hela tiden? Varför kan man inte bara vara en konsument, spelare eller användare?

Att vara ett fan är en negativ sak, varför vill man trycka ner sina köpare?

det verkar vara lätt att kränka dig
hur menar du när du säger att fan är negativt?

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av Ztreek:

Bara jag som blir lite småkränktt när företag kallar sina användare fans hela tiden? Varför kan man inte bara vara en konsument, spelare eller användare?

Att vara ett fan är en negativ sak, varför vill man trycka ner sina köpare?

det verkar vara lätt att kränka dig
hur menar du när du säger att fan är negativt?

Den moderna svensken bryr sig helhjärtat om vad alla tycker och tänker om denne och blir därmed lätt kränkt av allt. Sad but true.

Medlem

Reggie, Y U NO mention your body is ready? (samt "dansar" lite)

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av Ztreek:

Bara jag som blir lite småkränktt när företag kallar sina användare fans hela tiden? Varför kan man inte bara vara en konsument, spelare eller användare?

Att vara ett fan är en negativ sak, varför vill man trycka ner sina köpare?

det verkar vara lätt att kränka dig
hur menar du när du säger att fan är negativt?

Ska man bryta ner ordet fan betyder det fanatiker, är man djupt kristen är man en sorts fanatiker av kristendom, all kritik blundar man för eller höjer höggaffeln, att vara ett fan av ett spel eller konsol är otroligt negativt då du ofta inte ser eller förbiser brister i spel.

Idag betyder fan att man är en sorts följare av ett visst märke, person eller företag.

Exempelvis Diablo 3, Blizzard har skapat en enormt överbeskyddande fanbase med sina giganter SC1, Diablo 2 och Warcraft 3, när Diablo 3 kom ut så skyddade fansen Diablo 3 till döden. när en annan dödlig kan se enorma brister och affärsmodeller som bara är för att gynna företaget och inte konsumenten.

Varför tror du företag sätter DRM? Dag 1 DLC? jo för att de har en så kraftig fanbase som de byggt upp under tidigare år, att folk bara drar ner byxorna och tar emot.

Sen när folk börjar bli less, släpper de en gratis skin-pack eller en 10 års jubileums mount på WoW.

även lite bättre företag som Valve kommer undan med mycket de med. Har du läst skandalen om Greenlight? hur vissa indies får hoppa kön och komma direkt till steam medan vissa andra inte får göra det.

Hur Valve sätter ut spel som är i pre-alpha fas, och sätter inte ens upp varningar om detta.
Antar att du har hört skandalen om War Z på Steam?

Därför tycker jag och många andra att fan är negativt, som företag vill man ha så mycket fans som möjligt, det är gratis reklam då fans ofta inte snackar negativt om produkten, och företaget kan komma undan med giriga saker.

Hur låter det som förklarning?

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Hur låter det som förklarning?

Det låter inte som en definition av fan som jag håller med om.
jag är tillexempel ett hängivet fan av HV71. kunde jag skulle jag tatuera deras emblem på mitt hjärta. Det betyder inte att jag anser att HV71 är sveriges bästa hockeylag för tillfället, eller anser att alla bortdömda mål borde ha blivit tilldömda. det går att älska något och ändå inse att det har brister. Ofta skulle jag säga att de mest inbitna fansen är de som är allra mest medvetna om en produkts fel. skillnaden är väl bara att fans väljer att njuta av produkten ändå.

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av Ztreek:

Hur låter det som förklarning?

Det låter inte som en definition av fan som jag håller med om.
jag är tillexempel ett hängivet fan av HV71. kunde jag skulle jag tatuera deras emblem på mitt hjärta. Det betyder inte att jag anser att HV71 är sveriges bästa hockeylag för tillfället, eller anser att alla bortdömda mål borde ha blivit tilldömda. det går att älska något och ändå inse att det har brister. Ofta skulle jag säga att de mest inbitna fansen är de som är allra mest medvetna om en produkts fel. skillnaden är väl bara att fans väljer att njuta av produkten ändå.

Kan förstå din åsikt till viss del.

Du säger dock ett lag istället för en produkt, vilket är en större skillnad.

Självklart har alla spel något fel i sig, men när utgivaren MEDVETET gör dessa fel för sitt egen girighet tycker jag personligen man utnyttjar sin fan-bas

Tänk om nu HV71 gick ut i ett uttalande att från och med nu kommer det att kosta mer att få komma och titta på dem live? eller att deras lag-produkter så som t-shirts, banners och liknande skulle öka i pris och samtidigt gav de inte en vettig anledning varför, mer än att det kommer gynna tittarna senare.

Sedan visade det sig att det var cheferna som ville ha mer pengar i plånboken, hur skulle du känna som ett fan av HV71 då? inge vidare antar jag, men det finns antagligen jättemånga som gillar HV71 som skulle paya ändå, bara för att HV71 är 'jättehäftiga'

Hoppas du förstår vad jag menar.
Menar inget illa till HV71.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av boota:
Skrivet av Ztreek:

Hur låter det som förklarning?

Det låter inte som en definition av fan som jag håller med om.
jag är tillexempel ett hängivet fan av HV71. kunde jag skulle jag tatuera deras emblem på mitt hjärta. Det betyder inte att jag anser att HV71 är sveriges bästa hockeylag för tillfället, eller anser att alla bortdömda mål borde ha blivit tilldömda. det går att älska något och ändå inse att det har brister. Ofta skulle jag säga att de mest inbitna fansen är de som är allra mest medvetna om en produkts fel. skillnaden är väl bara att fans väljer att njuta av produkten ändå.

Kan förstå din åsikt till viss del.

Du säger dock ett lag istället för en produkt, vilket är en större skillnad.

Självklart har alla spel något fel i sig, men när utgivaren MEDVETET gör dessa fel för sitt egen girighet tycker jag personligen man utnyttjar sin fan-bas

Tänk om nu HV71 gick ut i ett uttalande att från och med nu kommer det att kosta mer att få komma och titta på dem live? eller att deras lag-produkter så som t-shirts, banners och liknande skulle öka i pris och samtidigt gav de inte en vettig anledning varför, mer än att det kommer gynna tittarna senare.

Sedan visade det sig att det var cheferna som ville ha mer pengar i plånboken, hur skulle du känna som ett fan av HV71 då? inge vidare antar jag, men det finns antagligen jättemånga som gillar HV71 som skulle paya ändå, bara för att HV71 är 'jättehäftiga'

Hoppas du förstår vad jag menar.
Menar inget illa till HV71.

det är ju i princip det som håller på att hända i idrottsvärlden, med biljettpriser som rusar i höjden, dyrare sportpaket på tv osv. Men så länge som jag har råd och möjlighet kommer jag att följa mitt lag och lägga pengar på det.

på samma sätt är det med vissa spel. så länge jag anser att jag har råd med dem, och tycker om slutprodukten kommer jag att köpa dem. vad säljaren gör med sina pengar bryr jag mig inte så mycket om. släpper de nya produkter som jag inte tycker om, eller har för dåliga affärsmodeller, kommer jag inte att köpa dem.

1
Skriv svar