Bekräftat: Xbox One kräver dygnsverifiering

Inaktiv
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Rockartisten:

Nackdelarna talar för sig själva, så vad är då fördelarna?

-Du kan nå hela ditt spelbibliotek varsomhelst
-Du kan bära hela ditt spelbibliotek på en extern hdd (för att slippa nedladdningar)
-Du kan spela samma inköpta spel på två Xboxar samtidigt. (Ex: Någon i familjen spelar spelet offline på den första boxen där spelet verifierades, medans nån annan i familjen spelar spelet online (1h verifiering minimum) varsomhelst i världen
-Du behöver aldrig byta skiva
-Du kan låna ut din profil till en vän, och därmed hela ditt spelbibliotek, samtidigt som du spelar med din egen profil offline i ditt eget hem (alla dina singleplayer-spel är tillgängliga). Om det fungerar på samma sätt som digitala spel på 360:n, så kan polaren som lånar profilen starta upp spelet med din profil och sedan börja spela med sin egen profil. Så länge som din profil är inloggad, så kan han fortsätta spela.

Låter dessa fördelar helt ointressanta, så är nog Xbox One inte en produkt för dig.

Om någon är beredd att byta dessa triviala fördelar mot att offra allt vad integritet, värdighet och äganderätt heter så bör den personen ta sig en lång funderare över vad som är viktigt här i livet.

Har du aldrig köpt digital media? Steam, XLive, PSN, DLC????

Medlem
Skrivet av Dryn:

Missuppfattar jag det nu, måste man verkligen starta konsolen varje dag? "Om mer än ett dygn passerat utan internetuppkoppling går det inte längre att starta spelen." För alltid eller? Låter helt idiotiskt. Jag använder oftast PC men ibland spelar jag på mina konsoler, betyder att mina spel skulle bli ospelbara?

Naj, det är så ifall du inte är uppkopplad på en vecka så behöver du bara koppla upp dig för att kunna spela igen.. men har du inte vart uppkopplad på två dagar och ditt internet dör exempelvis & du inte kan koppla upp dig igen för att verifiera att "du är du" så kan du inte använda boxen alls.

Medlem
Skrivet av Real:
Skrivet av robbis:
Skrivet av TexN:

Skulle vart jobbigt om kylskåpen och diskmaskine skulle kräva Internet uppkoppling

det finns kylskåp med internet uppkoppling

Så du menar att man inte kommer åt sin mat och riskerar att den blir förstörd om den tappar uppkopplingen?

Jajamensan, och inte bara det... du kan säkerligen sätta pin kod på den så den går i baklås om du skriver in fel kod 3 gånger :D:D:D
Vänta bara snart kommer vi nog ha talande kylar och frysar också... som påminner dig när t.ex. mjölken börjar ta slut, så när du passerar ditt kylskåp så hör du en typ gps röst som säger: Du.. Har... 1 Liter... Mjölk... kvar.

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Zerox_no1:

För egen del hänger det på vilken konsoll som får intressantast exklusiva titlar. Mycket möjligt att jag kör enbart pc.

Skrivet av bond12:

Och där blev det precis ett PS4 köp för mig

Kanske skulle vänta tills Sony har pratat om hur de kommer att göra först.

Sony offentliggjorde redan i februari att det inte blir något always online läge, man har sedan förtydligat att detta innebär att du kan spela dina spel offline.

"PlayStation 4 can still be enjoyed old school without an Internet connection at all".

Kan du ju med XOne med fast bara under 24 timmar. Vad Sony sagt för flera månader sedan ger jag inte mycket för. Det kan fortfarande bli något liknande som ms har. Förhoppningsvis får vi svar på E3-konferensen.

Medlem

Jag får känslan att Microsoft levt i en bubbla där de skapat en konsol för sig själva, de stora spelbolagen. TV-bolag och diverse leverantörer av digitala tjänster. Kunderna verkar de inte tänkt på utan bara räknat med att de som hade en 360 kommer att köpa en Xbox One.

Microsoft verkade ju genuint förvånade över att de fick så mycket kritik efter första visningen och förstod inte varför "folk" blev upprörda.

Medlem

Hade redan innan bestämt mig för PS4 och ingen xbox one, det här cementerar beslutet ytterligare och ger en sån där trygg "jag har gjort rätt beslut"-känsla.

Medlem
Skrivet av Floppydick:

Hade redan innan bestämt mig för PS4 och ingen xbox one, det här cementerar beslutet ytterligare och ger en sån där trygg "jag har gjort rätt beslut"-känsla.

varför vill du begränsa dig till en konsoll? visst de kostar, men jag kommer köpa båda. Först en xbox och senare en ps4:a


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Tack FZ – då var det bekräftat: Microsoft lyssnar inte längre (har aldrig gjort) på sina kunder, samtidigt som man väljer att köra över begagnatmarknaden med sitt påklistrade DRM – må deras framtida skapelse brinna i helvetets eldar.

Medlem
Skrivet av Sergey:

Folk grinar, men det roliga är att alla har sina konsoler uppkopplade 24/7 och säljer ändå inte sina spel (majoriteten).

Varken min PS3a eller min Xbox 360 är uppkoplad om jag inte specefikt vill ut på live/PSN och göra något.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Och vad händer den dagen då det krånglar hos deras egna servrar och miljontals konsoler för stunden blir till rent skrot?
Eller den dagen om x antal år när det är för dyrt att ha serverna igång å de stänger ner?

idioter.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Floppydick:

Hade redan innan bestämt mig för PS4 och ingen xbox one, det här cementerar beslutet ytterligare och ger en sån där trygg "jag har gjort rätt beslut"-känsla.

varför vill du begränsa dig till en konsoll? visst de kostar, men jag kommer köpa båda. Först en xbox och senare en ps4:a

Mycket enkelt, denna generation hade jag både 360 och PS3, dom flesta titlar jag varit som mest intresserad av har varit multi-platform och då föredrar jag PC versionen, dom exklusiva titlar jag varit intresserad av har för det mesta varit på PS3 men något fåtal undantag.

Därför är det rätt svårt att motivera att ha PC, xbox och PS, den som är minst attraktiv går därför bort.

Medlem

Hhahahahaahahaha!!

Jag har alltid haft en Xbox för tycker Playstation är bättre.

Detta är definitivt spiken i kistan för Xbox!

Hahahahaa!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Men hur mycket vet man om ps4, Sony har ju inte lagt fram all info än.
Hur blir det med begagnade spel mm,
för övrigt så kommer ju man välja den som kommer ha bäst vilkor för
man gillar ju spel och bryr sig inte om vad apparaten heter som man spelar på.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Att man gillar Xbox förstår jag att vissa gör men detta kan väl ingen försvara? Detta är nog det dummaste jag hört. Vafan håller dem på med??

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Rockartisten:

Nackdelarna talar för sig själva, så vad är då fördelarna?

-Du kan nå hela ditt spelbibliotek varsomhelst
-Du kan bära hela ditt spelbibliotek på en extern hdd (för att slippa nedladdningar)
-Du kan spela samma inköpta spel på två Xboxar samtidigt. (Ex: Någon i familjen spelar spelet offline på den första boxen där spelet verifierades, medans nån annan i familjen spelar spelet online (1h verifiering minimum) varsomhelst i världen
-Du behöver aldrig byta skiva
-Du kan låna ut din profil till en vän, och därmed hela ditt spelbibliotek, samtidigt som du spelar med din egen profil offline i ditt eget hem (alla dina singleplayer-spel är tillgängliga). Om det fungerar på samma sätt som digitala spel på 360:n, så kan polaren som lånar profilen starta upp spelet med din profil och sedan börja spela med sin egen profil. Så länge som din profil är inloggad, så kan han fortsätta spela.

Låter dessa fördelar helt ointressanta, så är nog Xbox One inte en produkt för dig.

Om någon är beredd att byta dessa triviala fördelar mot att offra allt vad integritet, värdighet och äganderätt heter så bör den personen ta sig en lång funderare över vad som är viktigt här i livet.

Har du aldrig köpt digital media? Steam, XLive, PSN, DLC????

Spel på Steam kan man spela offline, dock efter du verifierat det vid installationen. "Dlc" har funnits längre än termen dök upp och inte behövde jag fotolegitimation för att spela det då man fick det på disketter/cd osv. Jag kan spela min Psn spel på ps3an utan att logga på. Men inte på min Xbox 360, då får jag bara "demo" delen tills jag har nätat på igen. I slutändan är det att som alla påpekar "Jag har betalat för Min kopia, jag får spela när och vart jag vill"

Medlem

Jag flytta för ett år sen det blev 2 månader utan internet tur att jag hade en ps3a!

Medlem
Skrivet av tavener:

Att man gillar Xbox förstår jag att vissa gör men detta kan väl ingen försvara? Detta är nog det dummaste jag hört. Vafan håller dem på med??

Jag förstår varför folk inte gillar det. För mig är den inget problem eftersom jag aldrig startar mon Xbox eller ps3:a utan internet så det blir ju ingen skillnad. I Sverige är det förmodligen inget stort problem men konsollen ska väl säljas i andra länder också? det är inte alla som har samma tillgång till internet som vi. Det är den biten jag stör mig på.

Men i slutändan är det ändå mig det handlar om när jag köper en konsol. Ska man vara helt krass: Vem bryr sig så länge det funkar för mig?! det är ju så världen är i övrigt...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Ms grävde just sin egen grav.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Så länge det inte innebär något extra krångel för mig så har jag inget emot att behöva auktorisera mig var 24:e timme. Spelar jag inte behöver jag inte koppla upp. Inte något att skälla om.
Jag tycker det verkar smidigt att man slipper skiva för att spela - det är en sak jag stör mig på idag, spelet finns installerat men man måste ändå ränna efter skivan.
Sen kräver dom ju faktiskt inte konstant uppkoppling - det vore ju för jäkligt (*host* Diablo 3 *host*). Jag köper aldrig begagnade spel så för min del spelar det ingen som helst roll. Men det verkar ju fortfarande fullt möjligt att köpa begagnade spel... men på ett nytt sätt.
Tycker Microsoft är på rätt spår. Skivmedia är förlegat - dags att tänka om.
Tycker det liknar Spotify's lösning lite... Offline-läget i Spotify är bara offline under en begränsad tid, sen måste man koppla upp och logga in igen.
Det man kan läsa här: http://news.xbox.com/2013/06/connected tycker jag för med sig en rad fördelar.
Jag väntar med att bli förbannad tills jag vet hur det fungerar i praktiken

Medlem
Skrivet av Emret:

Så länge det inte innebär något extra krångel för mig så har jag inget emot att behöva auktorisera mig var 24:e timme. Spelar jag inte behöver jag inte koppla upp. Inte något att skälla om.
Jag tycker det verkar smidigt att man slipper skiva för att spela - det är en sak jag stör mig på idag, spelet finns installerat men man måste ändå ränna efter skivan.
Sen kräver dom ju faktiskt inte konstant uppkoppling - det vore ju för jäkligt (*host* Diablo 3 *host*). Jag köper aldrig begagnade spel så för min del spelar det ingen som helst roll. Men det verkar ju fortfarande fullt möjligt att köpa begagnade spel... men på ett nytt sätt.
Tycker Microsoft är på rätt spår. Skivmedia är förlegat - dags att tänka om.
Tycker det liknar Spotify&#039;s lösning lite... Offline-läget i Spotify är bara offline under en begränsad tid, sen måste man koppla upp och logga in igen.
Det man kan läsa här: http://news.xbox.com/2013/06/connected tycker jag för med sig en rad fördelar.
Jag väntar med att bli förbannad tills jag vet hur det fungerar i praktiken

"Hindsight is always 20/20". Kan tänka mig att de som köpte SimCity resonerade på samma sätt och att de ångrar att de köpte spelet istället för att lyssna på all kritik som riktades mot det. Det är lätt att vara efterklok, det svåra är att kunna se saker innan de skett.

Medlem
Skrivet av Remus:

Hhahahahaahahaha!!

Jag har alltid haft en Xbox för tycker Playstation är bättre.

Detta är definitivt spiken i kistan för Xbox!

Hahahahaa!!

Så sa många när de fick reda på att det skulle kosta för att kunna vara uppkopplad med en Xbox (Xbox live) men se vilken hit den konsolen blev ändå, även Xbox360.

Tyvärr är det många som tycker att det inte är några problem att behöva verifiera online vart dygn. Hade säkert inte varit några problem för mig heller för det mesta. Men det är inte bara det som är problemet. Det finns ingen egentlig anledning till att behöva verifiera vart dygn.

Det är bara ytterligare ett steg närmre som Microsoft tar för att kunna ha full kontroll över deras produkt som de säljer. Accepterar man detta så kan du räkna med att det kommer bli ännu värre i framtiden, som att behöva vara uppkopplad hela tiden exempelvis, eller inte kunna sälja dina gamla spel, kanske konsolen inte går att sälja i heller.

Till sist så kan jag garantera att du ett flertal gånger inte kommer att kunna spela ditt singeplayer lir på grund av att du inte kan verifiera mot servern, antingen med problem från din sida eller från Microsofts håll (mest troligt).

Köp inte skiten!

Medlem

kommer vara som en ny variant som steam.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

"Hindsight is always 20/20". Kan tänka mig att de som köpte SimCity resonerade på samma sätt och att de ångrar att de köpte spelet istället för att lyssna på all kritik som riktades mot det. Det är lätt att vara efterklok, det svåra är att kunna se saker innan de skett.

Jag kan tänka mig att de som köpte SimCity köpte det för att spela SimCity och såg väl inte onlinekravet som ett problem förrän det började strula.
Så, om allt funkar som det ska ser jag det inte som ett problem. Men det vet vi först när vi fått prova.

Medlem
Medlem

Error 37 någon?

Medlem

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

Eller vänta. ..

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!


signatur

Styret upp och däcken ner

MEG
Medlem

Hmm verkar som att Microsoft har fått hybris...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Hur fan kan folk försvara det? Det är rent skit. Visst att det kanske inte drabbar mig/er. Men kan ni inte se typ nån centimeter framför näsan? Vad kan vara bra med onlineverifiering? Ge mig en anledning förutom piratskydd (som dessutom säker kommer knäckas). Det är girigt, korkat och uteslutande. Tror de förlorar mer cash på att utesluta många spelare som inte är uppkopplade än vaf de gör på pirater. Har det inte funkat skitbra för 360 eller?


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av GeggaSWE:

Hur fan kan folk försvara det? Det är rent skit. Visst att det kanske inte drabbar mig/er. Men kan ni inte se typ nån centimeter framför näsan? Vad kan vara bra med onlineverifiering? Ge mig en anledning förutom piratskydd (som dessutom säker kommer knäckas). Det är girigt, korkat och uteslutande. Tror de förlorar mer cash på att utesluta många spelare som inte är uppkopplade än vaf de gör på pirater. Har det inte funkat skitbra för 360 eller?

Du är medveten om att du kan skapa wifi nätverk och verifera dig kostar dig inte mycket, har du råd att lägga pengar på en Xbox har du råd att lägga pengar på en lur.

Medlem

Hade varit helt underbart om internet bara försvann, likaså facebook och google, Fbs serverfarm skall väl ligga i Sverige, så snart smäller det väl här kan jag tänka.

Internet är roten till allt ont!, så är det bara, ingen BS utan ren fakta!.

Lägg ned skiten och folk kanske kan börja tänka och tala för egen kraft!


signatur

Denon / Pioneer

Skriv svar